Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

Eller om Brodin kommer hem redan i år? Han fick ju inte jättemånga matcher förra säsongen.

Edit: Nej, det är högst troligen inte Brodin. Han har spelat alla fyra matcher i CHL. Då kanske han får vara ordinarie i år.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

DIF_Soldier skrev: 2021-09-05 18:57:04 Fimpen och hans tv-reportage kan också bidragit till detta. Low key kan det mycket väl göra underverk för spelarnas tankeprocesser när de exponeras för allmänhetens respons om en eventuell återkomst.

Fimpen kan i längden visa sig vara det bästa nyförvärvet.
Så sant som det är skrivet. Klart som korvspad att det spelar roll. Det får lirarna att omedvetet ha det i åtanke. Det blir på något vis någon slags närmare länk för grabbarna. Kollar förövrigt just nu avsnittet med Sörensen och Fimpen och man myser och kan knappt förstå det hela, men allt spelar en avgörande roll och se avsnittet igen, så förstår ni vad jag menar men framförallt vad DIF_Soldier antyder! :D

För att citera Sören "Man får mycket sådär att kom hem! Och sånt där betyder mycket och att man tänker i dom banorna och man försöker på nåt sätt att hitta en framtid. Hur gammal ska man vara när man kommer hem och sådär, man vill ge tillbaka det absolut bästa man har"
Martboy78
Säsongskort: Ja

Inlägg av Martboy78 »

Komiskt, såg precis också om avsnittet men Fimpen och Sören. Men facit i hand känns Sören väldigt ödmjuk och DIF på riktigt!

Nån som vet nåt om Nardella, är dörren helt stängd där eller kan man tänka sig honom på ett nytt artist om han inte får spela så mycket?
Alltid ------- Oavsett
Vinge

Inlägg av Vinge »

Externa sponsorer gör ofta inga stora satsningar, bortsett när man har något riktigt riktigt bra på gång. När man kan värva profil starka namn, som nästan garanterar dels ett sportsligt lyft, och framförallt ett lyft för föreningen, folk börjar prata i vårt fall DIF.

Har sett det inom fotbollen med DIF, med värvningar i början av detta år tusende.

Absolut senaste exemplet är Örebro SK fotboll. Som tog in fyra profilstaka namn , men anknytning till staden nu i somras.

Jag håller inte detta rykte allt för otroligt. Så som vi haft tålamod att vänta, och våndas...
Varför skulle vi avstå ifrån att lägga ett förslag, man kan ju inte få mer än nej. Och nått säger mig att vi åtminstone får in en till topp spelare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Min känsla är att Thomas Kraft är precis rätt man på rätt post. Har inget egentligen belägg för detta men min känsla är att han kan vara bidragande i processen med att stärka relationen till storsponsorer osv.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Både Sanny och Staffan tippade DIF på en 12:e plats säsongen 21/22 nu under kvällens upptakt på Cmore...Ingen "expert" verkar tro på DIF, men men blir allt roligare att motbevisa alla så kallade experter när säsongen summeras. :D
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

-daniel- skrev: 2021-09-06 19:44:27 Min känsla är att Thomas Kraft är precis rätt man på rätt post. Har inget egentligen belägg för detta men min känsla är att han kan vara bidragande i processen med att stärka relationen till storsponsorer osv.
Ja Krafth värnar om helt rätt saker, kärnan kring DIF och vad som bygger hela föreningen. Tydlig sen dag 1 och fortsätter därifrån. Vi värnar om vår kultur och dess arvode och bygger kring detta, oerhört viktigt. Det syns i rekryteringarna med framförallt Sörensen i spetsen med fokus på Hovets kurva. Det är upp till oss att upprätthålla vårt eget efterleverne!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Exile skrev: 2021-09-06 19:57:47 Både Sanny och Staffan tippade DIF på en 12:e plats säsongen 21/22 nu under kvällens upptakt på Cmore...Ingen "expert" verkar tro på DIF, men men blir allt roligare att motbevisa alla så kallade experter när säsongen summeras. :D
Låt mig gissa: Timrå och Oskarshamn 13-14? Djurgården ska alltid tippas löjligt högt eller löjligt lågt - nån ska alltid vara den "edgy" experten.

Få betalt för att stå och gissa; vad är det för jävla yrke? :lol:
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

Exile skrev: 2021-09-06 19:57:47 Både Sanny och Staffan tippade DIF på en 12:e plats säsongen 21/22 nu under kvällens upptakt på Cmore...Ingen "expert" verkar tro på DIF, men men blir allt roligare att motbevisa alla så kallade experter när säsongen summeras. :D
Tittar man spelare för spelare och deras poängproduktion över tid så har de fog för påståendet. Men det är en rejäl förenkling. Det är helt nytt blad i år. Det enda vi egentligen vet är att Svedberg och Mantas är två bra keepers. Hur resten av laget kommer formeras, spela och prestera under Barry är en stor gissningslek.

Högga har, någonstans inom sig nivån att vara bland SHLs top 3 backar. MAG (när han ansluter) kan vara SHLs bästa back. Tom är grym, PJ kan bli hur bra som helst och vi behöver förmodligen inte ens luta oss på våra övriga lovande juniorer allt för mycket.

Forwardsmässigt hänger det mycket på om Fimpen och Holtz blir utlånade men det känns bättre än en 12e placering även utan dem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vinge skrev: 2021-09-06 19:28:39 Externa sponsorer gör ofta inga stora satsningar, bortsett när man har något riktigt riktigt bra på gång. När man kan värva profil starka namn, som nästan garanterar dels ett sportsligt lyft, och framförallt ett lyft för föreningen, folk börjar prata i vårt fall DIF.
Att vi skött ekonomin även under brinnande pandemi signalerar rätt saker till presumtiva "sponsorer". Vill man som sponsor mer än att bara kasta pengar på någon så är ju vetskapen om att investeringen hanteras ansvarsfullt en direkt avgörande faktor.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Tror många vanliga sponsorer ser sin insats som mer allmosor, de ser till att verksamheten går runt. Viktigt nog givetvis. Och så får dom biljetter såklart. Rätt dyra då iofs om man resonerar på det sättet.

Visst vill man se att en klubb kan ta ansvar om man ska gå in och satsa höga belopp. Det tror jag de är väldigt på det klara med att DIF kan och klarar av. Vilket är positivt.

Tror att dessa företag som går in som i Sörensens falll gör det mer än gärna igen, OM det är spelare som de vet kommer uppskattas regält, om det smäller högt. Typ Erik, eller om situationen skulle varit den samma för tex Kruger och han själv ville komma så här straxt före säsongen börjar. Det vill man vara en del av, sen vet man att det givetvis ger tillbaka pengar.

Så det är inte enbart massa miljoner som skänks till löner. Pengar kommer tillbaka i viss utsträckning. Hur man löser det exakt går ju att göra på flera olika sätt, alla såna här investeringar utformas ju olika från klubb till klubb. Fall till fall.

Jag tror faktiskt inte att ryktet om att DIF erbjudit Gustafsson och eventuellt oxå Dima förslag är helt jäkla otroligt.
Såna här satsningar brukar , inte alltid, inte stanna vid en person. Varför skulle de avstå från att åtminstone säga, hej här är vi, det här kan vi erbjuda om du vill köra med oss.?
Som jag skrev har vårt fotbollslag kört på den vägen tidigare,
Sen bara detta år har vi har , FBK i hockey, Göteborg och Örebro i fotboll som gjort 3-5 starka värvningar av hemvändare som gjorts möjliga av "externa' sponsorer
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Praetori skrev: 2021-09-06 22:18:29
Tittar man spelare för spelare och deras poängproduktion över tid så har de fog för påståendet. Men det är en rejäl förenkling. Det är helt nytt blad i år. Det enda vi egentligen vet är att Svedberg och Mantas är två bra keepers. Hur resten av laget kommer formeras, spela och prestera under Barry är en stor gissningslek.

Högga har, någonstans inom sig nivån att vara bland SHLs top 3 backar. MAG (när han ansluter) kan vara SHLs bästa back. Tom är grym, PJ kan bli hur bra som helst och vi behöver förmodligen inte ens luta oss på våra övriga lovande juniorer allt för mycket.

Forwardsmässigt hänger det mycket på om Fimpen och Holtz blir utlånade men det känns bättre än en 12e placering även utan dem.
Kan bara tala för mig själv, men jag har en ganska bra känsla detta år, tittar man på spelare som vi tappade och spelare som vi tog in så är det egentligen bara Bobby Nardella som jag saknar från föregående år (och kanske Eklund beroende på hur Sharks agerar).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vinge skrev: 2021-09-06 23:38:41 Tror många vanliga sponsorer ser sin insats som mer allmosor, de ser till att verksamheten går runt. Viktigt nog givetvis. Och så får dom biljetter såklart. Rätt dyra då iofs om man resonerar på det sättet.
Jag tror absolut inte att sponsorer ser sina pengar som allmosor, det rimmar illa med företagsverksamhet. Däremot ser de en chans till större exponering om exempelvis en värvning blir omtalad, ifall laget Djurgården lyfter så bidrar det till mer positiva skriverier i media och kanske i vissa fall "good will" i supporterled (även om det är svårt i en storstad där fler klubbar huserar). Det är förstås också lättare att äska pengar för välkända svenska spelare än "no names" från utlandet.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Exile skrev: 2021-09-07 05:54:12 Kan bara tala för mig själv, men jag har en ganska bra känsla detta år, tittar man på spelare som vi tappade och spelare som vi tog in så är det egentligen bara Bobby Nardella som jag saknar från föregående år (och kanske Eklund beroende på hur Sharks agerar).
Jag har också en hyggligt bra känsla men tappet av Josefson är gigantiskt. Hel, frisk och i bra matchform är han SHLs bästa tvåvägscenter med god marginal och förlusten innebär att både offensiven och defensiven tappar. På det så är vi minus Ågren och Basse är opererad och sånt vet man ju inte på förhand hur det slutar (det kan bli himmel eller pannkaka). Sen har många av konkurrenterna blivit starkare. Färjestad, Frölunda, Örebro, Luleå har imponerande trupper. Nu har Skellefteå, Rögle och Växjö tappat lite spetsar och slitvargar men det förändrar inte totalen i tabellkonkurrensen. Till och med Malmö och LHC ser rätt giftiga ut på pappret i år jämfört med tidigare.

Sörensen, Carey och Videll är dock potentiella hävstänger och om Barry kan hitta bra lekkamrater till dem där kemin stämmer så kanske vi kan få 1-2 kedjor som kan vräka in poäng. Spännande hur som helst.
Vinge

Inlägg av Vinge »

-daniel- skrev: 2021-09-07 07:28:55
Vinge skrev: 2021-09-06 23:38:41 Tror många vanliga sponsorer ser sin insats som mer allmosor, de ser till att verksamheten går runt. Viktigt nog givetvis. Och så får dom biljetter såklart. Rätt dyra då iofs om man resonerar på det sättet.
Jag tror absolut inte att sponsorer ser sina pengar som allmosor, det rimmar illa med företagsverksamhet. Däremot ser de en chans till större exponering om exempelvis en värvning blir omtalad, ifall laget Djurgården lyfter så bidrar det till mer positiva skriverier i media och kanske i vissa fall "good will" i supporterled (även om det är svårt i en storstad där fler klubbar huserar). Det är förstås också lättare att äska pengar för välkända svenska spelare än "no names" från utlandet.
Det jag menade, och funderade på att skriva , var att ha allmosor inom ett par kanin öron, och förklara skillnaden på goda , trogna sponsorer och externa sponsorer som kommer in mer sällan är det vankas stor satsning på något projekt.
Trodde naivt att folk skulle förstå det.
Låst