Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Crashmash skrev:Mjo, har varit lite för mycket "90-95% chans att han skriver på, allt enligt hans granne" här på forumet, så jag är inte alls säker på att han kommer göra det.

Men självklart skulle jag bli mycket glad om det visar sig att han skriver på,
Jag håller med, det verkar inte som om någon har en säker källa.
Men, det hade varit fantastiskt att se han spela i DIF igen.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

blocco skrev:
Crashmash skrev:Mjo, har varit lite för mycket "90-95% chans att han skriver på, allt enligt hans granne" här på forumet, så jag är inte alls säker på att han kommer göra det.

Men självklart skulle jag bli mycket glad om det visar sig att han skriver på,
Jag håller med, det verkar inte som om någon har en säker källa.
Men, det hade varit fantastiskt att se han spela i DIF igen.
Jag har en säker källa.

80-90 % är inte liktydigt med att han är klar
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

ang. Daniel Tjärnqvist. Är det någon som vet om han har kommit tillbaka från skada än? isåfall vore han en utmärkt förstärkning om han inte blir uppplockad av något NHL lag
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Örebroarn skrev:ang. Daniel Tjärnqvist. Är det någon som vet om han har kommit tillbaka från skada än? isåfall vore han en utmärkt förstärkning om han inte blir uppplockad av något NHL lag

Antar att han fortfarande är skadad och han har själv sagt att han vill stanna kvar i Nordamerika.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jag skulle börja gråta i en vecka, Om Ekman skrev på. För då skulle brodern gå lite mer intresse så hade vi kunnat komma upp på 5 Hemma matcher till.

Hopp, är min bästa vän just nu ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Rash skrev:
Sa manga fina minnen fran hans tid hos oss under lock-out sasongen.
...som när han körde på Frölundas målvakt (iofs säsongen 01/02), eller när han slog den där straffen i 2-1 matchen mot Modo.

Eller som han sa i en intervju på Canal+ när han fick frågan hur DIF skulle vända matchen: "Ge mig mer istid..." (Vilket var helt sant. Vi var helt förlamade i den matchen. Den ende som försökte var Nisse)

Jag håller tummarna...
Säg den glädje som varar
pekka21

Inlägg av pekka21 »

"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
djjjj

????

Inlägg av djjjj »

Nån som vet hur det står till med pathrick thoreson?(vet ej hur hans efternan stavas) Har han något kontrakt nästa säsong?
pekka21

Re: ????

Inlägg av pekka21 »

djjjj skrev:Nån som vet hur det står till med pathrick thoreson?(vet ej hur hans efternan stavas) Har han något kontrakt nästa säsong?
Ja, han har kontrakt kommande säsong.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det har varit ett jävla tjat om Hagos. Men i och med detta..

När det gäller Yared Hagos – en spelare som också är hockeyfostrad i Stockholm, och precis som Ekman inte har något NHL-kontrakt – säger Engström till Sportbladet:
– Hagos namn har inte varit uppe för diskussion

Så är det nog bara och glömma.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu kommer jag med ett lite pessimistiskt inlägg. Jag tror inte Ekman kommer till Djurgårn i år. Som det står på Sportbladet så kommer nog han att vänta några veckor till. Och jag tror att han kommer få ett NHL-kontrakt, han är en så pass skicklig spelare så jag tror bara han är en våt dröm. Jag tror nog att det är 70% chans eller mer att han skriver på om han inte får något NHL-kontrakt. Men en så länge finns det väl en gnutta hopp om att Tommy Engström och grabbarna lyckas övertala honom.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 48,00.html
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Remy Lebeau skrev:Det har varit ett jävla tjat om Hagos. Men i och med detta..

När det gäller Yared Hagos – en spelare som också är hockeyfostrad i Stockholm, och precis som Ekman inte har något NHL-kontrakt – säger Engström till Sportbladet:

Det står tvärt om i dagens nummer av .SE vad gäller Hagos
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
djjjj

Inlägg av djjjj »

Andy skrev:
Remy Lebeau skrev:Det har varit ett jävla tjat om Hagos. Men i och med detta..

Det står tvärt om i dagens nummer av .SE vad gäller Hagos
.SE???? Kan du vara litte mer tydlig?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

.SE är en tidning, artikeln finns att läsa som PDF på nätet. Du hittar den på Aftonbladets sida. Ska dessutom tilläggas att i .SE så var det Järlefält som uttalade sig och i Aftonbladet var det Engström som uttalade sig.
Bild
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Låter ju väldigt positivt med en back och en forward från NHL. Drömmen förstås Ekman och Daniel Tjärnqvist.

Hagos är duktig, men känns inte lika angeläget att få. En spelskicklig defensiv center som skulle höja laget, men inte lika mycket som Ekman och Tjärna.
Skriv svar