Nja. Inte utan en specifikt namngiven spelare och någon sådan som skulle göra tillräckligt stor skillnad tror inte jag finns.
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Där tror vi olika. Om sportchef går ut o säger vi har en gubbe. Men det behövs pengar, tror jag välviljan är stor.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-17 07:18:27Nja. Inte utan en specifikt namngiven spelare och någon sådan som skulle göra tillräckligt stor skillnad tror inte jag finns.
Sedan på sikt, kan man få Kruger att stanna i HA. Så "paketera in det snyggt", vi behöver pengar till hans förlängning. Han kommer kunna stanna tack vare fansen!
Så "frigörs" ju pengar till andra värvningar i truppen .
Jag tror inte storleken på lönen är det som avgör ifall Krüger stannar eller inte, mer om han är motiverad att köra en volta utomlands till eller inte.Osten östlund skrev: ↑2024-01-17 08:35:19Där tror vi olika. Om sportchef går ut o säger vi har en gubbe. Men det behövs pengar, tror jag välviljan är stor.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-17 07:18:27Nja. Inte utan en specifikt namngiven spelare och någon sådan som skulle göra tillräckligt stor skillnad tror inte jag finns.
Sedan på sikt, kan man få Kruger att stanna i HA. Så "paketera in det snyggt", vi behöver pengar till hans förlängning. Han kommer kunna stanna tack vare fansen!
Så "frigörs" ju pengar till andra värvningar i truppen .
Tror Morris menar samma sak som du, för att en insamling ska funka behövs ett namn. Att bara köra "ge oss pengar så vi har om vi hittar något" tror jag kan sluta med en PR-katastrof.
Sen tror jag det finns lite mer bakom de här Swish-värvningarna än att det bara är 900 lax rakt in på kontot från fans inom två veckor. Jag skulle gissa på att man har en grund på 500-600k från budgeterade sponsorpengar. Sen när man fått in lite till utifrån går man ut efter några veckor med "Wow vi är redan uppe i 750k! Bara 150 kvar!". Man driver in grädden på moset från fansen och ger dem credd. Vill klargöra att detta är vad jag misstänker om det hela och inget jag har belagt.
Standard.... Alla våra avtal går att bryta för en French, men motståndarna, tom i Division 1, har vattentäta grejerpeter johansson skrev: ↑2024-01-17 06:06:11Riktigt dåligt avtal om han inte kan bryta det för att gå till en allsvensk klubb!! Och varför har man en dialog om här och nu om det inte går att bryta?? låter jättekonstigt!Osten östlund skrev: ↑2024-01-16 21:51:30Är glasklart. Men om ska anmärka på ngt. Avtalet går inte att bryta?SirDIFalot skrev: ↑2024-01-16 00:39:29 – Vi har en dialog och vi har som sagt var registrerat honom som tredjemålvakt och han finns att tillgå. Han har ett avtal med Hanviken som han inte kan bryta. Men vi fortsätter en dialog både vad gäller här och nu. Och en eventuell framtid.
Glasklart om Lidö. Han finns att tillgå men han kan inte bryta avtalet med Hanviken och vi fortsätter ha dialog.
Bra avtal isåfall!

-
Säkert skrivit på no - trade avtal (typ NHL). Brukar vara välbetalda kontrakt! Förmodligen div. 1 bäst betalda spelare!?Manijock skrev: ↑2024-01-17 10:40:52Standard.... Alla våra avtal går att bryta för en French, men motståndarna, tom i Division 1, har vattentäta grejerpeter johansson skrev: ↑2024-01-17 06:06:11Riktigt dåligt avtal om han inte kan bryta det för att gå till en allsvensk klubb!! Och varför har man en dialog om här och nu om det inte går att bryta?? låter jättekonstigt!Osten östlund skrev: ↑2024-01-16 21:51:30Är glasklart. Men om ska anmärka på ngt. Avtalet går inte att bryta?SirDIFalot skrev: ↑2024-01-16 00:39:29 – Vi har en dialog och vi har som sagt var registrerat honom som tredjemålvakt och han finns att tillgå. Han har ett avtal med Hanviken som han inte kan bryta. Men vi fortsätter en dialog både vad gäller här och nu. Och en eventuell framtid.
Glasklart om Lidö. Han finns att tillgå men han kan inte bryta avtalet med Hanviken och vi fortsätter ha dialog.
Bra avtal isåfall!![]()
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kan lova att det inte är ett välbetalt kontrakt - i div 1 Stockholm finns inga såna. Ofta får man även vandra uppåt i seriesystemet mot en fastställd summa. Så om någon klubb skulle vilja köpa loss honom så är det inte dyrt. Möjligtvis påverkas detta på något vis av att djurgården har signat honom som tredjemålvakt….Osten östlund skrev: ↑2024-01-17 10:59:02Säkert skrivit på no - trade avtal (typ NHL). Brukar vara välbetalda kontrakt! Förmodligen div. 1 bäst betalda spelare!?Manijock skrev: ↑2024-01-17 10:40:52Standard.... Alla våra avtal går att bryta för en French, men motståndarna, tom i Division 1, har vattentäta grejerpeter johansson skrev: ↑2024-01-17 06:06:11Riktigt dåligt avtal om han inte kan bryta det för att gå till en allsvensk klubb!! Och varför har man en dialog om här och nu om det inte går att bryta?? låter jättekonstigt!Osten östlund skrev: ↑2024-01-16 21:51:30Är glasklart. Men om ska anmärka på ngt. Avtalet går inte att bryta?SirDIFalot skrev: ↑2024-01-16 00:39:29 – Vi har en dialog och vi har som sagt var registrerat honom som tredjemålvakt och han finns att tillgå. Han har ett avtal med Hanviken som han inte kan bryta. Men vi fortsätter en dialog både vad gäller här och nu. Och en eventuell framtid.
Bra avtal isåfall!![]()
-
Tror som dig. Vill bara inte ifrågasätta Kurts uttalande, gällande glasklart!Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-17 11:04:21Jag kan lova att det inte är ett välbetalt kontrakt - i div 1 Stockholm finns inga såna. Ofta får man även vandra uppåt i seriesystemet mot en fastställd summa. Så om någon klubb skulle vilja köpa loss honom så är det inte dyrt. Möjligtvis påverkas detta på något vis av att djurgården har signat honom som tredjemålvakt….Osten östlund skrev: ↑2024-01-17 10:59:02Säkert skrivit på no - trade avtal (typ NHL). Brukar vara välbetalda kontrakt! Förmodligen div. 1 bäst betalda spelare!?Manijock skrev: ↑2024-01-17 10:40:52Standard.... Alla våra avtal går att bryta för en French, men motståndarna, tom i Division 1, har vattentäta grejerpeter johansson skrev: ↑2024-01-17 06:06:11Riktigt dåligt avtal om han inte kan bryta det för att gå till en allsvensk klubb!! Och varför har man en dialog om här och nu om det inte går att bryta?? låter jättekonstigt!Osten östlund skrev: ↑2024-01-16 21:51:30
Är glasklart. Men om ska anmärka på ngt. Avtalet går inte att bryta?
Bra avtal isåfall!![]()
Utan försökte bara förstå?
Märkligt att ”fisk” lånar ut Dover Nilsson till Björklöven resten av säsongen.. Men tvärnobbar DIF att låna Pontus längre än 2 matcher. Pontus som inte ens är omklädd i de senaste matcherna fisk spelar
-
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag förstår inte hellerOsten östlund skrev: ↑2024-01-17 11:13:24Tror som dig. Vill bara inte ifrågasätta Kurts uttalande, gällande glasklart!Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-17 11:04:21Jag kan lova att det inte är ett välbetalt kontrakt - i div 1 Stockholm finns inga såna. Ofta får man även vandra uppåt i seriesystemet mot en fastställd summa. Så om någon klubb skulle vilja köpa loss honom så är det inte dyrt. Möjligtvis påverkas detta på något vis av att djurgården har signat honom som tredjemålvakt….Osten östlund skrev: ↑2024-01-17 10:59:02Säkert skrivit på no - trade avtal (typ NHL). Brukar vara välbetalda kontrakt! Förmodligen div. 1 bäst betalda spelare!?Manijock skrev: ↑2024-01-17 10:40:52Standard.... Alla våra avtal går att bryta för en French, men motståndarna, tom i Division 1, har vattentäta grejerpeter johansson skrev: ↑2024-01-17 06:06:11
Riktigt dåligt avtal om han inte kan bryta det för att gå till en allsvensk klubb!! Och varför har man en dialog om här och nu om det inte går att bryta?? låter jättekonstigt!![]()
Utan försökte bara förstå?
-
Hade kanske varit enklare/ärligare att säga:Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-17 16:16:00Jag förstår inte hellerOsten östlund skrev: ↑2024-01-17 11:13:24Tror som dig. Vill bara inte ifrågasätta Kurts uttalande, gällande glasklart!Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-17 11:04:21Jag kan lova att det inte är ett välbetalt kontrakt - i div 1 Stockholm finns inga såna. Ofta får man även vandra uppåt i seriesystemet mot en fastställd summa. Så om någon klubb skulle vilja köpa loss honom så är det inte dyrt. Möjligtvis påverkas detta på något vis av att djurgården har signat honom som tredjemålvakt….Osten östlund skrev: ↑2024-01-17 10:59:02Säkert skrivit på no - trade avtal (typ NHL). Brukar vara välbetalda kontrakt! Förmodligen div. 1 bäst betalda spelare!?
Utan försökte bara förstå?men det är klart. Lidö får ju inte bara gå till en annan klubb, han har ju avtal. Det gäller ju på samma sätt som alla allsvenska eller shlkontrakt, men problemet är ju att Hanviken såklart inte stoppar Lidö ifall han får ett förslag från en förening i en serie högre upp, dit han vill gå, och samtidigt blir erbjudna lite pengar till lagkassan att festa upp efter säsongen
Avtalen är värda så lite, att de små klubbarna aldrig skulle säga nej - såvida man inte skulle ha stora ambitioner att gå upp, eller vore i riskzon att ramla ur. Där befinner sig ju inte Hanviken. Men tycker man ska in med honom i DIF. Hävelid var ju liten förra matchen igen….
Nu satsar vi på Hävelid/ Andren. Pga att Mikko säger det. Alt vi har inga pengar för att lösa Lidö. Samt situationen som uppstår med Andren el. Hävelid isåfall!
Hade ju även kunna låna ut Munther till dem!
Eller så hade han helt enkelt ett bra avtal!?
Ge mig Elliott så pungar jag ut med en slant direkt.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-17 07:18:27Nja. Inte utan en specifikt namngiven spelare och någon sådan som skulle göra tillräckligt stor skillnad tror inte jag finns.

-
Bra att KG o co läser här. Nu kom det mail, gällande insamling. 1 kr är bättre än ingenting!
Bra att länken inte funkar… kämpa Djurgår’n…Osten östlund skrev: ↑2024-01-17 19:08:58 Bra att KG o co läser här. Nu kom det mail, gällande insamling. 1 kr är bättre än ingenting!