Word! Frågan är varför det endast skrevs ett år?Donkels skrev:Bra värvning av Emil - tror han kommer växla upp ytterligare nästa år
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nu väntar vi på Ryan Lasch , spets forward !!??Donkels skrev:Bra värvning av Emil - tror han kommer växla upp ytterligare nästa år
Han kommer inte spela i en annan klubb än frölunda i SHL har han sagt.bolja skrev:Nu väntar vi på Ryan Lasch , spets forward !!??Donkels skrev:Bra värvning av Emil - tror han kommer växla upp ytterligare nästa år
Så säger alla. Sen när pengarna kommer går dem över direkt.sPTNC skrev:Han kommer inte spela i en annan klubb än frölunda i SHL har han sagt.bolja skrev:Nu väntar vi på Ryan Lasch , spets forward !!??Donkels skrev:Bra värvning av Emil - tror han kommer växla upp ytterligare nästa år
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
DIF är ju kända för att locka topplagens spelare med feta lönecheckar...Morwin skrev:Så säger alla. Sen när pengarna kommer går dem över direkt.sPTNC skrev:Han kommer inte spela i en annan klubb än frölunda i SHL har han sagt.bolja skrev:Nu väntar vi på Ryan Lasch , spets forward !!??Donkels skrev:Bra värvning av Emil - tror han kommer växla upp ytterligare nästa år
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Avgå Jocke.
Två backar in till av klass och sedan blir det att hålla tummarna för Thoresen.
Mer tror inte jag händer om inte Sallinen skulle bytas mot en forward.
Mer tror inte jag händer om inte Sallinen skulle bytas mot en forward.
Så här ligger det nog till nu... Risken är att Holm/Norell ersätts av två junisarna och vips är backsidan "klar", samtidigt är det bara en forward som saknas i Thore och den lämnas nog öppen med hopp att Thore kommer tillbaka runt jul...
Mantas Armalis -> Adam Reideborn
Marcus Högström -> Ville Varakas
Robin Norell -> Andreas Röykås-Marthinsen (?)
Linus Hultström -> Emil Johansson
Philip Holm -> David Bernhardt (?)
Patrick Thoresen ->
Tobias Hage -> Linus Johansson
Marcus Sörensen -> Juuso Ikonen
Mikko Lehtonen -> Patrik Lundh
Robin Alvarez -> Gustav Possler
Emil Lundberg -> Daniel Bernhardt (?)
Yes, jag tror allt är hyffsat klart nu tyvärr (möjligen att Thore ersätts på något magiskt sätt) och våra russin är put on hold... Hoppas jag har fel och att 2 brutala backar kommer in (motsvarande Paul Coffey & Sandis Ozolinsh) samt en evil center (i stil med Steve Yzerman)!
Patrick Thoresen ->

Yes, jag tror allt är hyffsat klart nu tyvärr (möjligen att Thore ersätts på något magiskt sätt) och våra russin är put on hold... Hoppas jag har fel och att 2 brutala backar kommer in (motsvarande Paul Coffey & Sandis Ozolinsh) samt en evil center (i stil med Steve Yzerman)!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Minst en back till måste bara in.
Borde komma två.
Däremot tror jag anfallssidan är klar fast med öppning för Thoresen.
Borde komma två.
Däremot tror jag anfallssidan är klar fast med öppning för Thoresen.
Thoresen blev årets forward, helt rätt!
Skönt att det är klart med Emil Johansson också. Viktigt!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Lehtonen plockades väl in som ersättare för Fällström eller?captcash skrev:Så här ligger det nog till nu... Risken är att Holm/Norell ersätts av två junisarna och vips är backsidan "klar", samtidigt är det bara en forward som saknas i Thore och den lämnas nog öppen med hopp att Thore kommer tillbaka runt jul...
Patrick Thoresen ->![]()
Tror därmed inte att han "behöver" ersättas.
Som han presterade kan för övrigt en junis gå in och göra det jobbet.
Men varför bara kontrakt på ett år? Räknar man med att det blir AHL/NHL sedan och att man ändå tappar honom efter det.jsson skrev:Thoresen blev årets forward, helt rätt!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
1 år i hockeybranschen är ju typ standard, varför har det blivit en så stor "VARFÖR?" på senare tid?
Var det så, så är ju en av de andra forwardsen Thores ersättare istället för Miiko (typ Lundh), och då är forwardssidan def. klar! :/Kall-El skrev:Lehtonen plockades väl in som ersättare för Fällström eller?captcash skrev:Så här ligger det nog till nu... Risken är att Holm/Norell ersätts av två junisarna och vips är backsidan "klar", samtidigt är det bara en forward som saknas i Thore och den lämnas nog öppen med hopp att Thore kommer tillbaka runt jul...
Patrick Thoresen ->![]()
Tror därmed inte att han "behöver" ersättas.
Som han presterade kan för övrigt en junis gå in och göra det jobbet.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker det är tråkigt att man inte kan skriva längre kontrakt med spelare. Det är klart att ett 2 eller 3 års kontrakt smakar illa om spelaren floppar men det smakar även gott om spelaren spelar som förväntat eller bättre.Örnen skrev:1 år i hockeybranschen är ju typ standard, varför har det blivit en så stor "VARFÖR?" på senare tid?
Det där 2årskontraktet med Mantas var ju jättelyckat.MarcusDaze skrev:Jag tycker det är tråkigt att man inte kan skriva längre kontrakt med spelare. Det är klart att ett 2 eller 3 års kontrakt smakar illa om spelaren floppar men det smakar även gott om spelaren spelar som förväntat eller bättre.Örnen skrev:1 år i hockeybranschen är ju typ standard, varför har det blivit en så stor "VARFÖR?" på senare tid?
Senast redigerad av Jitenu den 2016-05-04 21:17:28, redigerad totalt 1 gånger.