Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av isolerad »

Frasse skrev:
Mackan har klart med ytterliggare ett år med SKA S:t petersburg och Björn Bjurling säger själv att han inte kommer spela med Djurgården då "de inte har råd med marknadsmässiga löner".
Du tänker nog på Nils Ekman..
i
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

jensa85 skrev:Man kan bolla hur mycket som helst med spelartruppen inför nästa säsong.(om vi fortf är kvar i elitserien då) Men om vi utgår ifrån att vi blir kvar så behöver vi helt enkelt fler spelare som producerar runt 30 pinnar per säsong....

...Sedan fyller vi på med juniorer vid skador.
Vad tror ni med lite koll på löner osv? Skulle detta vara ekonomiskt genomförbart?
Du ligger nog drygt 5 miljoner för högt i ditt förslag.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Användarvisningsbild
Sebbe G
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sebbe G »

Faan va han vill ha och ha! Nej skämt å sido.
Vet någon hur mycket han tjänar idag??
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

För mig att det är runt 250, uppåt då alltså.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Tänk er och se Sean Avery i Djurgårds tröjan nästa säsong då gör de ont och möta DIF.
Han har precis fått sparken av Dallas och har inte imponerat mycket i NHL
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Dallas ville aldrig mer se honom i laget, och sparkade.
08/09 Salary: 3.500
09/10: 4.000
10/11: 4.000
11/12: 4.000

Jag hoppas att du var inte var seriös ...
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Bjurre skrev:Tänk er och se Sean Avery i Djurgårds tröjan nästa säsong då gör de ont och möta DIF.
Han har precis fått sparken av Dallas och har inte imponerat mycket i NHL
Och vad menar du med det?? Vi behöver inte fler som får oss att sitta i båset än vad vi redan har!
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

jensa85 skrev:Man kan bolla hur mycket som helst med spelartruppen inför nästa säsong.(om vi fortf är kvar i elitserien då) Men om vi utgår ifrån att vi blir kvar så behöver vi helt enkelt fler spelare som producerar runt 30 pinnar per säsong.
Frågan är då om det är värt att släppa "Linkan" för att då möjligt kunna få in två 25-30 poängsspelare istället!? Svårt det där.
En större förändring måste hursomhelst göras
för bevisligen har det ju inte funkat med årets spelartrupp. Vad som är grundläggande för det kan man ju också disktuera.
Av de spelare som står utan kontrakt skulle jag kunna tänka mig att "släppa" följande. Och dessutom helt enkelt finna andra lösningar till de som inte håller måttet av vissa spelare under kontrakt. Och "byta" dom mot följande.

Niklas Andersson - Sanny Lindström
David Schneider
Borde bli likvärdig kostnad om man kan bryta Anderssons kontrakt och inte förlänga med Schneider. Med Sanny i laget har vi utöver Ragge en riktigt bra defensiv back som dessutom är ganska spelskicklig. Skulle vara ett kanonbyte enligt mig

Ronnie Pettersson - Robin Jonsson
David Printz
Ungefär likvärdigt med föregående "byte" pengamässigt skulle jag tro. En stabil högerskjutande back med styrkan i defensiven. Liksom Sanny är Robin Jonsson också stockholmare så det passar ju in i "mallen". En mycket bra backbesättning skulle vi förfoga över isf

Niklas Anger - Linus Klasen
Klasen lär väl dra snäppet mer i lön än vad Anger gjort under dessa två säsonger. Tar egentligen emot släppa Anger, men tror hans lönekrav är hutlösa efter hans två "Succésäsonger". Linus Klasen tror jag har potential att bli en poängmakare av rang och det är ju inte så att vi har överdrivet många sådana.

Jimmie Ölvestad - Marcus Nilson
Nichlas Falk
Jimmie har enligt mig gjort sitt för den här gången. Han är helt enkelt för dålig. Sedan att han har ett enormt djurgårdshjärta spelar liksom ingen roll längre. Han håller inte måttet, thats it. Falk tror jag gör rätt i att lägga av när han fortfarande behärskar liret skapligt. Finns risk för fiasko vid en fortsättning. För dessa båda herrars löner borde vi ha råd med Mackan som skulle vara en underbar förstärkning.

Sedan förlänger vi ytterligare två år med Otto och Oscar Eklund.

ALLA pengar som blir över(om det nu blir några) ska sedan läggas på en STABIL förstamålvakt. Varför inte Björn Bjurling? Hade gärna sett att vi bryter kontraktet med Wesslau eller Riddarn eller till och med båda och värvar in Bjurling istället. Och låter Owuya vara andrakeeper.

Går min "plan" iland står vi med följande lag 2009/2010

Målvakter:
Björn Bjurling
Mark Owuya

Backar:
Marcus Ragnarsson
Andreas Holmqvist
Timmy Pettersson
Oscar Eklund
Robin Jonsson - NY
Sanny Lindström - NY
Junior 1
Junior 2

Forwards:
Fredrik Bremberg
Kristofer Ottosson
Nicklas Danielsson
Tim Eriksson
Michael Holmqvist
Jacob Josefsson
Marcus Krüger
Carl Gustafsson
Christian Eklund
Henrik Eriksson
Andreas Engqvist
Marcus Nilson - NY
Linus Klasen - NY

Sedan fyller vi på med juniorer vid skador.
Vad tror ni med lite koll på löner osv? Skulle detta vara ekonomiskt genomförbart?

Jag är helt ny på detta forum, men jag har läst i kanske 3 - 4 års tid på detta forum om vad som sägs och tycks hit och dit och nu vill jag också bli medlem, jag heter Robin och är 22 år, jag tycker det är helt fel av många här att lägga sig i spelarens löner, det har egentligen ingen med och göra förutom föreningen och spelaren själv, om någon tjänar 200 000 kr månaden så är det föreningens val. Det är Djurgårdens ledning som gör det dumma valet, man kan inte säga att den spelaren tjänar alldeles för mycket och vidare visst finns det många som tjänar för mycket, se på mig jag är en vanlig arbetare som tjänar lite över 20 tusen i månaden för mig är det helt okej, det är ett jobb jag har lika så hockey, det är grabbarnas jobb och spela hockey dem har valt det.och alla vill ju ändå tjäna så mycket man kan jag skulle kunna byta firma eller jobb för att få mer en det jag har i månaden. Det är ett jobb som dom har . Precis så som många andra här. sen kan vi prata om "klubbhjärta" det finns bara fåtal hockey spelare som verkligen har det och djurgården har många av dem tack och lov. men se på en kille som musse Håkansson,han kan ju vara Djurgårdare bara för att han spelar i en annan klubb i Sverige, man vill ju pröva något nytt. precis så som vi människor ska och brukar göra i vårt liv det är töntigt och se hur många som ens orkar hålla på engagera sig i att skriva skit om en spelare hela tiden, Djurgården är på gång det vet vi alla, vi har bröderna Holmqvist och förhoppningsvis Bremberg kvar nästa säsong, så jag vill inte se allt för mycket ändringar i laget, m - Nilsson,och Ekman, och s lindström och kanske klasen om det går då skulle jag bli nöjd och säkert så många andra, man kan ju försöka hålla ett forum på en god nivå men ibland så spårar det ut.
gå på matcherna så får djurgården mer pengar svårare är det inte, jag har inte missat en hemma match på 3 år. Nu hoppas vi att aik kommer upp samt Leksand då får vi fina matcher inför nästa år med ännu fler fullsatta matcher. Ha en trevlig dag herrar.

Djurgården skall alltid skrivas med stor bokstav//Mod
Tommy Mörth

Inlägg av Tommy Mörth »

Östgöten skrev:Snittlönen i Elitserien ligger på mer än 150 000 kr/månad
För ovanstående spelare får DIF inga spets - bara bredd
Å fan, tjänar de så bra? Trodde snittet låg på mindre än 100.000:-/månad.

Då känns plötsligt Linkans lönekrav inte så konstigt.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Tommy Mörth skrev:
Östgöten skrev:Snittlönen i Elitserien ligger på mer än 150 000 kr/månad
För ovanstående spelare får DIF inga spets - bara bredd
Å fan, tjänar de så bra? Trodde snittet låg på mindre än 100.000:-/månad.

Då känns plötsligt Linkans lönekrav inte så konstigt.
en väldigt duktig elitspelare i dagens elitserie tjänar väldigt bra lönerna har stigit rakt upp,
linkan tycker jag ska få genom sitt krav han behövs i djurgården han är hur viktig som helst finnsinte någon som skulle kunna ersätta den speed och kreativitet som bremberg består av killen är unik och är den klart bästa spelare i djurgården påmånga år som producerat säsong efter säsong
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Läste någonstans att Linus Klasen har en lön på 65k/månad, där stod det att det var en "normal" elitserie lön. Kan ha varit ab, hittar ingen länk till det dock.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Sidney Crosby skrev:Läste någonstans att Linus Klasen har en lön på 65k/månad, där stod det att det var en "normal" elitserie lön. Kan ha varit ab, hittar ingen länk till det dock.
det är inte normalt det kan bero på också han är ung och är i början på sin karriär en normal lön ligger mellan 60 - 100 tusen ungefär.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Undra om albrandt i vik är dyr annars skulle han och linkan kanske passa bra ihop!!!!!!! men vi blir ju bättre om ronnie P slutar!!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Vill ha Henrik Karlsson till DIF!
Har gillat honom från han började i mif.
Bort med Wesslau, Ridderwall 2:a målis.
Låst