DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Daniel942 »

Vi åker ur i år.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En sista post i "Fotbollstråden" denna säsong.
Hade tänkt ge DIF "fotboll" en chans i några matcher, så nu efter 4:a omgångar visar det sig att DIF2011 alltid hittar ett sätt att förlora på.

Med en Clown i mål.
En backlinje som varken kan ställa offside eller spela markeringsspel.
Ett mittfält vars enda kreativa kraft består av en #11 som har ett rörelsemönster som en 87-åring.
Slutligen ett anfall som tappar all kraft, mod & initiativförmåga så fort man närmar sig offensivt straffområde

Lider med er som brinner för fotbollen, drygt att följa upp en rätt så mörk & trist hockeysäsong med en ännu mörkare fotbolls-dito

Så, hej då.....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

kotten skrev:Hahaha vilket patetiskt jävla korpgäng. Ytterligare en trepoängare som ges bort.

Dagens tre sopor går till: (trumvirvel)
Sjölund för alla hans otaliga misstag och felpass på mittfältet.
Gale. Kommentar överflödig. Klappkass och direkt ansvarig vid kvitteringen.
Hämäläinen. Vet inte om han lyckades med något konstruktivt överhuvudtaget.'

Plus till Rajalakso, Riddez och Hellqvist som åtminstone försökte.

suck...
Delar din bedömning helt. Rajalakso hanterar bollen med en teknik som vida överglänser lagkamraterna.

Tycker vi slår alldeles för lösa passningar. Bollmottagningarna är undermåliga då bollen allt som oftast rullar iväg 2-3 m. Brist på självförtroende som är orsaken? Man hoppas det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

En pinne av 12 möjliga. Ja, inte går det speciellt bra än... Nu hoppas jag att laget orkar ta en trea nästa match för, blir det torsk igen är det brutalt illa ställt med allt. Är det dags att bänka folk som inte presterar? Jag vet inte för jag orkar inte se på allsvensk fotboll nu för tiden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Magnutz skrev:En pinne av 12 möjliga. Ja, inte går det speciellt bra än... Nu hoppas jag att laget orkar ta en trea nästa match för, blir det torsk igen är det brutalt illa ställt med allt. Är det dags att bänka folk som inte presterar? Jag vet inte för jag orkar inte se på allsvensk fotboll nu för tiden.
Peking hemma, måste bara bli vinst.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lajjnus skrev:
Magnutz skrev:En pinne av 12 möjliga. Ja, inte går det speciellt bra än... Nu hoppas jag att laget orkar ta en trea nästa match för, blir det torsk igen är det brutalt illa ställt med allt. Är det dags att bänka folk som inte presterar? Jag vet inte för jag orkar inte se på allsvensk fotboll nu för tiden.
Peking hemma, måste bara bli vinst.
Ja, snubblar vi mot Norrköping måste nog alla avgå är jag rädd. 4 pinnar av 15 möjliga än så länge är inte bra men... Nu kan det bara bli bättre. Något annat alternativ finns ej.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Skitmatch.

Men ångrar jag att jag satt 16 timmar i buss för att se DIF Fotboll i Göteborg? Fan heller.

Helt jävla galen resa och jag är fan lycklig att jag är Djurgårdare.

Tjalalalalala Djurgårn!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Lee Harvey Oswald skrev:En sista post i "Fotbollstråden" denna säsong.
Hade tänkt ge DIF "fotboll" en chans i några matcher, så nu efter 4:a omgångar visar det sig att DIF2011 alltid hittar ett sätt att förlora på.

Med en Clown i mål.
En backlinje som varken kan ställa offside eller spela markeringsspel.
Ett mittfält vars enda kreativa kraft består av en #11 som har ett rörelsemönster som en 87-åring.
Slutligen ett anfall som tappar all kraft, mod & initiativförmåga så fort man närmar sig offensivt straffområde

Lider med er som brinner för fotbollen, drygt att följa upp en rätt så mörk & trist hockeysäsong med en ännu mörkare fotbolls-dito

Så, hej då.....
Precis som jag då. Man vill ju liksom så gärna ha ett DIF att följa helhjärtat även när hockeyn har uppehåll. Men det gör nästan ont att kolla på allsvenskan. Väldigt synd.
Den där Gale Potatisgratängmode skulle väl vara en ganska bra back vad jag hört? I gårdagens match var han sämre än vad jag någonsin kunnat ana att en allsvensk back kunnat vara (och dåååå är det illa). Vi ska tacka domaren för att han blundade för dennes wrestlingtackling mot en Gais-spelare i vårat straffområde och därmed slapp en straff emot oss. I övrigt stod den gode amerikanen för en assist (till 1-1) samt ett gäng fullständigt ofattbara felbeslut. Fruktansvärt dålig back.

Är väl egentlige bara Rajalakso och Sjölund som besitter någon slags kvalitet som hör hemma i sporten fotboll. Dessvärre för dessa herrar är att dom lirar i ett skitlag i världens 80:e "bästa" liga...typ.

Herregud vad man längtar till hockeysäsongen....
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

De matcher jag har sett (aik, kalmar, malmö och andra halvlek gais) så har Sjölund blivit totalt bortplockad på grund av sitt sega passningspel. Nä, som defensiv spelfördelare passar han inte alls...

Sen kan man väl skylla en del på medspelare som alltid söker honom men överlag så passar han inte i den rollen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Våga hålla boll under en längre tid! Fast undra om dem är skickliga nog att göra det..

Tycker att man passar alldeles för mycket, mer kreativitet.
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Har hört någonstans att Sjölund inte trivs i laget, att det ska vara det som gör att han blir sämre.

Var fan hörde jag det någonstans...?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

zOscaR skrev:Har hört någonstans att Sjölund inte trivs i laget, att det ska vara det som gör att han blir sämre.

Isåfall var det ju rätt osmart att skriva ett 3-årskontrakt för ett år sen. Jag menar, själva laget har ju inte ändrats sig så mycket och inte ledningen heller.
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Crashmash skrev:
zOscaR skrev:Har hört någonstans att Sjölund inte trivs i laget, att det ska vara det som gör att han blir sämre.

Isåfall var det ju rätt osmart att skriva ett 3-årskontrakt för ett år sen. Jag menar, själva laget har ju inte ändrats sig så mycket och inte ledningen heller.
Håller med, eller drömde jag det? :o
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

zOscaR skrev:
Crashmash skrev:

Håller med, eller drömde jag det? :o
Gick väl en massa rykten på nätet innan Sjölund skrev på att han inte trivdes i DIF. Men det visade sig ju som sagt bara vara rykten. Däremot så måste han börja skärpa till sig, de senaste matcherna nu på ett tag har jag nog aldrig sett honom ta emot en boll rättvänd. Sen att han alltid ska vända hemåt när han väl har bollen blir man riktigt irriterad på. Hoppas han skärper till sig och kommer tillbaka så som han var innan han fick sin sjukdom.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Han lirar väl mycket mer defensivt nu än vad han gjort tidigare?
Skriv svar