Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av android »

Lite stats som EP inte tillhandahåller:
Han snittade nästan 19 minuter per match, totalt-3. Hans lag kom sist i SM-liiga och Nils fick väl skapligt betyg totalt. Som jag har förstått det så spelade han sin bästa hockey sista delen av säsongen då han låg på runt 22-23 minuter per match.

Edit: Nils Bäckström gäller det då.
Senast redigerad av android den 2012-04-13 21:21:49, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:Känner att jag måste reda ut det här kring Daniel Fernholm

Är det bara ett rykte som florerar eller finns det något konkret där?

Känns ju som att chanserna knappt finns att få honom men om någon sitter på information så dela gärna med er. Känns som ett rykte utan substans.
Mrmadhawk säger att han VET att han var klar för DIF innan det blev allsvenskan. Sedan dess, knäpptyst.

Tolka tystnaden hur du vill.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Känns ju som att chanserna knappt finns att få honom men om någon sitter på information så dela gärna med er. Känns som ett rykte utan substans.
Jag delar den känslan.

Tycker man borde hört något om han var på G.

Samtidigt får jag inte ihop vad hans motiv och incitament skulle vara att komma just till oss när vi nu är i Allsvenskan. Det känns inte Fernholm

Personligen är jag väldig splittrad. Jag lyfte ju fram honom tillsammans med Niklas Kronwall som våra nästa storbackar när han dök upp som finnig junior... Alltid gillat hans spelstil samtidigt som jag blev illa till mods av hur han lämnade oss sist och snacket om följde
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Andy skrev:

Jag delar den känslan.

Tycker man borde hört något om han var på G.

Samtidigt får jag inte ihop vad hans motiv och incitament skulle vara att komma just till oss när vi nu är i Allsvenskan. Det känns inte Fernholm

Personligen är jag väldig splittrad. Jag lyfte ju fram honom tillsammans med Niklas Kronwall som våra nästa storbackar när han dök upp som finnig junior... Alltid gillat hans spelstil samtidigt som jag blev illa till mods av hur han lämnade oss sist och snacket om följde
Nej det gör ju inte det. Dessutom så är han för bra för HA.

Om han nu är aktuell så lär han nog vilja avvakta ett par veckor för att åtminstone ha en liten aning om vilket lag vi kan ställa på benen.
Magnutz

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

Har under kvällen fått indikationer från mycket trovärdigt håll att Fernholm inte vill spela allsvensk hockey. Kan ju ändras men just nu verkar det inte troligt.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:Har under kvällen fått indikationer från mycket trovärdigt håll att Fernholm inte vill spela allsvensk hockey. Kan ju ändras men just nu verkar det inte troligt.

Det var en rolig tanke. Och det hade varit en rolig säsong. Men nu är det slut på det roliga med Fernholm och dags att gå vidare :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Äppelmos

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Äppelmos »

Magnutz skrev:Har under kvällen fått indikationer från mycket trovärdigt håll att Fernholm inte vill spela allsvensk hockey. Kan ju ändras men just nu verkar det inte troligt.

Har du hört något annat skoj?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Känns mycket som att folk väntar på varandra.

Skulle ett par-tre etablerade bra spelare signa så skulle nog flera hänga på. Sista kvällen med gänget innan pension.

Skulle t ex Linkan och Tellan krita på så tror flera andra inte skulle tveka längre.
i
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu är det silly och trots att en källa befinner sig nära cirkelns mitt kan han vilseleda eller utelämna detaljer. Jag har inget annat och det beror inte på att jag inte försökt.

Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Android (eller annan juniorkunnig), vad är din uppfattning om Wennberg, Kalin, Arnesson för HA nästa år? för tidigt? 4:e Line?

antagligen mer lämpat för Junistråden, men rör ändå ämnet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jerka skrev:Android (eller annan juniorkunnig), vad är din uppfattning om Wennberg, Kalin, Arnesson för HA nästa år? för tidigt? 4:e Line?

Intressant med Wennberg. Han gjorde endast ett mål för J20 den här säsongen, men när han får en annan omgivning i landslaget så verkligen öser han in mål. Där har han nämligen gjort sju mål på sina sex senaste matcher och gjorde senast hattrick i öppningsmatchen mot Tyskland(förvisso) i U18-VM.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Jerka skrev:Android (eller annan juniorkunnig), vad är din uppfattning om Wennberg, Kalin, Arnesson för HA nästa år? för tidigt? 4:e Line?

Intressant med Wennberg. Han gjorde endast ett mål för J20 den här säsongen, men när han får en annan omgivning i landslaget så verkligen öser han in mål. Där har han nämligen gjort sju mål på sina sex senaste matcher och gjorde senast hattrick i öppningsmatchen mot Tyskland(förvisso) i U18-VM.
Är jävligt skeptiskt till idén att fylla på laget med ynglingar. Det är ett dåligt recept, såpass dåligt att jag verkligen hoppas klubben gör allt i sin makt för att hålla nere antalet juniorer till ett minimum. Rutin är king.

Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:
Andy skrev:
Tessan skrev:Många rykten nu...ett som jag hörde är att Otto ändå är nära att krita, men Mackan mer tveksam.
Det stämmer
Är Mackans problem motivationen eller lönetappet? Spekulation?
Vet inte, men mina spekulationer i kombination med vad jag hör från folk i branschen så är det en kombination av de båda - eller snarare brist på motivation som kan kompenseras med rätt mängd cash. Men som sagt - jag vet inte - detta är bara baserat på vad jag hört och mina tolkningar av detta.
Så, efter att ha varit (är?) lagkapten, med det ansvar det innebär, i ett lag som åkt ur högsta serien är inte motivation nog att vilja ta samma lag tillbaka? Skulle det sedan vara en pengafråga blir det ju ännu märkligare, då Mackan har ett visst ansvar i hela det här.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Spelare jag kan tänka mig att se i DIF nästa säsong och som inte är orimliga på något sätt:

Daniel Åhsberg, f

Nils Andersson, b

Markus Ljungh, f

David Lidström, b

Sen finns det såklart flera men det här är iaf några av de intressanta spelare som inte har något kontrakt.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Rätta mig om jag har fel men Fimpen och Tjärnqvist jr's kontrakt gick väl ut efter denna säsong? Dom var/är tvungna att förnya för att vara kvar, tror detsamma gäller Otto? Men det betyder att dom som står under "kontrakt " tänkt för ES fortfarande inte har nån lösning? Klausuler hit och dit men det känns som att lite huvuden borde rulla? Carlsson,Kyle,Almtorp?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst