Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
ångesten när man inser att vi bara ska ha in en till Forward och som mest 2 backar! Vi kommer INTE vara bra nästa år!
det finns en sak jag inte förstår med Jockes och Thomas tänk, man vill bara ta in unga spelare och utveckla till bättre spelare, Fine! Men om då alla lämnar för andra ligor (NHL, KHL etc) måste man för nästa år ut och leta nya unga förmågor för att då försöka åstadkomma samma sak. Min fråga är därför följande: hur ska man lyckas bli ett storlag igen i SHL när man konstant blir tvungna att skicka iväg alla unga lovande.
Kolla på SAIK som jag tror gör rätt, man utvecklar unga spelare men har samtidigt ett gäng äldre spelare som stannar kvar i klubben. Ska vi på riktigt bli ett topplag kommer det INTE att vara genom att byta ungdomar varje år
det finns en sak jag inte förstår med Jockes och Thomas tänk, man vill bara ta in unga spelare och utveckla till bättre spelare, Fine! Men om då alla lämnar för andra ligor (NHL, KHL etc) måste man för nästa år ut och leta nya unga förmågor för att då försöka åstadkomma samma sak. Min fråga är därför följande: hur ska man lyckas bli ett storlag igen i SHL när man konstant blir tvungna att skicka iväg alla unga lovande.
Kolla på SAIK som jag tror gör rätt, man utvecklar unga spelare men har samtidigt ett gäng äldre spelare som stannar kvar i klubben. Ska vi på riktigt bli ett topplag kommer det INTE att vara genom att byta ungdomar varje år
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker många är märkligt negativa, själv anser jag vi har ett spännande lagbygge - i varje fall om de sista pusselbitarna faller på plats och är kvalitativa (att vi saknar några backar är ju helt uppenbart, samt så vore det väldigt trevligt med en riktigt bra left-forward för topplinorna. Där kanske man dock inväntar besked om Thoresen längre in på säsongen).
Hur kan du inte förstå att det handlar om pengar?Bengan08 skrev:ångesten när man inser att vi bara ska ha in en till Forward och som mest 2 backar! Vi kommer INTE vara bra nästa år!
Vi var i allsvenskan nyss och hela stommen försvann. Tar ett tag att bygga upp en ny. Men nu har vi Ljungh, Brodin, Fällström, Lundh tex i bra ålder som vi kan bygga vidare på.Bengan08 skrev:ångesten när man inser att vi bara ska ha in en till Forward och som mest 2 backar! Vi kommer INTE vara bra nästa år!
Alla unga kommer ju inte försvinna samtidigt heller.
Sen om man kollar Skellefteås trupp så stämmer ju inte ens det du säger. De har haft en jävla omsättning på folk och de enda som varit i klubben en lite längre tid är typ Lundberg, Petterström, Burström och Lindgren. Lundberg och Burström är ens tveksamt om de ska vara med då de inte är "gamla spelare som stannar kvar i klubben". De är bara 25 och har väl precis blivit "gamla" på sin höjd.
Senast redigerad av mb81 den 2016-05-06 09:31:58, redigerad totalt 1 gånger.
-
-daniel- skrev:Tycker många är märkligt negativa, själv anser jag vi har ett spännande lagbygge - i varje fall om de sista pusselbitarna faller på plats och är kvalitativa (att vi saknar några backar är ju helt uppenbart, samt så vore det väldigt trevligt med en riktigt bra left-forward för topplinorna. Där kanske man dock inväntar besked om Thoresen längre in på säsongen).
Håller med i det.
Skulle det nu vara så att det antingen kommer in en vänsterforward av klass/Thoresen tillbaka efter jul så tror jag personligen att FW sidan kommer att vara jämnare och mer utvecklingsbar nästa år.
Kan vi få in en stabil pjäs bredvid Varakas så tror jag även att Backsidan kommer att vara snäppet bättre än förra året.
Det som är våran svaghet nästa år är väl målvaktssidan som jag ser som ett stort frågetecken.
Tellan vet vi vad han kan men han blir ju inte yngre och varje skavank tar längre tid att läka.
Adam har en hel del att bevisa innan jag vågar tro på honom som en stabil förstamålvakt i SHL, vilket borde vara det man ser i honom på sikt?
Ett försök till uppställning skulle jag ställa upp så här.
(Adam)
Tellan
Varakas - Falk
Emil - Claesson, Hoppas att han vänder hem och ger det ett eller ett par år.
AOM - Press
Westlund- Bernhardt
Possler - Matt - Ikonen
Lundh - Ljung - Brodin
Vejdemo - Sallinen - Fällström
Ahlen - Linus - Hank
Lundin
Davidsson
Svårt att se att Sallinen ska acceptera 3:e Kedjan när han är VM-Spelare för Finland....Stavhoppet skrev:-daniel- skrev:Tycker många är märkligt negativa, själv anser jag vi har ett spännande lagbygge - i varje fall om de sista pusselbitarna faller på plats och är kvalitativa (att vi saknar några backar är ju helt uppenbart, samt så vore det väldigt trevligt med en riktigt bra left-forward för topplinorna. Där kanske man dock inväntar besked om Thoresen längre in på säsongen).
Håller med i det.
Skulle det nu vara så att det antingen kommer in en vänsterforward av klass/Thoresen tillbaka efter jul så tror jag personligen att FW sidan kommer att vara jämnare och mer utvecklingsbar nästa år.
Kan vi få in en stabil pjäs bredvid Varakas så tror jag även att Backsidan kommer att vara snäppet bättre än förra året.
Det som är våran svaghet nästa år är väl målvaktssidan som jag ser som ett stort frågetecken.
Tellan vet vi vad han kan men han blir ju inte yngre och varje skavank tar längre tid att läka.
Adam har en hel del att bevisa innan jag vågar tro på honom som en stabil förstamålvakt i SHL, vilket borde vara det man ser i honom på sikt?
Ett försök till uppställning skulle jag ställa upp så här.
(Adam)
Tellan
Varakas - Falk
Emil - Claesson, Hoppas att han vänder hem och ger det ett eller ett par år.
AOM - Press
Westlund- Bernhardt
Possler - Matt - Ikonen
Lundh - Ljung - Brodin
Vejdemo - Sallinen - Fällström
Ahlen - Linus - Hank
Lundin
Davidsson
Thoresen
Sörensen
Hultström
Högström
Englund
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Varakas
Lehtonen-Ikonen
Norell-E Johansson
Ser fram emot när ersättarna till de första fem presenteras
Sörensen
Hultström
Högström
Englund
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Varakas
Lehtonen-Ikonen
Norell-E Johansson

Du får nog räkna Varakas som Högströms ersättare, Ikonen som Sörensens och AOM som Englunds typ.Vinicus skrev:Thoresen
Sörensen
Hultström
Högström
Englund
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Varakas
Lehtonen-Ikonen
Norell-E Johansson
Såhöär lär det bli på ett ungefär.
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Johansson
Lehtonen-Fällström
Norell-Ny/Westlund???
Englund-AOM
Sörensen-Ikonen
Högström-Varakas
Hultström-Ny
Thoresen-Ny
Senast redigerad av mb81 den 2016-05-06 09:57:11, redigerad totalt 1 gånger.
Jo tyvärr är det väl så. Var bara tvungen att raljera lite kring Jockes naivitet. Ser riktigt uselt ut..mb81 skrev:Du får nog räkna Varakas som Högströms ersättare, Ikonen som Sörensens och AOM som Englunds typ.Vinicus skrev:Thoresen
Sörensen
Hultström
Högström
Englund
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Varakas
Lehtonen-Ikonen
Norell-E Johansson
Med den här truppen borde vi rimligtvis ha tillräckligt med löneutrymme för att plocka in en hel femma legoknektar lagom till kvalet. Kanske, kanske till play-in om vi har tur.
Men det är väl bara Thoresen och Hultströms eventuella ersättare som är uppenbara nedköp? Reideborn möjligen men helt ok som tvåa tycker jag.Vinicus skrev:Jo tyvärr är det väl så. Var bara tvungen att raljera lite kring Jockes naivitet. Ser riktigt uselt ut..mb81 skrev:Du får nog räkna Varakas som Högströms ersättare, Ikonen som Sörensens och AOM som Englunds typ.Vinicus skrev:Thoresen
Sörensen
Hultström
Högström
Englund
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Varakas
Lehtonen-Ikonen
Norell-E Johansson
Ser alla som UPPENBARA nedköp. Såklart inte AOM som kommer vara riktigt bra tror jag, men han är ju inget nyförvärv eller något som är Jockes förtjänst.mb81 skrev:Men det är väl bara Thoresen och Hultströms eventuella ersättare som är uppenbara nedköp? Reideborn möjligen men helt ok som tvåa tycker jag.Vinicus skrev:Jo tyvärr är det väl så. Var bara tvungen att raljera lite kring Jockes naivitet. Ser riktigt uselt ut..mb81 skrev:Du får nog räkna Varakas som Högströms ersättare, Ikonen som Sörensens och AOM som Englunds typ.Vinicus skrev:Thoresen
Sörensen
Hultström
Högström
Englund
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Varakas
Lehtonen-Ikonen
Norell-E Johansson
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag har en stark magkänsla av att Ikonen kan bli riktigt bra faktiskt. En värdig ersättare till Sörensen.
Avskaffa tre mot tre.
Var ju ingen jag nämnde som kändes som uppenbara nedköp. Du bara bevisar att du inte har nån koll och vill gnälla på Jocke för han inte klarar att ha samma namnkunniga lag som ifjol. Men Possler, Lundh och båda Johansson känns som uppköp. Ikonen och Varakas känns rätt jämbördiga. Ikonen har jag ingen superkoll på men mycket spännande spelare som jag hört mycket bra om från finland. Och ska man vara ärlig var inte Sörensen så jävla vass ifjol. Grym när han var som bäst men ruskigt ojämn. Högström kommer jag sakna men Varakas kommer nog kunna ersätta på ett bra sätt.Vinicus skrev:Ser alla som UPPENBARA nedköp. Såklart inte AOM som kommer vara riktigt bra tror jag, men han är ju inget nyförvärv eller något som är Jockes förtjänst.mb81 skrev:Men det är väl bara Thoresen och Hultströms eventuella ersättare som är uppenbara nedköp? Reideborn möjligen men helt ok som tvåa tycker jag.Vinicus skrev:Jo tyvärr är det väl så. Var bara tvungen att raljera lite kring Jockes naivitet. Ser riktigt uselt ut..mb81 skrev:Du får nog räkna Varakas som Högströms ersättare, Ikonen som Sörensens och AOM som Englunds typ.Vinicus skrev:Thoresen
Sörensen
Hultström
Högström
Englund
Armalis-Reideborn
Alvarez-Lundh
Hage-L Johansson
Lundberg-Possler
Holm-Varakas
Lehtonen-Ikonen
Norell-E Johansson
Sen får man hoppas att många av de yngre kommer ta stora steg under sommaren. Inget man kan räkna med men nån gör det ju absolut.
Sen får man tänka att i princip alla lag även topplagen ser sämre ut på pappret varje silly. För att vara rättvist kanske man ska jämföra med vad man tyckte om laget förra sommaren.
- diftobbe89
Emil Johansson är absolut inte sämre än Holm, Varakas går jämnt ut med Högström, vi kanske tappar poäng, men vi får in en stabilare back i mina ögon.
Ska det dessutom in TVÅ backar till som det har surrats om så lär vi knappast stå med en sämre backsida nästa säsong, gillar att Jocke lägger stor vikt vid back & centersidan, det är väl bara målvaktssidan som man inte är helt nöjd med.
Ska det dessutom in TVÅ backar till som det har surrats om så lär vi knappast stå med en sämre backsida nästa säsong, gillar att Jocke lägger stor vikt vid back & centersidan, det är väl bara målvaktssidan som man inte är helt nöjd med.
Spela fult