DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mash

Re: DIF i Media

Inlägg av Mash »

A21 är väl precis till höger om klacken? Precis innan sittplats börjar.
Sätt dom längst bort i hörnet, mittemot bortastå så kommer inte såna här incidenter att förekomma. Det skriks allt möjligt på kortsidan. Det är nog inte endast dessa personer som skrek könsord på läktaren, men de var de enda som blev uppmärksammade.
Det sitter en tjej, max 11 år, ett par rader upp på aktiv bakom mig och hon är minst lika inne i spelet som oss andra. Ju fortare man inser att det skriks mycket på en läktare när sporten är igång desto mildare blir upplevelsen.

Självklart ska man inte kalla DIF-spelare för könsord och dylikt men det förekommer efter ett par öl och när spelet ser ut som det gjorde 10/11. Förebereder man barnen på att det kan vara högljutt och ordvalen kommer inte vara dom bästa men att alla inne på arenan håller på Djurgår'n och vill föreningens bästa kommer det inte vara ett lika stort problem. Visa klipp på youtube, visa bilder, visa katastrofmatcher och allt annat som kan göras för att göra ett utav de första besöken till det bättre.

Om dessa smädelser var riktade mot DIF och Linkan så är det förståligt med tanke på omständigheterna men samtidigt otroligt korkat. Man kastar inte skit på DIF, oavsett vad som händer eller inte händer. Blir man tillrättavisad ska man kunna föra en dialog, men som sagt, jag tror även att alkoholen var en bidragande faktor till beteendet som Linkans fru och barn fick möta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Men herregud, man kan inte som vuxen sitta och ilsket skrika hotfulla smädelser runt om barn, oavsett om det riktar sig mot DIF, motståndaren eller Bin Laden. Barn blir rädda av vuxna som är ur balans och skriker ilsket.

Det är helt irrelevant vem eller vilka dessa skrik riktar sig emot.

Den enormt enkla lösningen är att flytta anhörig-läktaren till familjeläktaren, att de "gentlemen" som uppför sig illa i direkt närhet till barn skärper sig eller stannar hemma och att Linkan slutar twittra och gå ut i kvällspress, då det nästan alltid bara blir fel.

Trenden med twittrande hockeyspelare känns inte helt klockren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

http://expressen.se/sport/hockey/hockey ... artner=www

Jadu.. Det hade nog varit bäst att ta detta internt kan jag tycka. EN idiot gör bort sig och nu får vi alla skit för det.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:http://expressen.se/sport/hockey/hockey ... artner=www

Jadu.. Det hade nog varit bäst att ta detta internt kan jag tycka. EN idiot gör bort sig och nu får vi alla skit för det.
Å fyfan. Christer Englund är nog den största åsnan vi har inom svensk hockey, vilken pajas.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

sensei skrev:Den enormt enkla lösningen är att flytta anhörig-läktaren till familjeläktaren, att de "gentlemen" som uppför sig illa i direkt närhet till barn skärper sig eller stannar hemma
Varför har inte detta gjorts tidigare? Ser man opartiskt på det så sänder inte Djurgården Hockey ut professionalism direkt utav denna placering. Skulle vara intressant att få höra Abbe Törsleffs kommentarer kring detta om hur de ska lösa problemet av placering och twittrande hockeyspelare.

Svenska Ishockeyförbundets ordförande, Christer Englund:

"- Jag upplever inte att fansen utanför Stockholm skriker den typen av glåpord som man gör på läktarna här. Där hejar man mer på det egna laget och stöttar dem, i stället för att ägna sig åt våldsuttryck eller förnedring eller annat. Det upplever jag bara när jag går på match här."

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... msproblem/
Bild
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

I mora eller ljungby eller vilken håla som helst känner alla varandra och det är ett helt annat socialt tryck utanför arenan. I Stockholm kan du förvandlas från dr Jekyll till mr Hyde när du går på hockey utan att du blir lidande "civilt". Det är väl så man skall tolka uttalandet om "Stockholmsproblemet".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det var precis uttalanden av typen Christer Englunds som jag var rädd för.

Är det för övrigt någon som tror att det skriks mindre skit under en match i t ex Karlstad jämfört med i Stockholm?

Är rätt övertygad om att det skriks ungefär lika mycket och lika hårda ord på alla platser när hemmalaget underspresterar.

Samtidigt som väldigt många DIF-fans dras över en kam, tack så mycket Bremberg!
gojken

Inlägg av gojken »

Undra om linköping räknas som förort till Stockholm då. för här i lkpg skriks det ju något alldeles otroligt mycket. Jag har suttit och hört både det ena och andra när jag sett DIF mot lhc i chokladarenan. För att förtydliga lhc fans som skrikit alltså på egna laget och DIF.

mvh gojken
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

När man blivit förnedrad av fans till ens egna lag inför sin familj är det inte vidare märkligt att man tar upp det på twitter. Sen kan man tycka vad som helst om Linkans twittrande men det här var verkligen inte konstigt att han knäcker ur sig det där i mitt tycke, andra saker han skrivit där har varit klart värre och kunnat få större konsekvenser.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

Rocky3000: Abbe pysslar med säkerhet, det här är en fråga om publik-/evenemangsupplägg och borde således hanteras av typ Jesper Björck.

Allehanda skit skriks ute i landet också, det är möjligt att det är mer frekvent här men å andra sidan är det väl inte så konstigt med att det hårda rivalitetsklimatet här följer en hårdare kultur.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:

När man blivit förnedrad av fans till ens egna lag inför sin familj är det inte vidare märkligt att man tar upp det på twitter. Sen kan man tycka vad som helst om Linkans twittrande men det här var verkligen inte konstigt att han knäcker ur sig det där i mitt tycke, andra saker han skrivit där har varit klart värre och kunnat få större konsekvenser.
Jag tror inte detta kommer mottags väl av särskilt många supportrar. När klacken hade misshandlats av polis och DIF-säk så gjorde Kareel uppror mot bojkotten och var en av mupparna som satte sig i klacken. När någon på läktaren betet sig illa i närheten av en spelares familj så ska detta tas på största allvar och Kareel uttalar sig direkt via sportbladet att han ska gå till botten med detta.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

JohanPez skrev:Rocky3000: Abbe pysslar med säkerhet, det här är en fråga om publik-/evenemangsupplägg och borde således hanteras av typ Jesper Björck.
Ok! Tänkte mest på säkerheten kring Linkans familj på grund av vad som hände, med tanke på placeringen av dem. Då borde det hamna på Abbes bord, annars är något riktigt fel.

"När man blir behandlad så här kan nog vem som helst förstå att man börjar tappa sugen. Sköna prioriteringar Abbe i synnerhet och DIF Hockey i allmänhet verkar ha när de behandlar några av sina mest aktiva supportrar (eller kunder kanske jag ska skriva…) som boskap."

http://www.11433.net/2012/01/pa-dif-sak ... ntet-nytt/
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Jag tror inte detta kommer mottags väl av särskilt många supportrar. När klacken hade misshandlats av polis och DIF-säk så gjorde Kareel uppror mot bojkotten och var en av mupparna som satte sig i klacken. När någon på läktaren betet sig illa i närheten av en spelares familj så ska detta tas på största allvar och Kareel uttalar sig direkt via sportbladet att han ska gå till botten med detta.
Men nu skall vi väl inte gräva ner oss i det? Återigen. Vi vet alla att DIF pissade många fans rakt i ansiktet förra säsongen, och jag betvivlar inte en endaste jävla sekund att de skulle göra samma sak igen om tillfälle bjöds men det här handlar om en spelare som spelat 16 säsonger i Djurgården och på egen hand räddat oss kvar i hockeyns finrum minst 2 kanske 3 säsonger. Är det acceptabelt att inför sina barn bli behandlad så här av fans till ens egna lag?

Inte en endaste chans att det skall accepteras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Men nu skall vi väl inte gräva ner oss i det? Återigen. Vi vet alla att DIF pissade många fans rakt i ansiktet förra säsongen, och jag betvivlar inte en endaste jävla sekund att de skulle göra samma sak igen om tillfälle bjöds men det här handlar om en spelare som spelat 16 säsonger i Djurgården och på egen hand räddat oss kvar i hockeyns finrum minst 2 kanske 3 säsonger. Är det acceptabelt att inför sina barn bli behandlad så här av fans till ens egna lag?

Jo, men önskar det hade skötts internt istället för såhär. Bara skadligt för DIF på så många olika sätt. Så blir det så sjukt uppförstorat.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Jo, men önskar det hade skötts internt istället för såhär. Bara skadligt för DIF på så många olika sätt. Så blir det så sjukt uppförstorat.
Ja, men det handlar ju om spelares twittrande i allmänhet. Jag har sagt det förut och står fast vi det; gillar inte fenomenet alls. Tycker bara saker rycks ur i sitt sammanhang och tenderar att skapa motsättningar.

Linkan uttalar sig om spelidéer, om kontraktsskrivningar om Otto, senast igår svarade han bara kort på ett påstående om att han själv borde vara straffläggare "tränarna väljer straffskyttar" vilket kan tolkas som en totalsågning av tränaren om man vinklar det så. Jag tycker rent generellt att aktiva spelare i en klubb skall hålla käften på twitter om saker som rör hockey.

Kanske är mossigt men anser att det skadar mer än hjälper.
Skriv svar