Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010
Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010
Snälla kan inte alla göra så det blir fullsatt... Jag tror det kommer skrivas i media då "Full klack trotts besvikelsen mot aik" skulle va skönt ä läsa en sån artikel så andra börjar reagera me. Jag tycker alla kan gå å bara va där,det stöttar klubben ekonomiskt och stöttar till en viss del- Men man kan va lite mer tyst på läktaren.. dom kommer förstå att... Det är fullsatt men dom sjunger inte.... kanske Kan va en tankeställare för spelarna för vi har juh endå vart som en 6:e spelare för dom... vet inte vad ni tycker?
Senast redigerad av lefflan den 2010-09-29 11:21:11, redigerad totalt 1 gånger.
Alltså vad är det för fel på Djurgårdarna i vårt lag? Gnagarna hånar oss och visar att detta verkligen var matchen de ville vinna, medan våra spelare verkar ta det med en klackspark. Pinsamt!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller helt med, bedrövlig inställning och det skall fan ingen kunna bortförklara.Mäklaren skrev:Alltså vad är det för fel på Djurgårdarna i vårt lag? Gnagarna hånar oss och visar att detta verkligen var matchen de ville vinna, medan våra spelare verkar ta det med en klackspark. Pinsamt!
Spelare som Falk, Jimmie, Otto, Nisse, Tjärna och Fimpen bör veta vad detta handlar om. De viker ner sig fullständigt och låter gnagarna köra över oss både på planen och i psykkriget, vad fan är det med er?
Men alltså FY FAN. Jag har nyss tittat igenom gnagets laguppställning, vad fan är det frågan om? Att man kan vika ned sig så fruktansvärt mot ett gäng allsvenska hobbyspelare är för mig helt jävla sjukt. Vad fan håller laget på med? Detta är det mesigaste och mest tafatta DIF jag har sett på länge och denna derbyförlust svider mer än alla fotbollsderbytorskar tillsammans, eftersom hockeyn är vår sport och vi alltid har varit nummer 1!
- -daniel-
Fattar inte heller det, just de du nämner har ju verkligen rutinen från sammanhanget tidigare. Hur i helvete kan man mer eller mindre ställa in skridskorna och bli översköljda av ett gäng pajaser från Hockeyallsvenskan? Finns inga förmildrande omständigheter, inga bortförklaringar att ta till. Detta är ett stort jävla ruggigt fiasko.Mäklaren skrev:Spelare som Falk, Jimmie, Otto, Nisse, Tjärna och Fimpen bör veta vad detta handlar om. De viker ner sig fullständigt och låter gnagarna köra över oss både på planen och i psykkriget, vad fan är det med er?
Kikat igenom några av kommentarerna längre tillbaka i tråden och kan inte göra annat än att instämma. Pinsam inställning och pissdåligt agerande. Efter matchen var jag bara mållös. Vad FAN är det som har hänt?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- -daniel-
... själv blir jag bara mer & mer förbannad ju mer jag tänker på eländet. NÄ FY FAN.
Från Nyhetsbrevet:
"Derbyförlusten sved oerhört i varje Djurgårdshjärta. Räkna med att förlusten gör lika ont hos våra spelare, många av dem djurgårdare sedan barnsben, och att det finns en oerhört revanschlusta i laget inför torsdagens hemmamatch mot Luleå."
Men förhelvete, VISA DET UNDER MATCHEN. Skall det vara så jävla svårt att tokåka skridskor och slita som djur ute på banan?
Från Nyhetsbrevet:
"Derbyförlusten sved oerhört i varje Djurgårdshjärta. Räkna med att förlusten gör lika ont hos våra spelare, många av dem djurgårdare sedan barnsben, och att det finns en oerhört revanschlusta i laget inför torsdagens hemmamatch mot Luleå."
Men förhelvete, VISA DET UNDER MATCHEN. Skall det vara så jävla svårt att tokåka skridskor och slita som djur ute på banan?
Det är fyra derbyn kvar och vinner vi inte samtliga, så bör spelarna skämmas och ge oss fans en ursäkt efter säsongen. Hade vi torskat igår på otur, dåliga domslut eller ineffektivitet så hade man kunnat smälta det hela lite fortare, men så här får det bara inte gå till.
- -daniel-
Jag har fortfarande svårt att kräva vinster, men man kan däremot kräva en 200% inställning från samtliga aktörer i ett derby. Ger man inte allt så har man fel matchställ på sig. Har vi rätt inställning så vinner vi alla jävla dar i veckan mot Solna.Mäklaren skrev:Det är fyra derbyn kvar och vinner vi inte samtliga, så bör spelarna skämmas och ge oss fans en ursäkt efter säsongen. Hade vi torskat igår på otur, dåliga domslut eller ineffektivitet så hade man kunnat smälta det hela lite fortare, men så här får det bara inte gå till.
Som du säger, vi vinner om vi har inställning och man kan kräva inställning. Alltså kan man kräva vinster-daniel- skrev:Jag har fortfarande svårt att kräva vinster, men man kan däremot kräva en 200% inställning från samtliga aktörer i ett derby. Ger man inte allt så har man fel matchställ på sig. Har vi rätt inställning så vinner vi alla jävla dar i veckan mot Solna.Mäklaren skrev:Det är fyra derbyn kvar och vinner vi inte samtliga, så bör spelarna skämmas och ge oss fans en ursäkt efter säsongen. Hade vi torskat igår på otur, dåliga domslut eller ineffektivitet så hade man kunnat smälta det hela lite fortare, men så här får det bara inte gå till.

- -daniel-
Hah det går att vinkla allt.Mäklaren skrev:Som du säger, vi vinner om vi har inställning och man kan kräva inställning. Alltså kan man kräva vinster-daniel- skrev:Jag har fortfarande svårt att kräva vinster, men man kan däremot kräva en 200% inställning från samtliga aktörer i ett derby. Ger man inte allt så har man fel matchställ på sig. Har vi rätt inställning så vinner vi alla jävla dar i veckan mot Solna.Mäklaren skrev:Det är fyra derbyn kvar och vinner vi inte samtliga, så bör spelarna skämmas och ge oss fans en ursäkt efter säsongen. Hade vi torskat igår på otur, dåliga domslut eller ineffektivitet så hade man kunnat smälta det hela lite fortare, men så här får det bara inte gå till.

Nä nu orkar jag inte ens tänka tanken DIF på ett tag.
Väl mött imorgon mot Luleå. 0-6 och alla mål tabbar av en fladdrande Ridderwall (med bira i handen)!
- SirDIFalot
Exakt, en torsk kan man ju alltid ta även om det är tungt. Men inte som det var igår. Inte på det sättet man föll på...
Expert.
DIF igår såg ut ungefär som en avbildning av textraden i Kents låt Mannen i den vita hatten: Jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö.
-
Kräver röda tröjor imorgon. Känns som det sista halmstrået just nu 

100% DJURGÅRDSJ***L