Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lajjnus »

Bönderna ska vara rädda inför att komma till Hovet. Vi borde skapa ett ordentligt jävla tryck och göra alla dansbandstrummisar livrädda så fort de har pucken på vår is, på vår hemmaplan, i vår borg. Hugg.
Robban120

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Robban120 »

lajjnus skrev:Bönderna ska vara rädda inför att komma till Hovet. Vi borde skapa ett ordentligt jävla tryck och göra alla dansbandstrummisar livrädda så fort de har pucken på vår is, på vår hemmaplan, i vår borg. Hugg.
Precis,plexit ska spricka!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Rix

Inlägg av Rix »

Vill bara passa på att först skicka en otrevlig hälsning till dig/ni som står högt upp och bankar i stängslet hela tiden match ut och match in. Hoppas ni bryter handen så att ni lär er något, förstår att man kan banka i frustration någon gång men måste ni göra det hela jävla matchen som det har varit många gånger i år?

Förövrigt tycker jag att vi i Klacken ska kunna vara bättre än vad vi har varit stundstals i år, ramsorna dör ut för fort, vi drar igång samma ramsor 5-10 ggr per match. Folk drar igång "sittplats ställ er upp" sen händer ingenting och folk sätter sig igen.

I KS tycker jag att vi ska visa att vi är Sveriges bästa klack, då menar jag inte i 5 minuter mot Leksand utan varje match. Snälla någon i JK/FB eller dylikt, om det finns någon klackledare så är det nu vi behöver en! Klackledarna gör ett otroligt bra jobb och gör så att draget blir enormt.

Sen vill jag även passa på att både hylla och ge en känga till Aktiv sittplats. Hyllning för att ni håller igång och skapar ett enormt drag. Men kängan för eran timing när det gäller att göra ramsor som "vad tycker vi om Gnaget" etc. Se till att inte klacken sjunger något annat och att vi är med så blir det bra drag!

Sorry om det blev en längre skriving men skönt att skriva av sig!
Kämpa DIF
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Rix skrev:Vill bara passa på att först skicka en otrevlig hälsning till dig/ni som står högt upp och bankar i stängslet hela tiden match ut och match in. Hoppas ni bryter handen så att ni lär er något, förstår att man kan banka i frustration någon gång men måste ni göra det hela jävla matchen som det har varit många gånger i år?

Förövrigt tycker jag att vi i Klacken ska kunna vara bättre än vad vi har varit stundstals i år, ramsorna dör ut för fort, vi drar igång samma ramsor 5-10 ggr per match. Folk drar igång "sittplats ställ er upp" sen händer ingenting och folk sätter sig igen.

I KS tycker jag att vi ska visa att vi är Sveriges bästa klack, då menar jag inte i 5 minuter mot Leksand utan varje match. Snälla någon i JK/FB eller dylikt, om det finns någon klackledare så är det nu vi behöver en! Klackledarna gör ett otroligt bra jobb och gör så att draget blir enormt.

Sen vill jag även passa på att både hylla och ge en känga till Aktiv sittplats. Hyllning för att ni håller igång och skapar ett enormt drag. Men kängan för eran timing när det gäller att göra ramsor som "vad tycker vi om Gnaget" etc. Se till att inte klacken sjunger något annat och att vi är med så blir det bra drag!

Kämpa DIF
Kängan till aktiv sittplats är verkligen inte befogad.
Gneblon
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Gneblon »

pulverapa skrev:
Rix skrev:Vill bara passa på att först skicka en otrevlig hälsning till dig/ni som står högt upp och bankar i stängslet hela tiden match ut och match in. Hoppas ni bryter handen så att ni lär er något, förstår att man kan banka i frustration någon gång men måste ni göra det hela jävla matchen som det har varit många gånger i år?

Kämpa DIF
Kängan till aktiv sittplats är verkligen inte befogad.
Verkligen inte!
Dom drar ju igång den när det är ett jävla mummel istället för sång på klacken...
Blue Brigade har den senaste tiden varit grymma, Aktiv sittplats har varit grymma. Och Klacken har också varit grymma.

Men nu i kvalserien kommer vi verkligen få visa bönderna vad vi kan! Dom kommer få sig en chock att mötas av den ljudscenen vi skapar!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Själv tycker jag att både klacken och sittplats varit jävligt svaga iår. Sittplats har varit obefintlig. Förutom ett dussintal på aktiv+BB. Dock kan väl detta ha mycket med att klacken varit svag att göra.
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Hoppas verkligen att folk dyker upp på hovet nu i ks som de skulle i ett slutspel...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Är det bara jag som tycker att Hånskratt vore ett kul inslag på klacksektionen? En hel kurva som garvar åt motståndarna.

Skratta åt Leksand, skratta.

Det finns inget så irriterande för ett gäng tuffingar som att bli skrattade åt.
Säg den glädje som varar
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Rix - Omformulera kritiken så att den även riktar sig mot AS. Majoriteten av alla "onödiga" slag kommer därifrån. Trott eller ej.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

DIF_Soldier skrev:Är det bara jag som tycker att Hånskratt vore ett kul inslag på klacksektionen? En hel kurva som garvar åt motståndarna.

Skratta åt Leksand, skratta.

Det finns inget så irriterande för ett gäng tuffingar som att bli skrattade åt.
Det värsta är att man förmodligen kommer få käka upp det. Jag är inte buddhist, men karma kommer när man som minst behöver den. ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Samtliga matcher jag varit på den här säsongen undantaget första derbyt har AS burit stämningen på sina axlar. Kan meddela att jag allt som oftast står i klacken, även om jag den senaste tiden glidit mera mot AS. I bristen på klackledare har sittplats styrt stämningen på matcherna vilket jag tycker är synd. Inte att AS gör ett bra jobb, utan snarare att klacken gör det så uselt själva. Man bör klara av att hålla en skaplig nivå själv utan hjälp från AS.

Hänger väl lite ihop med JK:s bojkottar men likförbannat har vi en del att jobba på. Då inte sagt att våran plats på toppen av stämningen i hockeyvärlden är hotad. För närvarande är vi överlägset bäst, även om vi är långt ifrån att toppa oss själva.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Undrar hur många plåtar vi kan få loss till bortamatcherna. Bofors borta samt Skåne/Oskarshamn/ Västerås är givna. Örebro borta är på vardag men en kort resa. Synd att det förmodligen inte kommer att finnas plats för alla oss som vill dit. Men vi kanske kan grina lite som Leksand och hoppas att de andra lagen struntar i hemmaplansfördelen (Globen är inte hemma, som Hovet) till förmån för en större arena. Leksand borta blir det inte många på, Allsvensk premiär är stort!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tessan skrev:Undrar hur många plåtar vi kan få loss till bortamatcherna. Bofors borta samt Skåne/Oskarshamn/ Västerås är givna. Örebro borta är på vardag men en kort resa. Synd att det förmodligen inte kommer att finnas plats för alla oss som vill dit. Men vi kanske kan grina lite som Leksand och hoppas att de andra lagen struntar i hemmaplansfördelen (Globen är inte hemma, som Hovet) till förmån för en större arena. Leksand borta blir det inte många på, Allsvensk premiär är stort!
Har hört att Leksand släpper 2000 biljetter till bortafans. De vill visa att de inte är rädda och fega. Jävla bönder.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

pulverapa skrev:
Tessan skrev:Undrar hur många plåtar vi kan få loss till bortamatcherna. Bofors borta samt Skåne/Oskarshamn/ Västerås är givna. Örebro borta är på vardag men en kort resa. Synd att det förmodligen inte kommer att finnas plats för alla oss som vill dit. Men vi kanske kan grina lite som Leksand och hoppas att de andra lagen struntar i hemmaplansfördelen (Globen är inte hemma, som Hovet) till förmån för en större arena. Leksand borta blir det inte många på, Allsvensk premiär är stort!
Har hört att Leksand släpper 2000 biljetter till bortafans. De vill visa att de inte är rädda och fega. Jävla bönder.
Så trött på leksand just nu....gnälligare klubb får man fan leta efter
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Leksand är och har alltid varit ett skämt. Kommer ihåg för några år sen när Nyköping låg i allsvenskan och Leksand kom på besök. Hade en så in i helvete dryg snubbe framför mig på sittplats som ständigt reste sig upp, vände sig om och dansade så fort Leksand fick något med sig. Kunde vara ett mål, en utvisning eller bara ett jävla skott! Sen deras jävla inställning, "är väl årets höjdpunkt när vi Leksingar kommer hit?", fatta ingen bryr sig om er. Ni bor i en kvalificerad by, säljer knäckebröd, tar på er en matchtröja och tror att ni är tidernas hockeysupportrar. Ni kan inget om hockey, ni sjunger inte, ni har bara feta gubbar och gamla jävla mögliga kärringar som bryr sig om er. Inte en jävla Leksing borde få skaffa ungar, ni är som cancer, försvinn bara och ge fan i att sprida er.
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar