Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Nattuggla_ skrev: 2021-09-07 20:23:38 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/d ... ill-634314

Jocke tror att vi ligger bra till om det blir Europa.
Veckovis kontakt med Erik Gustafsson.
Wow! Snurrfints-Erka. Låter till och med lite smått hoppfullt från Jockes sida. Vore en perfekt ersättare till Nardella.

Funderar på om vi inte borde erbjuda Tom Wandell ett korttidskontrakt efter Jockes skada. Typ 3 månader. Man vet vad man får av honom. Nån som vet om han fortsatt är free agent?

Vad mer finns förutom Timashov(stavningen?)?

Vill höra saftiga rykten nu så man fortsätter i den eufori som Sörensens återkomst fått mig att hamna i.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Tippar:

Sören - Strandberg - Carey
Ceder - Loranga - Rhett
Videll - Rens - Bergfors
Bjerselius - Engsund - Andersson

Arne - Högform
Bengt- TomTom
Ekberg - PJ
Ingman
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Verkar vara minst en spetsforward påväg in enligt hockeyeken, alternativt två om inte Eklund eller Holtz kommer tillbaka. Tror ni att det ingår i en strategi att värva sent? Färre månader- konkurrenskraftigare lön?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Andspe skrev: 2021-09-08 10:33:40 Verkar vara minst en spetsforward påväg in enligt hockeyeken, alternativt två om inte Eklund eller Holtz kommer tillbaka. Tror ni att det ingår i en strategi att värva sent? Färre månader- konkurrenskraftigare lön?
Större marknad är väl det största skälet. De som inte är klara för NHL, KHL, Schweiz osv börjar titta mot SHL. Var väl som för Sören. Nu när tiden går och inget blev klart i NHL så valde han trygghet i SHL. Misstänker att de flesta resonerar liknande och det är då vi har chans att hugga med de löner vi kan erbjuda.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Hoppas vi tar in en i alla fall. Två är onödigt. Tror Holtz eller Eklund kan komma. De kostar ju iofs väldigt lite men behöver speltid.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nån mer än jag som blir lite orolig (med HV i färskt minne) när jocke säger att det är två topplag som möts på lördag? Förstår att vi vill dit och och vi siktar dit osv och att vi var i final 2019säsongen men med tanke på förra säsongen och den placering vi hade då.

Tänker bara på HV när jag hör dom där orden. dom gick ju och trodde att bara vi går till slutspel kan allt hända. det gick dom ju å sa ända in i slutet och sen stod dom där med skägget i brevlådan. Malmö var ju ett sånt lag också förra säsongen. gick in med högt huvud och slog sig för bröstet men ju längre serien gick så insåg dom ju att dom inte var nått topplag och började spela efter det också. Tror man måste ha den självinsikten från start annars så kommer man bli rökt.....
EspenK

Inlägg av EspenK »

m0ng00se skrev: 2021-09-08 15:09:58 nån mer än jag som blir lite orolig (med HV i färskt minne) när jocke säger att det är två topplag som möts på lördag? Förstår att vi vill dit och och vi siktar dit osv och att vi var i final 2019säsongen men med tanke på förra säsongen och den placering vi hade då.

Tänker bara på HV när jag hör dom där orden. dom gick ju och trodde att bara vi går till slutspel kan allt hända. det gick dom ju å sa ända in i slutet och sen stod dom där med skägget i brevlådan. Malmö var ju ett sånt lag också förra säsongen. gick in med högt huvud och slog sig för bröstet men ju längre serien gick så insåg dom ju att dom inte var nått topplag och började spela efter det också. Tror man måste ha den självinsikten från start annars så kommer man bli rökt.....
Japp. Erik G och en till två fw med kvalitet skulle troligtvis ge topp 6.
Nuläget är vi 8-12 i mitt tips.
Praetori

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2021-09-08 15:09:58 nån mer än jag som blir lite orolig (med HV i färskt minne) när jocke säger att det är två topplag som möts på lördag? Förstår att vi vill dit och och vi siktar dit osv och att vi var i final 2019säsongen men med tanke på förra säsongen och den placering vi hade då.

Nja, bara delvis. Jag tycker Barry har varit väldigt ödmjuk och inte hypat laget utan verkligen betonat grunderna och att vi skall börja från rätt ända.
Sen är det klart att Jocke trycker på från sin sida men jag tror verkligen inte att det är någon vattenskalle hos gubbarna. Särskilt inte med Barry och Falk i båset.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2021-09-08 18:31:11

Japp. Erik G och en till två fw med kvalitet skulle troligtvis ge topp 6.
Nuläget är vi 8-12 i mitt tips.
Tycker likadant.
Att vi saknar förstacenter och har en skadebenägen andracenter gör ju inte att man sitter lugn i båten.
Att vi tappade fjolårets bästa back hjälper inte mycket heller.

Många måste upp från senast, annars blir detta en jobbig och tråkig säsong. Tur som …..att Sören krita på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Andspe skrev: 2021-09-08 10:33:40 Verkar vara minst en spetsforward påväg in enligt hockeyeken, alternativt två om inte Eklund eller Holtz kommer tillbaka. Tror ni att det ingår i en strategi att värva sent? Färre månader- konkurrenskraftigare lön?
Problemet är att alla som "är något" på marknaden vid den här tidpunkten inväntar NHL/KHL/NLA. Dom jobben måste fyllas först innan spelare av värde på markanden blickar mot oss.

Jag förväntar mig en center för att ersätta Josefson. Det här med två "spetsforwards" och en toppback känns lite naivt att tro på. Sen har ju alla olika definition av vad en spetsspelare är.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

av 28 spelare i årets rooster så går 21 kontrakt ut den här säsongen 21/22. Varav Exempelvis både Mantas och Sveddas samt ALLA backars. i dom är 28 spelarna så ingår Holtz och Lillfimp.

strategiskt genidrag och Jocke har en massa ess i rockärmen till nästa sässe eller är det en kontraktsgroda av stora proportioner?

https://www.eliteprospects.com/team/3/djurgardens-if
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

m0ng00se skrev: 2021-09-09 09:35:08 av 28 spelare i årets rooster så går 21 kontrakt ut den här säsongen 21/22. Varav Exempelvis både Mantas och Sveddas samt ALLA backars. i dom är 28 spelarna så ingår Holtz och Lillfimp.

strategiskt genidrag och Jocke har en massa ess i rockärmen till nästa sässe eller är det en kontraktsgroda av stora proportioner?

Pga covid ska du se. Mycket korta kontrakt då det fanns en osäkerhet i när publiken skulle komma tillbaka.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

SirDIFalot skrev: 2021-09-09 01:17:43
Problemet är att alla som "är något" på marknaden vid den här tidpunkten inväntar NHL/KHL/NLA. Dom jobben måste fyllas först innan spelare av värde på markanden blickar mot oss.

Jag förväntar mig en center för att ersätta Josefson. Det här med två "spetsforwards" och en toppback känns lite naivt att tro på. Sen har ju alla olika definition av vad en spetsspelare är.
Jocke har ju gått ut och sagt en back och en spetsforward,alternativt två om inte Eklund eller Holtz återvänder
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

m0ng00se skrev: 2021-09-09 09:35:08 av 28 spelare i årets rooster så går 21 kontrakt ut den här säsongen 21/22. Varav Exempelvis både Mantas och Sveddas samt ALLA backars. i dom är 28 spelarna så ingår Holtz och Lillfimp.

Stora hemvändarsäsongen nästa år med Krüger, Brodin, Vejdemo, Claesson, Åberg, Hultström, Fjällby, Erik Gustafsson, Timashov och Davidssons :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst