Inte ofta, men nu håller jag faktiskt med dig till 100%Mäklaren skrev:Är det någon som inte ska petas så är det Tim Eriksson. Mer underskattad spelare får man leta efter. Han bör gå före samtliga av Brodin, Cehlin, Kempe, Norman och nya juniorer, tills de helt enkelt bevisar att de är bättre.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- diftobbe89
Jo men alltså detta va mer en preliminär uppställning, men syfftade mer på det exakta laget, är också en större favorit av Brodin en Cehlin annars faktiskt. Tim kan lira i en fjärde istället för Kempe, också en smaksak där det inte spelar någon större roll för mig, båda kan vara riktigt bra när det vill sig!Kentta skrev:Fattar inte hur du kan sätta Cehlin före Brodin, tycker att Brodin var sjukt mycket bättre förra säsongen. Cehlins puckhantering var stundtals pinsam att se, kändes som att han alltid tappade puckarna och missade skott. Brodin däremot åkte skridskor som en galning och bröt in snyggt på mål.diftobbe89 skrev: Cehlin - Norman - Zibanejad
Boumedienne - Claesson
Kempe - Fimpen - Brodin
Dock så tror jag att Cehlin kommer höja sig flera snäpp till nästa säsong, även Norman, Zibanejad, Claesson och Brodin har ju chans att höja sig. Fan vad underbart med unga som utvecklas!
Spela fult
- diftobbe89
Japp såg också det precis.
Nu måste bara Daniel in på backsidan!
Spela fult
Dom verkar gilla våra backar dom där Cheversatesllelelelll Chitapomij..
Då får man hoppas att D.Tjärnqvist ansluter!
Och SSK:s Kilström ryktas vara på väg till Luleå. Inget märkvärdigt egentligen om han ens var aktuell för DIF.
Jag hoppas inte vi var intresserade av Kilström
In med Tjärna sr och Klasen och förläng med Tjärna jr och Wesslau/tellan som målvakt då ser det hyfsat ut till nästa säsong. Hv rycker i widing också enligt expressen

Kronwall har skrivit på för Severstal Cherepovets, som nu har bekräftat övergången på sin hemsida.
Tack för i år Staffan, och lycka till i KHL.
Tack för i år Staffan, och lycka till i KHL.
Nu när vissa pusselbitar har fallit på plats, så får man väl, med en liten besvikelse, konstatera att vår trupp kommer att se ut ungefär enligt följande nästa säsong:
NY (Tellqvist?)
Tim Sandberg
Nilson - NY (T.J. Hensick?) - Ölvestad
NY (D. Tjärnqvist?) - Holmqvist
Zibbe - Ottosson - Tjärnqvist
Boumedienne - Printz
Kempe - Almtorp - Cehlin
NY (????) - Bartley
Brodin - Norman - Fimpen
Extraspelare: Holm, Claesson, Eriksson
Så som jag ser det så blir det en, på pappret, markant försämring offensivt. Defensivt lär vi vara snäppet vassare på pappret, vilket jag uppskattar. Vi lär väl få rikta in oss på en top 4 plats kommande säsong, och ha en semifinal som målsättning. Det känns som ett mål som vi bör kunna nå upp till.
NY (Tellqvist?)
Tim Sandberg
Boumedienne - Printz
Kempe - Almtorp - Cehlin
NY (????) - Bartley
Brodin - Norman - Fimpen
Så som jag ser det så blir det en, på pappret, markant försämring offensivt. Defensivt lär vi vara snäppet vassare på pappret, vilket jag uppskattar. Vi lär väl få rikta in oss på en top 4 plats kommande säsong, och ha en semifinal som målsättning. Det känns som ett mål som vi bör kunna nå upp till.
-
Salas skrev:Nu när vissa pusselbitar har fallit på plats, så får man väl, med en liten besvikelse, konstatera att vår trupp kommer att se ut ungefär enligt följande nästa säsong:
NY (Tellqvist?)
Tim Sandberg
Boumedienne - Printz
Kempe - Almtorp - Cehlin
NY (????) - Bartley
Brodin - Norman - Fimpen
Iinte för att låta som den, men finns det någon som helst källa på att T.J. Hensick är på väg till oss? förrutom aftonblet som skrev att frölunda och hv var ute efter honom.
Tänkte eftersom du proppsar in han i en lag uppställning så måste du ju veta någon iaf? för annars känns det ju dumt och stoppa in en spelare då kan man skriva hur många namn som helst som är påväg till elitserien och det känns ju fånigt.
Eller var det lite av en"dröm uppställning"?
Kronwall sticker. Nu måste vi ha in DT eller annan klassback. Tycker fortfarande att en klasscenter fattas. Vem är denne Hensick? Bara lösa rykten? Ge oss besked!
Öh hallå, Claesson ska väl för sjutton inte vara extraspelare? Han ska spela i tredje backparet, alldeles lagom tycker jag.
Klasen, Tellqvist och Tjärna senior samtidigt som junior stannar. Sen är vi klara. Ser 100 gånger hellre Klasen än Hannula då han har playmakeregenskaper som ingen annan i vårt lag har.
Tellqvist-Sandberg
Tjärnqvist-Bartley
Printz-Boumedienne
Claesson-Holmqvist
Klasen-Zibanejad-Nilson
Tjärnqvist-Ottosson-Ölvestad
Eriksson-Norman-Brodin
Kempe-Almtorp-Eklund
Cehlin-Junior
PP1
Klasen-Zibanejad-Nilson
Holmqvist-Tjärnqvist sr
Tjärnqvist-Ottosson-Eriksson
Bartley-Boumedienne
Tellqvist-Sandberg
Tjärnqvist-Bartley
Printz-Boumedienne
Claesson-Holmqvist
Klasen-Zibanejad-Nilson
Eriksson-Norman-Brodin
Kempe-Almtorp-Eklund
Cehlin-Junior
PP1
Klasen-Zibanejad-Nilson
Holmqvist-Tjärnqvist sr
Bartley-Boumedienne
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren är ute på rätt spår, det blir inga fler centrar i alla fall. Daniel Tjärnqvist och en ny forward (förhoppningsvis Klasen) sedan är det stopp eftersom att vi lånar in Owuya.
Där har ni mitt tips.
Där har ni mitt tips.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Mäklaren skrev:Klasen, Tellqvist och Tjärna senior samtidigt som junior stannar. Sen är vi klara. Ser 100 gånger hellre Klasen än Hannula då han har playmakeregenskaper som ingen annan i vårt lag har.
Tellqvist-Sandberg
Tjärnqvist-Bartley
Printz-Boumedienne
Claesson-Holmqvist
Klasen-Zibanejad-Nilson
Eriksson-Norman-Brodin
Kempe-Almtorp-Eklund
Cehlin-Junior
PP1
Klasen-Zibanejad-Nilson
Holmqvist-Tjärnqvist sr
Bartley-Boumedienne
Klasen-Zibanejad-Nilson
fyfan skulle inte vilja vara back o möta dessa 3 spelare när dom domderar fram på isen.