Film- och bildtråden
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Film- och bildtråden
Har aldrig fattat grejen med att ha sympatier för ett annat lag.
För mig finns det bara ett lag - Djurgårdens IF.
DIF!
Hört den förut och den är riktigt bra, dock så får man känslan begravning. Det är inte det jag vill känna när laget kliver in på isen, det är detta jag vill höra varje gång när spelarna går in på isen men en fin video till. *Drömmer mig tillbaka till den goa tiden*Jockmaniac skrev:Talar vi rena introlåtar så är det inget snack i min värld. Det tar emot att säga, men Färjestad har klart Sveriges bästa. "På den sköld du klär" går i perfekt tempo, har vacker text och är en allmänt vass låt. Färjestad som klubb förtjänar inte den, och den låten kommer aldrig kunna framföras mäktigt på en läktare. Varför? Enkelt, det är fbk-supportrar vi snackar om. Feta kärringar och tandlösa bonnlurkar som aldrig någonsin upplevt riktig läktarkultur. Men låten är likförbannat snuskigt bra!
- SirDIFalot
Nu är vi jävligt off topic här. Men är på väg att boka in LFC-Man U 6 mars på Anfield.Salas skrev:Hehe, jag ska se till att se Pool - United på Anfield en vacker dag när jag har den ekonomin, det är ett måste. Men jag vet dock ungefär vad jag har att vänta, ett besök på ett nästintill slutsålt Boleyn Ground räckte för att jag skulle få uppleva den mest sinnessjuka stämningen som jag har upplevt live. Fy helvette vilken gåshud jag hade till och från, och med tanke på att YNWA är bättre än West Hams klassiker till intro så bör jag nog räkna med ytterligare en höjning stämningsmässigt.SirDIFalot skrev:Testa uppleva den från The Kop med en halsduk i luften. Då är det inte bara nackhåren som reser sig... om du förstår vad jag menar.
Men fan, nu när vi ändå beger oss Off Topic så måste jag ju bara få dela med mig av mitt absoluta drömresmål när det gäller fotbollsmatcher (bortsett från VM/CL final då förstås):
BJK ?nönü Stadium, för att se Be?ikta? - Fenerbahçe.
Dags att värma upp inför matchen grabbar =
Flyg dit 6 mars på morgonen, flyg hem 9 mars. Pris tur och retur, 148:-
RyanAir has it's privileges. Det bör väl din ekonomi tillåta.
Expert.
Sen ska man bo på hotell tre nätter, käka mat, betala transport under tiden i Liverpool och sist men inte minst köpa en biljett som är svindyr eftersom det är det största mötet i England som varje Liverpoolsupporter vill se på plats.SirDIFalot skrev:Flyg dit 6 mars på morgonen, flyg hem 9 mars. Pris tur och retur, 148:-
Har man tur så landar allt kanske på 8000, och då har man tur, samt att man har en dålig plats på Anfield. Ska man sitta på långsidan bör man vara beredd att lägga fram 10000, och då kan man lika gärna köpa ett resepaket för 11000 så får man ett skräddarsytt paket från ett resebolag.
Som sagt, vill man se billig fotboll så ska man inte se Pool - United på Anfield. Den enda matchen som är i närheten av den prisklassen är väl El Classico, och möjligtvis United - Pool på Old Trafford.
- SirDIFalot
Ingen av mina 4-5 resor har gått på över 5000 kr i alla fall, snitt på runt 4000 kanske.Salas skrev:Sen ska man bo på hotell tre nätter, käka mat, betala transport under tiden i Liverpool och sist men inte minst köpa en biljett som är svindyr eftersom det är det största mötet i England som varje Liverpoolsupporter vill se på plats.SirDIFalot skrev:Flyg dit 6 mars på morgonen, flyg hem 9 mars. Pris tur och retur, 148:-
Har man tur så landar allt kanske på 8000, och då har man tur, samt att man har en dålig plats på Anfield. Ska man sitta på långsidan bör man vara beredd att lägga fram 10000, och då kan man lika gärna köpa ett resepaket för 11000 så får man ett skräddarsytt paket från ett resebolag.
Som sagt, vill man se billig fotboll så ska man inte se Pool - United på Anfield. Den enda matchen som är i närheten av den prisklassen är väl El Classico, och möjligtvis United - Pool på Old Trafford.
Vill du fortsätta denna off-topic diskussion så skicka ett PM

Expert.
- -daniel-
Daniel942 skrev:Har aldrig fattat grejen med att ha sympatier för ett annat lag.

Du är så löjligt enögd. Vem fan har nämnt något om sympatier? Det handlar om intro-låtar. Att skapa den bästa stämningen och inramningen inför match. Och där finns det, i mitt tycke, sånger som är otroligt mycket bättre än SFGD (sen att den är charmig på sitt eget lilla vis är en annan femma).
Skojar ni eller. Den där kaffelåten var ju hur trött som helst...
SFGD (!)

SFGD (!)
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
... Är en gammal klassiker, men dock inte en bra introlåt.kotten skrev:SFGD (!) ...
Däremot så har vi en låt som hade varit perfekt som introlåt, och det är För hjältarna i blåa ränder, skriven av Sektion B.
-
Den symboliserar kärleken till sitt lag vilket jag tycker att en sådan låt är till för. Jag har tex den låten liggandes på datorn då ordet Färjestad eller Vargarna aldrig nämts, vilket gör att det fungerar i vardagliga situationerkotten skrev:Skojar ni eller. Den där kaffelåten var ju hur trött som helst...![]()
SFGD (!)

Med all respekt åt SFGD, men den går aningen för snabbt för att ge det optimala trycket. Sen att den låten är DIF för den till en given favorit och där snackar vi kultur.
Men rent musikaliskt så vinner "På den sköld du klär" faktiskt med hästlängder.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Har också tänkt den tanken men faktum är att texten är Fotboll. Skulle bli pinsamt att ha på Hovet! Dock så är låten precis så vacker som en introlåt ska vara.Salas skrev:... Är en gammal klassiker, men dock inte en bra introlåt.kotten skrev:SFGD (!) ...
Däremot så har vi en låt som hade varit perfekt som introlåt, och det är För hjältarna i blåa ränder, skriven av Sektion B.
Men byta ut SFGD? Aldrig!
100% DJURGÅRDSJ***L
Håller med om att "För hjältarna i blåa ränder" skulle vara en riktigt bra introlåt, och om jag ska vara helt ärlig så hade jag inte tyckt att SFGD hade varit någon höjdare om man inte haft några anknytningar till den.Salas skrev:... Är en gammal klassiker, men dock inte en bra introlåt.kotten skrev:SFGD (!) ...
Som Jockmaniac sa så är det ju en fotbollslåt, så därför hade den väl inte varit så passande på Hovet (såvida man inte ändrade lite i texten förstås).SirLeas skrev:Håller med om att "För hjältarna i blåa ränder" skulle vara en riktigt bra introlåt, och om jag ska vara helt ärlig så hade jag inte tyckt att SFGD hade varit någon höjdare om man inte haft några anknytningar till den.
Men jag håller med dig, hade t.ex. Malmö eller Göteborg sjungit SFGD så hade jag inte rankat den speciellt högt. För hjältarna i blåa ränder är en perfekt hymn, och det är faktiskt lite synd att vi inte använder oss av den.
SFGD hade man ju kunnat sjunga i slutet av matcherna samt innan matcherna på bortaresor.
- Daniel942
Syftade mer på att jag vet att SirDIFalot bla. är ett Liverpool-fan, men det framgick väl inte så tydligt i tråden. Och jag drog slutsatsen att ni andra som tänker åka för att se matcher har sympatier för det laget som ni ska åka och kolla på.-daniel- skrev:Daniel942 skrev:Har aldrig fattat grejen med att ha sympatier för ett annat lag.
För mig finns det bara ett lag - Djurgårdens IF.![]()
Du är så löjligt enögd. Vem fan har nämnt något om sympatier? Det handlar om intro-låtar. Att skapa den bästa stämningen och inramningen inför match. Och där finns det, i mitt tycke, sånger som är otroligt mycket bättre än SFGD (sen att den är charmig på sitt eget lilla vis är en annan femma).

DIF!
Lite OT men För hjältarna i blåa ränder borde absolut vara introlåt på fotbollen.
SFGD är ingen bra introlåt förutom de gånger vi sjunger den högt (som i DIF-hbk-klippet) då är den mäktig.
På tal om sympatier med Liverpool så är jag själv en Liverpool-supporter men jag skulle aldrig kunna se mig som en scouser eller som ett äkta Liverpool-fan. Jag är Djurgårdare som råkar ha sympatier med ett lag i England men DIF står sjukt mycket högre, de finns i hjärtat medan Pool finns i hjärnan eller hur man nu ska förklara. Tycker det är larvigt med folk i Boden som påstår sig vara "fett äkta" supportrar till West Ham för att de kan texten till I'm forever blowing bubbles eller en i Karlstad som är "fett äkta" för att han varit på Old Trafford en gång 1994. Värst är det dock med alla dessa "fett äkta" Barcelona-supportrar.
SFGD är ingen bra introlåt förutom de gånger vi sjunger den högt (som i DIF-hbk-klippet) då är den mäktig.
På tal om sympatier med Liverpool så är jag själv en Liverpool-supporter men jag skulle aldrig kunna se mig som en scouser eller som ett äkta Liverpool-fan. Jag är Djurgårdare som råkar ha sympatier med ett lag i England men DIF står sjukt mycket högre, de finns i hjärtat medan Pool finns i hjärnan eller hur man nu ska förklara. Tycker det är larvigt med folk i Boden som påstår sig vara "fett äkta" supportrar till West Ham för att de kan texten till I'm forever blowing bubbles eller en i Karlstad som är "fett äkta" för att han varit på Old Trafford en gång 1994. Värst är det dock med alla dessa "fett äkta" Barcelona-supportrar.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- -daniel-
Då missförstod jag dig, trodde det där var riktat mot mig av någon anledning. Sorry.Daniel942 skrev:Syftade mer på att jag vet att SirDIFalot bla. är ett Liverpool-fan, men det framgick väl inte så tydligt i tråden. Och jag drog slutsatsen att ni andra som tänker åka för att se matcher har sympatier för det laget som ni ska åka och kolla på.-daniel- skrev:Daniel942 skrev:Har aldrig fattat grejen med att ha sympatier för ett annat lag.
För mig finns det bara ett lag - Djurgårdens IF.![]()

EDIT: Sen måste jag bara säga att jag absolut inte förespråkar något byte av SFGD till något annat, den är klassisk. Men inte optimal för att skapa det där enorma trycket och "wow"-känslan. Tycker oftast det känns rätt sömnigt när den dras igång på Hovets läktare.