Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
melker
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av melker »

ludde- skrev:KHL har ju sparkat spelare till höger och vänster förr, med tanke på hur lågkonjunkturen drabbar bandyn kanske de har liknande påverkan på KHL?
Förhoppningsvis, JA! :lol:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Alexander Deilert provspelar med Frisk/Asker. Även Vita Hästen är intresserade av killen.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Marcus Nilson & Kristoffersson låter tungt.....

Varför är det ingen "ny" målvakt och tränar med DIF?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Om det är så illa att vi redan ligger -8 miljoner kronor som någon påstår så lär det aldrig komma in en till spelare in i laget.

Det känns som att vi står vid ett vägval. Åt ena hållet åker vi ner i allsvenskan genom kvalserien, och i den andra ner i allsvenskan genom degradering på grund av ekonomin.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Lucas

Inlägg av Lucas »

Att Mackan tränar med oss spelar ingen större roll. En massa härliga spelare har gjort det utan att signa, typ Ekman, Tjärna etc. Tror inte det blir någon bomb nu, men fy faan va härligt om Mackan skulle värvas i hemlighet och presenteras precis innan nersläpp 26/12 mot Rögle.. Tänk bara! För bra för att vara sant tyvärr.

Så, om det finns pengar (vilket det inte borde), in med Mackan, Krisse och en målvakt för fan.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Remy Lebeau skrev:Om det är så illa att vi redan ligger -8 miljoner kronor som någon påstår så lär det aldrig komma in en till spelare in i laget.

Det känns som att vi står vid ett vägval. Åt ena hållet åker vi ner i allsvenskan genom kvalserien, och i den andra ner i allsvenskan genom degradering på grund av ekonomin.
Är inte 100% säker på reglerna...
Men som jag förstår det så får man inte ha negativt eget kapital två säsonger på rad... I och med att vi hade pengar i kassan efter förra säsongen så borde degradering på grund av ekonomin vara utesluten...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Brödern Ahlström ska tydligen träna med Djurgården under uppehållet. Är DIF intresserade? Dom spottar ju onekligen in poäng, varjde dag när man öppnar tidningen så står om för allt som händer i huddinge. Kan dom göra mål, vill gå till DIF och inte kostar skjortar så tycker jag det känns aktuellt

Någon som har sett dess spela?

Lite tråkigt att låta våra egna unga spelare stå tillbaka, men va fan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

android skrev:Brödern Ahlström ska tydligen träna med Djurgården under uppehållet. Är DIF intresserade? Dom spottar ju onekligen in poäng, varjde dag när man öppnar tidningen så står om för allt som händer i huddinge. Kan dom göra mål, vill gå till DIF och inte kostar skjortar så tycker jag det känns aktuellt

Det är många spelare som tränar med Djurgården under diverse uppehåll. Detta betyder inte att dessa är blivande värvningar.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

_Skogis skrev:
Remy Lebeau skrev:Om det är så illa att vi redan ligger -8 miljoner kronor som någon påstår så lär det aldrig komma in en till spelare in i laget.

Är inte 100% säker på reglerna...
Men som jag förstår det så får man inte ha negativt eget kapital två säsonger på rad... I och med att vi hade pengar i kassan efter förra säsongen så borde degradering på grund av ekonomin vara utesluten...
Det stämmer till viss del. Men man måste även göra en plan på hur man ska ta igen det negativa underskottet. Har svårt att tro att våran styrelse skulle kunna presentera en övertygande handlingsplan på hur vi ska kunna ta igen -8 miljoner kronor. Finns även en stor risk att beloppet ökar under säsongens gång.

"En klubb får lov att ha negativt eget kapital under en säsong. Om det upprepas mister man elitlicensen och kan bestraffas genom bland annat nerflyttning.
En klubb med ett negativt eget kapital måste upprätta en handlingsplan och bevakas noga under det kommande året"
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Rocker skrev:
android skrev:Brödern Ahlström ska tydligen träna med Djurgården under uppehållet. Är DIF intresserade? Dom spottar ju onekligen in poäng, varjde dag när man öppnar tidningen så står om för allt som händer i huddinge. Kan dom göra mål, vill gå till DIF och inte kostar skjortar så tycker jag det känns aktuellt

Det är många spelare som tränar med Djurgården under diverse uppehåll. Detta betyder inte att dessa är blivande värvningar.
Haha, det var ju exakt det jag menade. Frågade ifall någon visste något om det.

Jag ville inte få bekräftat att det är många som tränar med Djurgården under uppehållet.

Rocker, betyder det att du vet att dom inte är aktuella för DIF? Eller gissar du, precis som jag, att dom bara tränar med DIF? Isåfall tillförde du inget denna gången.
Född till sportchef.
isolerad

Inlägg av isolerad »

android skrev:
Rocker skrev:

Haha, det var ju exakt det jag menade. Frågade ifall någon visste något om det.

Jag ville inte få bekräftat att det är många som tränar med Djurgården under uppehållet.

Rocker, betyder det att du vet att dom inte är aktuella för DIF? Eller gissar du, precis som jag, att dom bara tränar med DIF? Isåfall tillförde du inget denna gången.
Vad jag har hört så är dom aktuella för Djurgården. Bröderna Ahlström åker runt till flera klubbar och provtränar för att känna efter var de trivs bäst. Det står mer i Hallmans blogg.

Att Marcus Nilsson tränar med oss är bara av god vilja för att hålla en god kontakt med föredetta spelare.
i
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Står på aftonblaskan att Luleå är intresserade av tvillingarna Ahlström. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4011805.ab Varför inte nappa på Norrena xD
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Djurgården har finbesök på träningarna den här veckan.
Lokomotiv Yaroslavlforwarden Marcus Nilsson är på Hovet och tränar med laget som varit lediga från isträning i några dagar.

Tyvärr är det bara ett kort besök, Marcus ska enligt sportchefen Janne Järlefelt träna på is med DIF onsdag, torsdag, fredag eftersom han:

- är hemma nu under landslagsuppehållet och bad att få träna med oss.

Jag frågade givetvis om det innebär att "Mackan" är på väg tillbaka till Djurgården redan nu men enligt Järlefelt är han inte det.

- Nä, det kan jag säga direkt att det är omöljligt. Dels av ekonomiska skäl för oss och dels av skattetekniska skäl för Marcus.
* Signar ni honom till den kommande säsongen då?
- (tystnad). Jag hoppas det. Det vore kanon men vi får se. Vi får se. Det kan man ju inte lova nu, säger Järlefelt.

Om någon undrar om de här skattetekniska skälen så är det så att de spelare som åker till bland annat Ryssland måste vara skriva utomlands i minst ett halvår för att dra fördelar av den låga skatt som finns där. Kommer de hem redan efter några månader så får de skatta betydligt mer här än de räknat med från början att skatta där.
Det var bland annat därför det var omöjligt för Micke Wahlberg att skriva på för en svensk klubb för resten av säsongen.

Men det är ju bra att Djurgården har en öppen inställning till och håller sig väl med spelare som Marcus. Han har tidigare sagt till bland andra City att han vill tillbaka och spela några säsonger med Djurgården. Frågan är ju inte om utan när.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Absolut. Det finns inget som är negativt med att vi får finbesök på träningarna, tvärt om; man håller en bra kontakt med spelare som kanske ansluter senare, samt att träningen blir bättre av att skickligare spelare deltar. Det är naivt att tro att en spelare ska ansluta bara för att han tränar med ett lag, se tex. Renberg i något shit lag där uppe i norrland (piteå eller vad det nu var), men där blev han ju inte kvar.

Men men, tror som robin_dif skriver, frågan är inte om, utan när. Marcus Nilson i DIF säsong 09/10? Bara om AEG gör något.

Tror det samma gäller Douglas Murray (när han nu är klar med sina tacklingar där borta).
snobbas

Inlägg av snobbas »

robin_dif skrev:Djurgården har finbesök på träningarna den här veckan.
Lokomotiv Yaroslavlforwarden Marcus Nilsson är på Hovet och tränar med laget som varit lediga från isträning i några dagar.

Tyvärr är det bara ett kort besök, Marcus ska enligt sportchefen Janne Järlefelt träna på is med DIF onsdag, torsdag, fredag eftersom han:

- är hemma nu under landslagsuppehållet och bad att få träna med oss.

Jag frågade givetvis om det innebär att "Mackan" är på väg tillbaka till Djurgården redan nu men enligt Järlefelt är han inte det.

- Nä, det kan jag säga direkt att det är omöljligt. Dels av ekonomiska skäl för oss och dels av skattetekniska skäl för Marcus.
* Signar ni honom till den kommande säsongen då?
- (tystnad). Jag hoppas det. Det vore kanon men vi får se. Vi får se. Det kan man ju inte lova nu, säger Järlefelt.

Om någon undrar om de här skattetekniska skälen så är det så att de spelare som åker till bland annat Ryssland måste vara skriva utomlands i minst ett halvår för att dra fördelar av den låga skatt som finns där. Kommer de hem redan efter några månader så får de skatta betydligt mer här än de räknat med från början att skatta där.
Det var bland annat därför det var omöjligt för Micke Wahlberg att skriva på för en svensk klubb för resten av säsongen.

Men det är ju bra att Djurgården har en öppen inställning till och håller sig väl med spelare som Marcus. Han har tidigare sagt till bland andra City att han vill tillbaka och spela några säsonger med Djurgården. Frågan är ju inte om utan när.
Det är inte DIF-Robin som säger det, hela den där texten är tagen från Hallmans blogg.
Låst