DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
HOVET_A8
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av HOVET_A8 »

Magnutz skrev:Björn Nord-klippet -> http://www.difhockey.se/artikel/2127/
+1
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... A2C4415633

Linkan på krigsstigen mot svärande fans.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen ser jag Brembergs uttalande som jävligt provocerande.

Han har iofs all rätt att ha en åsikt i frågan, men i detta läge borde han lägga sin energi på sitt eget spel och sedan på lagets som inte varit direkt suveränt denna säsong samtidigt som fansen slutit upp enormt lojalt kring laget.

Om han nu vill ha en lösning på problemet har jag oändligt svårt att se detta uttalande göra saken bättre utan snarast få motsatt effekt.

Kort sagt knip igen och prestera för det gör i alla fall fansen.
Staten

Inlägg av Staten »

Hans ilska riktar ju sig såvitt jag förstår mot en person som har betett sig mycket illa väldigt länge. Vad är det konstiga med att han inte vill ha honom på familjeläktaren? Han borde självklart varit därifrån för längesedan.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

Kall-El skrev:Personligen ser jag Brembergs uttalande som jävligt provocerande.

Han har iofs all rätt att ha en åsikt i frågan, men i detta läge borde han lägga sin energi på sitt eget spel och sedan på lagets som inte varit direkt suveränt denna säsong samtidigt som fansen slutit upp enormt lojalt kring laget.

Om han nu vill ha en lösning på problemet har jag oändligt svårt att se detta uttalande göra saken bättre utan snarast få motsatt effekt.

Är det en person som på samma plats oavsett match i flera år som betett sig illa och fått ett flertal fans i samma sektion att känna obehag har han rätt annars är det ju ris och ros som gäller. Det är ju väldigt svårt det där men barn som blir skrämda av skrikande fans, en hockey match är ju en vuxen miljö och inget dagis men självklart ska barn finna nöje i att gå på hockey.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

På vilket sätt tycker du denna idiot i publiken presterar?
Att sitta och skrika könsord en hel match med massa barn/ungdomar runt sig. Och sedan när Brembergs fru säger åt honom att ta det lite lugnt så får hon könsord kastat i ansiktet. Hur tycker du att det är att prestera???
Användarvisningsbild
Thomaso
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Thomaso »

Jag kan förstå varför Linkan är arg men...

Att skrika ut det på twitter som någon full tonåring är helt fel väg att gå. Det tog två minuter innan det sattes upp missvisande rubriker på diverse nyhetssidor. Till vilken nytta? För att få folk att sluta skrika könsord på läktarna?

Ta ett snack med grabbarna och ordna fram någon lösning. DIF Hockey och dialoger dock...
Blir dom portade så skulle jag bli väldigt, väldigt besviken.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Ah jo, för prestera gör man ju definitivt när man får småbarn och gråta.
Kom igen, HUR kan detta inte vara mer än rätt av Linkan?
Stå och svära och skrika könsord kan man väl göra i klacken eller på AS, familjeläktaren är kanske något man bör undvika... Eller vad tycker du?
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

VäsbyMental skrev:

På vilket sätt tycker du denna idiot i publiken presterar?
Att sitta och skrika könsord en hel match med massa barn/ungdomar runt sig. Och sedan när Brembergs fru säger åt honom att ta det lite lugnt så får hon könsord kastat i ansiktet. Hur tycker du att det är att prestera???
Håller fullständigt med i detta!

Inte okej att en vuxen man står och kastar könsord i ansiktet på spelarnas familj!
Staten

Inlägg av Staten »

Thomaso skrev: Ta ett snack med grabbarna och ordna fram någon lösning. DIF Hockey och dialoger dock...
Blir dom portade så skulle jag bli väldigt, väldigt besviken.
De är säkert välkomna på gnäggets matcher, något de säkert skulle vara mycket glada för.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Låter som en klar misconduct mot "Linkans" familj och avstängning i minst 10 hemmamatcher. Tror vi klarar oss utmärkt utan den kanaljen...Pinsamt och ett ovärdigt beteende ;((
Kagen

Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av Kagen »

BaronVonDif skrev:Det är ju väldigt svårt det där men barn som blir skrämda av skrikande fans, en hockey match är ju en vuxen miljö och inget dagis men självklart ska barn finna nöje i att gå på hockey.
Det är ju där du har pudelns kärna. En väldigt stor andel av de som går på ishockey, särskilt till Hovet och Globen, är sådana som bara går på 1-2 matcher per säsong. Det handlar om personer som kanske tar med sig flickvännen eller familjen på match. De vill ha en kul kväll, de vill ha underhållning. För dem står kanske valet mellan Djurgården - Malmö eller restaurang + bio.

Nej, helt korrekt. De kommer inte dö inombords ifall Djurgården förlorar, de kommer inte kräva 'kvartssamtal' med tränaren om laget torskat fyra raka och spelat håglöst. De är enligt många här på forumet 'inga riktiga fans'.

Samtidigt är Djurgården död som hockeyförening om inte dessa längre känner sig hemma och tygga i Hovet. De skulle aldrig gå ut och käka på en stökig resturang, de skulle aldrig acceptera att killarna på raden bakom i biosalongen satt och sparkade på sätena och kastade popcorn.
Upplever de en liknande miljö när de går på ishockey kommer det dröja länge innan de kommer tillbaka och DIF kommer tappa massor med publikintäkter.

Nej, detta betyder inte att klacken ska sitta ner iklädda sjömanskostymer och sjunga psalmer. Det finns alltid nyanser.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Manijock

Inlägg av Manijock »

Familjeläktaren SKA vara en safe zone för ungar och känsliga familjer, så är det bara. Dessa individer ska i min mening inte portas utan endast varnas och sedan flyttas på till en annan sektion. I klacken å andra sidan har jag personligen flippat på mammor som tagit med sina ungar, förmodligen pga det billiga priset, för att sedan gnälla över ordvalen och den höga volymen. Dessa mammor är lika felplacerade dem!

Tydliga ramar och jag kommer inte tillåta mig bli uppläxad av en ilsken morsa för att jag skrek "h*ra" någon gång när jag stod i klacken... Likaså att jag inte tänker tillåta en full 50-åring skrika samma ord om jag någon gång i framtiden tar med min unge till familjeläktaren!
FOC Farsta

Inlägg av FOC Farsta »

den där skrikande killen borde vara smarta och ställa sig på en sektion som är mer tolerant till sånt språk.
Men generellt kan man väl säga att han har lika stor rätt att vara där som linkan har till att fortfarande få ha kvar sitt körkort.
Skriv svar