tomten skrev: ↑2022-08-23 13:13:56
Hoppas verkligen inte på Bergfors. Överskattad spelare som nu börjar bli till åren, gjorde en katastrofsäsong förra. Har aldrig fattat vad folk ser i honom. Såg verkligen energilös ut förra säsongen.
Ända positiva är att han skjuter mycket. Tyvärr har han extrem ofarliga avslut, 90% sitter i magen på målvakten.
Han tar varje roll han får, bra i grundjobbet, kan klubben OCH FRAMFÖRALLT så spelar han matcher. Väldigt bra fysisk status. Egentligen helt perfekt för situationen vi är i. Kan spela alla former, och hela vägen från förstalina till 13e forward.
En no brainer för mig med tanke på att halva gänget i stort sett är junisar och vi SKRIKER efter bredd.
Är han på dekis? Jaa förmodligen, men jag snackar om ett ettårskontrakt för att ge truppen djup.
Borde verkligen ställa frågan. Känns lättränad och aldrig skadad. Dessutom högerskytt vilket alltid är en usp.
Men blir väl att vi ringer Dicken i december när alla drar på jvm.
Årets JK för bara ett par år sedan. Märkligt att just KG och Fagervall inte ville ha med honom utifrån vad dom säger sig prioritera och gilla.
Tror lätt att han köpt en roll i 3-4 dessutom. En av få som ""garanterat "" vinner den Enormt viktiga insidan.
I HA spelar många ett taight försvarspel där det ofta är svårt att ens få igenom pucken. Att faktiskt ha den fysiska förmågan att flytta på spelare kommer att vara viktig i många matcher.
Tycker bergfors är en klok värvning för HA.
Annars lär väl Berglund köra dubbla byten.....
Ang shilling, vill se han prestera och vara skadefri innan jag hyllar honom. Han hade en dipp efter 6-8 matcher efter att han kom in och verkligen hjälpte laget. Anser att man kunde fått hit en klart bättre back för den lönen. Men KGs strategi möjliggjorde inte det.
Nu måste sista backen slå stort. En riktig jäkla bomb. Vilket inte kommer hända.
Att starta om och bygga ett nytt Djugårn och ta med Bergfors på den resan vore ju snudd på efterblivet. Han var verkligen SKITDÅLIG på slutet av sin karriär, jag gillade honom av andra anledningar men på isen såg han ut som ett betongblock, ineffektiv i det mesta, han hade varit långsam även i allsvenskan. Tack men nej tack, dags att gå vidare kan jag tycka..
diftobbe89 skrev: ↑2022-08-23 17:44:05
Att starta om och bygga ett nytt Djugårn och ta med Bergfors på den resan vore ju snudd på efterblivet. Han var verkligen SKITDÅLIG på slutet av sin karriär, jag gillade honom av andra anledningar men på isen såg han ut som ett betongblock, ineffektiv i det mesta, han hade varit långsam även i allsvenskan. Tack men nej tack, dags att gå vidare kan jag tycka..
Är ju inte Carey som får nytt kontrakt. Bergfors var osynlig, inte dålig. En väsentlig skillnad för mig! Sen var han extremt ineffektiv på slutet, men ser honom knappast som målskytt längre.
Tar vi hellre nån jävla Anders Andersson, 30 matcher i Västervik eller någonting på samma roll? Skulle vara mycket trevligare att fylla de nedre rollerna med Djurgårdare.
Är ju inte Carey som får nytt kontrakt. Bergfors var osynlig, inte dålig. En väsentlig skillnad för mig! Sen var han extremt ineffektiv på slutet, men ser honom knappast som målskytt längre.
Tar vi hellre nån jävla Anders Andersson, 30 matcher i Västervik eller någonting på samma roll? Skulle vara mycket trevligare att fylla de nedre rollerna med Djurgårdare.
Jag tycker han var urusel, han fick ingenting att stämma. Man riktigt såg i hans ansiktsuttryck hur trött han var på skiten efter varje skott i magplattan. Spelar ingen roll vad spelarna heter utan vad dom uträttar på isen, det är därför man inte ska gå vilse och hålla fast vid Niclas Bergfors just bara för att han heter Niclas Bergfors.. Det namnet låter ju bra liksom.. Finns betydligt intressantare spelare att ta in som bredd, behöver inte leta länge. Sen är vi ju inne i en rebuild eller vad man vill kalla det. Bergfors har ingenting i en sån att göra.
Jag tycker han var urusel, han fick ingenting att stämma. Man riktigt såg i hans ansiktsuttryck hur trött han var på skiten efter varje skott i magplattan. Spelar ingen roll vad spelarna heter utan vad dom uträttar på isen, det är därför man inte ska gå vilse och hålla fast vid Niclas Bergfors just bara för att han heter Niclas Bergfors.. Det namnet låter ju bra liksom.. Finns betydligt intressantare spelare att ta in som bredd, behöver inte leta länge. Sen är vi ju inne i en rebuild eller vad man vill kalla det. Bergfors har ingenting i en sån att göra.
Till Skillnad från Dicken förstås?
Bägge har en plats om de vill. Även om jag tror att Axelsson skulle va vilsen i HA-gröten
Till Skillnad från Dicken förstås?
Bägge har en plats om de vill. Även om jag tror att Axelsson skulle va vilsen i HA-gröten
Dicken besitter ju unika skills dock
Jag tycker inte vi behöver någon av dom. I Dickens fall finns det redan skills framåt så det räcker och blir över för att gå riktigt långt, det behöver inte bli kaka på kaka så det krockar med roller och annat och blir osämja i laget. Skulle jag vara sportchef skulle jag ta in en fysisk grovjobbare ''(oväntat) '' att bredda laget med. Jag tycker väl vi ser lite små ut kanske och skulle absolut inte må dåligt över att få in lite mer fysik, i en annars väldigt skicklig och talangfull forwardsuppsättning.
Förstår inte ens varför det pratas om Bergfors. Ända anledningen att han gjorde ens poäng var hans omgivning. Skott som Hank, seg på skridskorna och helt osynlig för det mesta.
Morwiin skrev: ↑2022-08-23 19:48:27
Förstår inte ens varför det pratas om Bergfors. Ända anledningen att han gjorde ens poäng var hans omgivning. Skott som Hank, seg på skridskorna och helt osynlig för det mesta.
Om Kristianstad är bekvämt avhängda i slutet av säsongen hade jag gett ett försök med att få loss Dennis Svensson. Perfekt rollspelare hos oss redan i SHL.
Altså det är ingen Allsvensk dussinlirare utan en kille med 5 säsonger i NHL och lika många i KHL.
Att han var osynlig i ett klappuselt DIF förra säsongen tycker jag inte förtar hans uppsidor.
Ingen brunkare, även om han är så pass lojal att han fyller en sådan roll med bravur, men i Allsvenskan skulle han lätt kunna ta en "Holmqvist/Bengan"-roll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Altså det är ingen Allsvensk dussinlirare utan en kille med 5 säsonger i NHL och lika många i KHL.
Att han var osynlig i ett klappuselt DIF förra säsongen tycker jag inte förtar hans uppsidor.
Ingen brunkare, även om han är så pass lojal att han fyller en sådan roll med bravur, men i Allsvenskan skulle han lätt kunna ta en "Holmqvist/Bengan"-roll.
Nedu Praetori, Bergfors hade inte på något sätt ''lätt'' kunnat ta en roll i allsvenskan bara för att han har flera säsonger i NHL och KHL bakom sig, det är att leva i det förflutna och underskatta allsvenskan som liga. Bergfors var tydligt på dekis och hans svagheter hade varit lika tydliga i allsvenskan. Sen handlar det ju framförallt om han själv, hur motiverad är han längre? Han har haft en lång och fin karriär, nu börjar han bli till åren och han har en riktigt dålig säsong bakom sig och det är ju tydligt att han har svårt att hänga med i det höga tempot.. Han kanske vill stanna. Men jag tycker det vore ett stort underbetyg till ledningen om dom gav honom av alla besvikelser ett nytt kontrakt efter degraderingen. Bygg nytt, gå vidare, liksom...
Gnälligt som aldrig förr här inne. Schilling är topp 5 backar i hela HA. Utan problem. Skönt att vi fick in honom
Visst behöver vi bredda fw sidan men tror att vår vörvningsstrategi är att avvakta för att se vad som är ledigt. Det blir billigare med desperata agenter som inte hittar klubbar åt sina spelare. Då plockar vi russinen ur kakan.
EspenK skrev: ↑2022-08-24 05:07:20
Gnälligt som aldrig förr här inne. Schilling är topp 5 backar i hela HA. Utan problem. Skönt att vi fick in honom
Visst behöver vi bredda fw sidan men tror att vår vörvningsstrategi är att avvakta för att se vad som är ledigt. Det blir billigare med desperata agenter som inte hittar klubbar åt sina spelare. Då plockar vi russinen ur kakan.
Tycker inte vi behöver vänta tills det blir någon spetsspelare ledig för att bredda fw-sidan. Den är redan spetsig nog i mitt tycke. Finns väl hundra breddspelare lediga för att minimera skadan när vi har folk sjuka eller borta med annat. Sedan kan man spetsa lagom till vår och slutspel, precis som HV gjorde.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.