Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

Så jävla underbart. Tack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Herregud vilket lättnad. Känns som man blivit av med en tung ryggsäck man burit på i flera månader.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Idag är jag Lycklig! :D
Bild
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vilken gnagarlirare har slagits med polis och ordningsvakt???
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:Vilken gnagarlirare har slagits med polis och ordningsvakt???
Dickson Etuhu
Expert.

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:Vilken gnagarlirare har slagits med polis och ordningsvakt???
Dickson Etuhu
Inte så högt odds på den :D
Mash

Inlägg av Mash »

Vad tycker folket om eventuella hockeyderbyn nästa säsong? Jag saknar matcher med betydelse, finns få matcher som derby som skapar nervositeten. Så 4 derbyn nästa säsong ser jag faktiskt framemot!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mash skrev:Vad tycker folket om eventuella hockeyderbyn nästa säsong? Jag saknar matcher med betydelse, finns få matcher som derby som skapar nervositeten. Så 4 derbyn nästa säsong ser jag faktiskt framemot!
Må dåligt i ett par veckor inför en match som vi enkelt borde vinna och sen må dåligt ett par veckor till för att äcklen från solna har gått ut och kört över ett oinspirerat Djurgårn. Nej tack till det.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag fattar mig inte på folk (Djurgårdare?) som önskar att gnaget ska komma upp och stjäla all uppmärksamhet från oss i hockeyn. Det räcker väl med att pressen sommartid t.o.m. bevakar inköp av nya hörnflaggor på Karlberg. På vintern vill jag höra så litet som möjligt om packet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Den dagen gnaget spelar i SHL igen sätter man igång planerna för en ny arena bredvid Friends och skapar en konkurrent till Globenområdet. Fransmännen som driver Friends är nog smarta nog att inte låta AEG ha alla bokningar och kamratvallen behöver en kompletterande anläggning som tar runt 8 tusen. Då blir det svårt för oss att vara #1 i Stockholmshockeyn längre.
Mash

Inlägg av Mash »

minalman skrev:Jag fattar mig inte på folk (Djurgårdare?) som önskar att gnaget ska komma upp och stjäla all uppmärksamhet från oss i hockeyn. Det räcker väl med att pressen sommartid t.o.m. bevakar inköp av nya hörnflaggor på Karlberg. På vintern vill jag höra så litet som möjligt om packet.
Så du vill inte att gnaget ska få uppmärksamhet, men SM-guldet får dom gärna..?

Förstår vad ni bägge menar, men denna säsong är ju känslofattig. Förra året var det Leksand, året innan det var det samtliga HA-lag, 11/12 var det Luleå och gnaget. Närmaste känsloladdade matcherna vi kommer nu är Brynäs och Luleå, om ens det.

Om inte gnaget, så ge mig lag som skapar samma stämning och lockar publik som t.ex derbymatcherna gör.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hockey ÄR lunk. Hockey är ett äktenskap. Fotboll är ett häftigt engångsligg. Man måste älska att följa sitt lag i en lång radda matcher för att fatta detta. I fotbollen möts man en gång om året. Det är olika temperament. Att ladda upp inför hemmaderby mot råttorna på Tele2 en gång per år är häftigt. Årets höjdpunkt. Att göra det fyra gånger till i hockey på Hovet skulle garanterat urvattna derbykänslan för bägge sporterna. Hockey är en lång Golgatavandring till att förlora mot något bondlag i kvarten. Det går inte att skapa fotbollskänsla av det. Även om råttorna gjorde oss sällskap.
Fotboll kan man gilla tack vare stämningen. Därför är derbyn bra. Hockey älskar man på grund av det sportsliga. Där unnar jag aldrig gnaget att få några framgångar. De kan stanna för evigt i gärdesgårdsserierna.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

minalman skrev:Hockey ÄR lunk. Hockey är ett äktenskap. Fotboll är ett häftigt engångsligg. Man måste älska att följa sitt lag i en lång radda matcher för att fatta detta. I fotbollen möts man en gång om året. Det är olika temperament. Att ladda upp inför hemmaderby mot råttorna på Tele2 en gång per år är häftigt. Årets höjdpunkt. Att göra det fyra gånger till i hockey på Hovet skulle garanterat urvattna derbykänslan för bägge sporterna. Hockey är en lång Golgatavandring till att förlora mot något bondlag i kvarten. Det går inte att skapa fotbollskänsla av det. Även om råttorna gjorde oss sällskap.
Fotboll kan man gilla tack vare stämningen. Därför är derbyn bra. Hockey älskar man på grund av det sportsliga. Där unnar jag aldrig gnaget att få några framgångar. De kan stanna för evigt i gärdesgårdsserierna.
Det alla vet är att hockey e öl och öl e hockey.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Och Åbro är inget öl. Det är råttpiss.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

minalman skrev:Och Åbro är inget öl. Det är råttpiss.
Oerhört olyckligt resonemang. Alla filantropiska bolag som bidrar till idrotten skall hedras, till och med Åbro.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar