Man börjar ju undra om bakslaget inte var smällen han fick nu senast utan istället smällen mot skallen under försäsongsträningen och att smällen under match bara var huvudet på spiken. Hur som så verkar det ju gå åt rätt håll men det lär ingen veta på ett par dagar ändå. Men man kan ju inte låta bli att fundera fundera. Crosby var ju borta nästan 11 månader innan han ansågs redo för återkomst och försvann sedan lika fort igen men har ju återhämtat sig på ett bra sätt. Sen vet man ju inte, det kan ju vara en tackling kvar i karriären där också.Benjamin L. Willard skrev:Ja, fast det är skillnad på träning och träning. Senast vi hörde något körde han bara skridskoåkning samt lite skottövning. Om han nu är med på övningar, såg ut som det var 3v3, betyder det förmodligen att han inte känt någon symptom och tagit nästa steg vilket bådar gott. Sen kan han så klart få bakslag och måste börja om från början men återhämtningen verkar ha gått väldigt snabbt om detta stämmer.Mattias_87 skrev:Att han tränar är väl inget konstigt. Det vi kan fundera på är ju om han mår bra eller inte när han tränar.Benjamin L. Willard skrev:Jag kanske inbillar mig här men visst ser det ut som Ante är med på övningarna på träningen idag? Tycker man kan se honom på ett klipp som DIF lagt upp på instagram.
Skadetråden
Re: Skadetråden
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Personligen tror jag inte Ante lirar mycket mer för DIF, tråkigt men sant. Kanske testar en gång till att göra comeback men minsta lilla grej efter det så är det def slut. Riktigt j-a mörker när vi nu fått hem någon så bra som skulle stanna och vara stomme i laget en bra tid framöver! 

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Helt enig. Med viss respekt för att forumets syfte är att spekulera så kräks jag ändå på alla analyser av Antes beslut och hälsa.AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Skönt, då fick jag ju ut det jag ville med mitt inlägg, dvs att du skulle spy!DRC skrev:Helt enig. Med viss respekt för att forumets syfte är att spekulera så kräks jag ändå på alla analyser av Antes beslut och hälsa.AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Kan rekommendera My Little Pony eller liknande siter om du är så lätt stött, du ska nog inte hålla till på ett supporter forum, för din egen skull!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ja fyfan, hur jävla drygt är det att spekulera om spelarnas hälsa i SKADETRÅDEN.. goddamn asså!AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
- Lee Harvey Oswald
Den där är inte så glasklar som man skulle kunna tro.AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Självklart kommer inga funderingar här inne påverka utgången för Antes val framöver, men det är ju liksom en del av poängen med ett forum, att man spånar runt lite.
Har du svårt för det finns ju annat att syssla med.
Men jag lovar att det mer än en gång förut har hänt att den aktuelle spelarens iver/vilja/desperation att få komma tillbaka till "det enda jag kan" blir så stor att den går över förståndet att fatta "rätt beslut" på lång sikt.
Sedan är det långt ifrån färdigforskat inom området Skador av fysiskt våld mot huvudet, så det experter/läkare kommer fram till stämmer säkert, under vissa förutsättningar.
Sedan finns det avvikelser från standard, det är svårare att riskbedöma, så det kan handla om i slutändan att chansa lite.
Jag önskar Andreas all lycka till, hur det än blir framöver
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Där var väl dicken oxå borta ett tag :/
Undrar om det kan göras något på hjälmfronten för att minska antalet hjärnskakning i hockeyn?Lee Harvey Oswald skrev:Den där är inte så glasklar som man skulle kunna tro.AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Självklart kommer inga funderingar här inne påverka utgången för Antes val framöver, men det är ju liksom en del av poängen med ett forum, att man spånar runt lite.
Men jag lovar att det mer än en gång förut har hänt att den aktuelle spelarens iver/vilja/desperation att få komma tillbaka till "det enda jag kan" blir så stor att den går över förståndet att fatta "rätt beslut" på lång sikt.
Sedan är det långt ifrån färdigforskat inom området Skador av fysiskt våld mot huvudet, så det experter/läkare kommer fram till stämmer säkert, under vissa förutsättningar.
Sedan finns det avvikelser från standard, det är svårare att riskbedöma, så det kan handla om i slutändan att chansa lite.
Typ bättre stötabsorberande stoppning i själva kuddarna inuti hjälmarna eller något. På klubbfronten har det ju hänt ljusår på några årtionden, typ träklubba till komposit, tycker inte att man ser samma tekniska framsteg på hjälmarna.
Hövding sägs ha något på GFrankie skrev:Undrar om det kan göras något på hjälmfronten för att minska antalet hjärnskakning i hockeyn?Lee Harvey Oswald skrev:Den där är inte så glasklar som man skulle kunna tro.AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Typ bättre stötabsorberande stoppning i själva kuddarna inuti hjälmarna eller något. På klubbfronten har det ju hänt ljusår på några årtionden, typ träklubba till komposit, tycker inte att man ser samma tekniska framsteg på hjälmarna.

Så hur många månader blir Dick borta med axelskada?
Kanske dags att lämna walkover i alla matcher mot Mora, det enda vi får tillbaka är skadade spelare.
Kanske dags att lämna walkover i alla matcher mot Mora, det enda vi får tillbaka är skadade spelare.
- Lee Harvey Oswald
Grejen är ju att du kan få en kraftig hjärnskakning av en Open Ice-tackling som tar i kroppen, då hjälper ju UltraPampers-Vadderade hjälmar föga.Frankie skrev:[
Undrar om det kan göras något på hjälmfronten för att minska antalet hjärnskakning i hockeyn?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Då har jag ett hett tips. Läs och skriv INTE i denna tråd. Finns en tråd som handlar om vad man lägger på grillen. Det är en jävligt lugn tråd, även om en del grillar saker som får mig att vilja spy.DRC skrev:Helt enig. Med viss respekt för att forumets syfte är att spekulera så kräks jag ändå på alla analyser av Antes beslut och hälsa.AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Som sagt, 4 matcher in i serien och 2 av 3 storstjärnor är borta. Dags för Josef att sträcka ledband nästa omgång? Går bra nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
Ja, vi ligger tvåa i tabellenBOMBOM BOUCHARD skrev:Då har jag ett hett tips. Läs och skriv INTE i denna tråd. Finns en tråd som handlar om vad man lägger på grillen. Det är en jävligt lugn tråd, även om en del grillar saker som får mig att vilja spy.DRC skrev:Helt enig. Med viss respekt för att forumets syfte är att spekulera så kräks jag ändå på alla analyser av Antes beslut och hälsa.AlltidoavsettDIF skrev:Hur orkar man ens spekulera angående Ante när vi inte har den minsta aning än att han tränar på is lite mer enskilt? Och för den delen hur kan man uttala sig angående om han borde avsluta sin karriär eller inte som någon slags doktor? Vi, DIF och Ante själv är nog lika måna om hans hälsa.
Som sagt, 4 matcher in i serien och 2 av 3 storstjärnor är borta. Dags för Josef att sträcka ledband nästa omgång? Går bra nu.
Ceterum censeo Solna esse delendam