Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev: 2021-09-09 10:30:41
SirDIFalot skrev: 2021-09-09 01:17:43
Andspe skrev: 2021-09-08 10:33:40 Verkar vara minst en spetsforward påväg in enligt hockeyeken, alternativt två om inte Eklund eller Holtz kommer tillbaka. Tror ni att det ingår i en strategi att värva sent? Färre månader- konkurrenskraftigare lön?
Problemet är att alla som "är något" på marknaden vid den här tidpunkten inväntar NHL/KHL/NLA. Dom jobben måste fyllas först innan spelare av värde på markanden blickar mot oss.

Jag förväntar mig en center för att ersätta Josefson. Det här med två "spetsforwards" och en toppback känns lite naivt att tro på. Sen har ju alla olika definition av vad en spetsspelare är.
Jocke har ju gått ut och sagt en back och en spetsforward,alternativt två om inte Eklund eller Holtz återvänder
Har han verkligen sagt en back till? Det som jag uppfattat det är om Erik G eller kanske någon annan med anknytning till oss kan bli aktuell men annars söker vi inte aktivt.

14 forwards bör vi vara men som du säger nog ett tag innan den andra kommer. Förhoppningsvis är den andra forwarden Wille.
Men en forward bör komma hyfsat fort. Vi klarar väl en stund med nuvarande skadeläge. Men absolut ingen får vara sjuk eller skadad. Så rätt bråttom med andra ord.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Jocke har inte sagt att vi ska ta hem en back till, om Erik vill själv, kanske det går att lösa hintade han om.
Vilket jag är säker på att det gör nu när de bevisats att vi har de möjligheterna.
Annars har Jocke tyvärr sagt att han är så nöjd så, med nio backar.. den siffran har han sagt många ggr. Sen har han väl aldrig fått en enda kritisk fråga om han på riktigt tror att det kommer hålla på backsidan. Kvaliteten.

Tror i nuläget att vi kommet sluta runt plats 11-7. Mest beroende på hur just backarna kommer sköta sig, och framförallt UTVECKLAS.

Agerar Jocke och tar in en stabil BRA back när/om han begriper att vi inte klarar av försvars spelet, (utöver grags såklart, )
och att Wille eller Holtz stannar..
Att Strandberg, Tom, Arnesson, Högström, Rhett, Carey, Videll , Sören får vara hyfsat sakdefria.
Att försvars spelet är helt OK.
Att matas är på samma nivå som förra året, eller att Svedberg kommer upp i den nivån.
( Alltså inte HELT omöjligt.)

Då tror jag vi kan vara med i en semifinal.

Bör ju dock komma ihåg att Även fast grags kommer, Får vi en större skada på Tom, Arnesson eller Högström, så är vi i tillbaka på hur vi nu börjar säsongen på backsidan.

Mycket ska stämma MEN med lite tur hos skade guden så KAN det bli bra

Tror/hopas vi kör såhär på Lör.

Sören Basse Carey
Videll Lorito Rhett
Cederqvist/Eklund Rensfeldt Bergfors
Andersson Engsund NY/bjerselius

Arne Högga
Tom Bengt Frithiofsson ( Lasse Bengtsson)
Ekberg PJ
Samma låga SHL nivå resterande backar. Och vårt 3e backpar får mer än gärna bevisa för mig att de håller i SHL.
Nöjd med dessa formationer på fw sidan, För vi har både Viljan och fysiken att ta oss på insida både med och utan puck i alla formationer.
Får Videll och Rhett spela tillsammans tror jag de har möjlighet att tom göra fler poäng än den 1a..
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Så här tränade vi alltså häromdagen. Och jag antar att tränarna nu har bestämt sig för formationerna inför premiären. Jag gillar tankarna här. Känns faktiskt som rätt bra formationer trots allt som hänt.

Marcus Högström, Linus Arnesson
Tom Nilsson, Rasmus Bengtsson
Josef Ingman, Tobias Ekberg
Pontus Johansson, Ludvig Hedström
Alex Brännstam

Paul Carey, Sebastian Strandberg, Marcus Sörensen
Rhett Rakhshani, Matt Lorito, Filip Cederqvist
Linus Videll, Ludvig Rensfeldt, Niclas Bergfors
Linus Andersson, Filiph Engsund, Oscar Bjerselius (William Eklund)

1:a Vill se Strandberg sätta full fart direkt och vara lika bra som i slutspelet 2019. Tror det kommer krävas av honom som förstecenter om vi ska vara framgångsrika. Carey har man ju inte helt fått grepp om än, men skulle kunna passa ganska bra med Sörensen?

2:a Både Rhett och Cederqvist gillar ju att ha puck och ösa på framåt. Så hoppas att Lorito är bra defensivt. :)

3: Känns lite bortkastat att ha Videll i en tredjefemma? Hur gick det till? Från att ha en svag forwardsbesättning, liksom. Men Han och Bergfors ihop kan nog passa riktigt bra. Skulle önska en lite spelskickligare center men man kan ju inte få allt här i världen.

4: Fjärde gillar jag - både skills och grit.

Backsidan: Gillar att Ingman får chansen, tycker att han har tagit för sig på försäsongen. Gillar Pontus Johansson väldigt mycket men är sjunde back på min lista.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Byt plats på Cederqvist och Videll.
Videll bör få börja i en andra. Viktigt att få igång Rhett och känna att han kommer till avslut. Tycker Videll passar bättre med Rhett.
Ska Videll petas, utgår jag från att han åtminstone fått bevisa att han och hans kedja inte producerar.

Vore mycket förvånad ( och tyvärr mycket irriterad ) om Cederqvist petade Videll redan i första matchen.
Detta var ju tisdags träningen, tre dagar kvar, hoppas de bara testade lite.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ska inte stirra sig blind på vad kedjorna kallas. En kedja med Videll som har producerat bra under många år i KHL med Rensfeldt som hade en bra produktion vid lika styrka ifjol(spelade typ inte PP) och Bergfors som var vår bästa målskytt ifjol har stora chanser att producera bra. Vi kommer ha tre kedjor som borde bli vassa offensiva hot. Handlar inte om att nån blir petad. Videll kommer få mycket speltid I PP är jag också säker på.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Tacksam för svar !

Om jag köper säsongs kort ikväll, 1.får jag då gå på matchen på lördag , 2.och alla andra matcher ??
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vinge skrev: 2021-09-09 17:54:15 Tacksam för svar !

Om jag köper säsongs kort ikväll, 1.får jag då gå på matchen på lördag , 2.och alla andra matcher ??
Förtidsbokningen inför lördagens match är stängd. Men du kommer kunna gå på resterande matcher för säsongen.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Känns väldigt trögt med en gubbkedja på det sättet. Bra spelare var för sig, men kanske inte ihop i min mening. Hade också velat testa Videll i andra istället för Cederqvist.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Mattias_87 skrev: 2021-09-09 18:01:36
Vinge skrev: 2021-09-09 17:54:15 Tacksam för svar !

Förtidsbokningen inför lördagens match är stängd. Men du kommer kunna gå på resterande matcher för säsongen.
[/quote

Ok. Det sög ju ... Får skylla sig själv.
Får bli en i klacken . Ser ni nån med armar som Bergfors ben , så kom fram och säg hej 😁😁💪🏻🎯🇸🇪
Vinge

Inlägg av Vinge »

Manijock skrev: 2021-09-09 18:05:11 Känns väldigt trögt med en gubbkedja på det sättet. Bra spelare var för sig, men kanske inte ihop i min mening. Hade också velat testa Videll i andra istället för Cederqvist.
Håller med. Saknas lite Speed i tredje och lite kilon i andra, om de spelar så. Svårt att se att det blir så dock.
Visst, Cederqvist har överraskat, varit bra mot allsvenska lag, och Leksand. Det är roligt och han är värd att få mer istid/chans om det kör fast.

Kunde inte Eklund spela för oss på lördag. Om han är det lär han väl spela , eller..
Berra

Inlägg av Berra »

Vinge skrev: 2021-09-09 20:49:35
Manijock skrev: 2021-09-09 18:05:11 Känns väldigt trögt med en gubbkedja på det sättet. Bra spelare var för sig, men kanske inte ihop i min mening. Hade också velat testa Videll i andra istället för Cederqvist.
Håller med. Saknas lite Speed i tredje och lite kilon i andra, om de spelar så. Svårt att se att det blir så dock.
Visst, Cederqvist har överraskat, varit bra mot allsvenska lag, och Leksand. Det är roligt och han är värd att få mer istid/chans om det kör fast.

Kunde inte Eklund spela för oss på lördag. Om han är det lär han väl spela , eller..
Eklund är på läger i Kalifornien. Men gubbkedjan har fungerat bra på försäsongen, den lär fortsätta. Är nog Cederqvist som får chansen att vikariera för Eklund.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vinge skrev: 2021-09-09 18:09:24
Ok. Det sög ju ... Får skylla sig själv.
Får bli en i klacken . Ser ni nån med armar som Bergfors ben , så kom fram och säg hej 😁😁💪🏻🎯🇸🇪
Det är bara under pandemibegränsningarna som det varit "först till kvarn". Så fort som restriktionerna är lyfta i slutet på september blir det ju som vanligt. :D
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Berra skrev: 2021-09-09 23:33:47
Vinge skrev: 2021-09-09 20:49:35

Eklund är på läger i Kalifornien. Men gubbkedjan har fungerat bra på försäsongen, den lär fortsätta. Är nog Cederqvist som får chansen att vikariera för Eklund.
Okej. Tyckte det stod nånstans att han kunde spela första matchen men det har ju skrivits en del om Eklund denna sommar... Mest artiklar av samtliga elit idrottare tillsammans med Ståhl ?
Appropå honom, hockeyn borde uppmärksamma Daniel även på Hovets ?!

Hoppas PC inte får stela handleder nu när det verkligen gäller och det finns en del press. Videll är nog annars taggad på att visa vad han kan uträtta med Rhett.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Ni får ursäkta ett par dumma frågor...
Men, behöver man som säsongare boka eller registrera sig på något sätt för att få gå på nästa hemma match mot Brynäs den 18e... ?
Mailade DIF men det verkar rätt trög arbetat..
(Har för första gången på 14 år bytt säsongs kort och sport, från fotboll mot Hockeyn 😁 har inte alls bra koll på hur det fungerar , och speciellt inte i dessa tider...)

Nu drar det igång, vad tror ni om denna säsong... Var slutat vi i tabellen, slutspel ? Och vem gör mest poäng i DIF ?

Jag tippar med nuvarande trupp ( Eklund eller Holtz spelar med oss, och med den back uppsättning vi har)
att vi slutar
8:a - 9:a i tabellen, åker ur direkt i slutspelet,
Carey gör flest poäng (41) under grundserien,
vincebrgstr

Inlägg av vincebrgstr »

Nån här i forumet som vill ha klackbiljett till matchen imorn, biljetten är på A15 och jag kan inte gå då jag har gått o blivit förkyld.
Låst