Vilken matchtröja skall DIF använda?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker de är snygga, men namnskyltarna förstör - särskilt på den blåa. För stora namn, fel färger. Hade bestämt mig för att köpa en tröja i år - 9 OTTOSSON. Eftersom den senaste jag köpte var vit hade jag tänkt mig en blå. Men nu vette faan - får bli en blå utan namn eller en vit med namn.
När kommer den finnas till försäljning? På fredag i DIF-shopen?
Hockey på fredag - ÄLSKA DJURGÅRN!
När kommer den finnas till försäljning? På fredag i DIF-shopen?
Hockey på fredag - ÄLSKA DJURGÅRN!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Har redan vant mig, tycker de är skitsnygga faktiskt.-daniel- skrev:Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
I mitt tycke ofattbart hur folk kan vara så negativa till dem.

Instämmer i majortiteten av det du skriver. Det jag stör mig absolut mest över är att det inte är något mellanrum mellan siffrorna och namnet. Det ser ju snäppet bättre ut på Lidströms tröja då prickarna över "Ö:et" skjuter ner texten en aning.Soedergren22 skrev:Usch! De fulaste tröjorna sedan jag vet inte vad, till och med jokertröjorna var snyggare. Det enda som får godkänt är färgen, i övrigt ett fett IG-
Namnplattan på baksidan? Hur tänkte man där? Tänkte man överhuvudtaget? Gigantiska bokstäver som går ända ut i kanten? Det behövs "luft" runt bokstäverna för att en dylik idé ska se okej ut. Och att man fick "bygga ut" plattan över Ö:et såg ju bara så amatörmässigt ut att man får ont i magen.
De fula lodräta linjerna? De får, som någon sa, tröjan att se lång och smal ut, och som en träningströja. Dessutom LHC-vibbar, bara en sån sak. Har aldrig förstått mig på lagen i NHL som införde detta, det ser förj*t ut!
Och ränderna på ärmarna, varför går inte de hela vägen runt? Och om man bums måste "klippa" ränderna, varför inte på insidan av ärmarna? Färjestad gjorde nåt liknande förra året, och det är väl ingen förebild att ta efter. Samma sak med baksidan på Frölundas damasker.
Nej, nu har man lyckats ta ner en av landets klart snyggaste tröjor, som man haft under många år, till något som knappt håller korpklass. Ridå!
Jag har däremot ingenting emot att det är bakgrund bakom texten, det känns som lite nytänk för en Svensk klubb.
Färgerna tycker jag om. Djurgården ska vara mörkblått och vitt.
- SirDIFalot
Till och med namnplattan på hemmatröjorna? I övrigt är det rätt okej enligt mig.-daniel- skrev:Har redan vant mig, tycker de är skitsnygga faktiskt.-daniel- skrev:Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
Expert.
Ingen som kan försöka gissa sig till hur dom röda kommer se ut å lägga upp här?
- BaronVonDif
Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Man kan ju sätta DIF-skölden på en skitkorv och få den att se vacker ut, bara att gilla läget och hoppas att resultatet går vår väg, skulle vi gå upp i ES i denna tröja skulle den om några år bli en klassiker med samlarvärde.-daniel- skrev:Har redan vant mig, tycker de är skitsnygga faktiskt.-daniel- skrev:Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Gillar verkligen inte de nya tröjjorna. Tycker de ser ut som träningströjjor
- -daniel-
Tycker det känns lite kul med annorlunda layout med texten, känns helt OK (även om just den detaljen är mest tveksam kan erkännas).SirDIFalot skrev:Till och med namnplattan på hemmatröjorna? I övrigt är det rätt okej enligt mig.-daniel- skrev:Har redan vant mig, tycker de är skitsnygga faktiskt.-daniel- skrev:Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
- Jim Morrison
Tröjorna är redan snygga, men dom skulle kunna bli skitsnygga om dom justerade till namnplåtarna bara. Förminska namnen, byt typsnitt så är det mycket snyggare. Andra justeringar som att ändra färgen och att flytta namnplåtarna över siffrorna skulle sitta fint, men är inte livsnödvändiga.-daniel- skrev:Tycker det känns lite kul med annorlunda layout med texten, känns helt OK (även om just den detaljen är mest tveksam kan erkännas).SirDIFalot skrev:Till och med namnplattan på hemmatröjorna? I övrigt är det rätt okej enligt mig.-daniel- skrev:Har redan vant mig, tycker de är skitsnygga faktiskt.-daniel- skrev:Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
Med andra ord, tröjan är snygg, men har ännu större potential.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det finns ju inget flyt i tröjan. Ingen balans. Ingen fengshui - den är bara konstig. När man tittar på tröjan så får man ungefär samma vibbar som när man ser en kinesisk SUV - de kan kopiera de ingående idéerna men slutreslutatet blir sällan speciellt lyckat:
http://bilpolisen.se/wp-content/gallery ... enne-0.jpg
Precis som bilen ovan är årets tröja är oerhört konstigt komponerad i sin helhet. Nästan alla forumbidrag är klasser mer smakfulla, men istället kommer detta fullständiga stoplskott.
Dom måste ha skrattat gott på reebok när de fick in beställningen. Min enda förhoppning nu är att spelarna blir förbannade av att dra på sig tröjan och blir ännu mer elaka på isen.
Precis som bilen ovan är årets tröja är oerhört konstigt komponerad i sin helhet. Nästan alla forumbidrag är klasser mer smakfulla, men istället kommer detta fullständiga stoplskott.
Dom måste ha skrattat gott på reebok när de fick in beställningen. Min enda förhoppning nu är att spelarna blir förbannade av att dra på sig tröjan och blir ännu mer elaka på isen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Någon som inte borde göra det..Ja-ke den andre skrev:Vem/vilka är det som designar tröjorna?
Nu ni, lyssna på vad SirDIFalot säger...SirDIFalot skrev:Till och med namnplattan på hemmatröjorna? I övrigt är det rätt okej enligt mig.-daniel- skrev:Har redan vant mig, tycker de är skitsnygga faktiskt.-daniel- skrev:Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
Ni kallar honom Gnäll Bengt och han tycker tröjorna ser okej ut.
Hahahha.
Jag håller dock med om namnplattan på hemmatröjorna.
-
min enda åsikt är att DIF skölden skall vara mer på bröstet, men inte mkt. resten skiter jag i, har fått lära mig att jag inte skall vara den som kritiserar kläder, klädstilar och design.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- -daniel-
Jaa...för din Joker tröja är ju så jävla snygg i jämförelse så jag baxnar!sensei skrev:Det finns ju inget flyt i tröjan. Ingen balans. Ingen fengshui - den är bara konstig. När man tittar på tröjan så får man ungefär samma vibbar som när man ser en kinesisk SUV - de kan kopiera de ingående idéerna men slutreslutatet blir sällan speciellt lyckat:

Det är omöjligt att få alla nöjda gällande design, det är ju rätt uppenbart.
84-tröjjan har jag mest av nostalgiska skäl i min avatar. Men om jag fick tag på en så skulle jag betala bra pengar för den, speciellt om det står 22 på den och den var i den ljusblå upplagan.-daniel- skrev:Jaa...för din Joker tröja är ju så jävla snygg i jämförelse så jag baxnar!sensei skrev:Det finns ju inget flyt i tröjan. Ingen balans. Ingen fengshui - den är bara konstig. När man tittar på tröjan så får man ungefär samma vibbar som när man ser en kinesisk SUV - de kan kopiera de ingående idéerna men slutreslutatet blir sällan speciellt lyckat:
Dom måste ha skrattat gott på reebok när de fick in beställningen. Min enda förhoppning nu är att spelarna blir förbannade av att dra på sig tröjan och blir ännu mer elaka på isen.![]()
Det är omöjligt att få alla nöjda gällande design, det är ju rätt uppenbart.
Självklart är tycke och smak individuellt, men enligt min bedömning så är tröjan rent objektivt i obalans. Jag är riktigt besviken faktiskt och jag brukar normalt vara positiv till det mesta..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel