Nej.SirDIFalot skrev:Jag tar hellre Claesson än Ahnelöv.
Medhåll?
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Är han påväg hem? [WINKING FACE]SirDIFalot skrev:Jag tar hellre Claesson än Ahnelöv.
Medhåll?
Känslan är att Claesson är billigare än Ahnelöv men nog är Ahnelöv ett säkrare kort på SHL nivån va?
-
- Säsongskort: Ja
-daniel- skrev:Nej.SirDIFalot skrev:Jag tar hellre Claesson än Ahnelöv.
Medhåll?
Hellre Claesson ja, Känns spontant som att Ahnelöv kan vara bättre första året men att Claesson har en uppsida i större potential.
Tar hellre Ahnelöv på kort sikt. Vi behöver ha in erfarenhet på baksidan.
Skönt att slippa dig på läktaren.Sjöwall skrev:Inget säsongskort för mig nu.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamma till dig, tack.Stiwky skrev:Skönt att slippa dig på läktaren.Sjöwall skrev:Inget säsongskort för mig nu.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Nacka rykte?ALLTID DIF skrev:kollat ut skolor osv år sina barn, = Nacka Rykte !!!-daniel- skrev:Grejen är ju dock att Thoresen redan kollat ut skolor osv år sina barn, och förmodligen redan spikat det sociala så att säga. Tror han redan är ekonomiskt oberoende, i varje fall om han inte satsat hela sin förmögenhet på rött.
Jag är 96% säker på att han spelar här till hösten. Skulle förvåna mig oerhört om så inte sker.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... /?bullet=2
Inte många rätt här enligt mig. AOM före Falk? Press i ett andrabackpar?
Fällström i en tredjelina? Lundberg som center i fjärde??
Inte många rätt här enligt mig. AOM före Falk? Press i ett andrabackpar?
Fällström i en tredjelina? Lundberg som center i fjärde??
De på den delen av sidan håller inte alls den höga nivån som vissa andra!pulverapa skrev:Det där är amatörer. De vet ingenting. Varför skulle det vara ett rykte att Nicky D är på väg till Brynäs? Låter mer som lite löst snack vid ölbordet.mb81 skrev:Enligt nån tjomme på Brynäs svenskafansredaktion så är Thoresen nära Brynäs. Vi ska ha tackat nej. Känns inte som någon klubb skulle tacka nej.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/bi ... 28328.aspx

Åh, svår. Riktigt svår för mig. Beror nog på prislappen på Ahnelöv skulle jag vilja säga.-daniel- skrev:Nej.SirDIFalot skrev:Jag tar hellre Claesson än Ahnelöv.
Medhåll?
Får jag säga båda?
Skulle gärna ha in Ahnelöv på ett långt kontrakt och att vi i framtiden kryddar med hemvändare som Claesson, Arnesson och Urbom (kommer inte på några fler backar ute i världen) och kombinerar detta med våra egna unga spelare. Englund och AOM får gärna ta en vända där borta och på sikt bli som dessa jag nämnde.
Jag skulle hellre ta Ahnelöv, men han är ju garanterat dyrare också. Skulle dock inte bli missnöjd om vi värvade Claesson.
- diftobbe89
Det är väl klart man hellre tar Ahnelöv om vi har råd, oavsett hur mycket dyrare han är.
SDA upphör aldrig att förvåna

Spela fult
- Jim Morrison
Varför är det så självklart?diftobbe89 skrev:Det är väl klart man hellre tar Ahnelöv om vi har råd, oavsett hur mycket dyrare han är.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
För att Claesson inte är i närheten av Ahnelöv kvalitets mässigt, såklart.Jim Morrison skrev:Varför är det så självklart?diftobbe89 skrev:Det är väl klart man hellre tar Ahnelöv om vi har råd, oavsett hur mycket dyrare han är.
Ahnelövs rutin och erfarenhet hade gett en trygghet för hela backsidan, ha en ledare där bak.
Claesson skulle säkert ersätta Arnesson väl, det låter som en vettigare jämförelse.
Spela fult
- Jim Morrison
Om man bortser från antagandet att immateriella egenskaper som "rutin" och "erfarenhet" är viktigt eller alltid har en positiv effekt på ett lag så har dom väl rätt snarlika egenskaper? Båda är först och främst 'defensiva' backar där den ena förmodligen är extremt dyr sett till vad han presterar och den andra mycket billigare. Claesson verkar dessutom ha något av en mer offensiv uppsida än Ahnelöv. Tycker inte alls det är så konstigt att vara skeptisk till en dyr värvning av Jonas. Få betalt som en Welch, Andersén, Kronwall eller Karalahti men bara besitta ena sidan av deras spetsegenskaper.diftobbe89 skrev:För att Claesson inte är i närheten av Ahnelöv kvalitets mässigt, såklart.Jim Morrison skrev:Varför är det så självklart?diftobbe89 skrev:Det är väl klart man hellre tar Ahnelöv om vi har råd, oavsett hur mycket dyrare han är.
Ahnelövs rutin och erfarenhet hade gett en trygghet för hela backsidan, ha en ledare där bak.
Claesson skulle säkert ersätta Arnesson väl, det låter som en vettigare jämförelse.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.