Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

Så sjukt tråkigt att vi inte kan behålla honom. Hans potential är verkligen enorm. Varför lyckas inte DIF behålla sina talanger?

Man får väl vara egentligen bara vara glad över att Linköping inte plockade upp honom iaf... :roll:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

JoeG skrev:Så sjukt tråkigt att vi inte kan behålla honom. Hans potential är verkligen enorm. Varför lyckas inte DIF behålla sina talanger?

Man får väl vara egentligen bara vara glad över att Linköping inte plockade upp honom iaf... :roll:
Jag tog upp fallet om Greger redan när förra säsongen slutade. Säcken trodde dock inte på Greger, och han valde därför att åka över till USA.

Något annat lag i Elitserien var aldrig aktuellt.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Visst kan man tycka att det är tråkigt att talanger lämnar DIF för spel någon annanstans men man ska komma ihåg att det finns så otroligt många som är bra och man kan inte plocka upp varenda en.

Det blir så oerhört negativt när en talangfull spelare lämnar men lämnar en så finns det en som är minst lika bra som får chansen i a-laget.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Bara nu inte William Wallén sticker också, då är det skandal.
Användarvisningsbild
Stanowski

Re: Mot slutspel...

Inlägg av Stanowski »

Fnatte79 skrev:Jag tycker nog att laget ser bättre ut nu än sist,
är övertygad om att vi tar en slutspelsplats...
Tagga ner nu alla ni som misstror, vi är Djurgården!

NU KOMMER VI!!!
Håller med =)
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

pekka21 skrev:Visst kan man tycka att det är tråkigt att talanger lämnar DIF för spel någon annanstans men man ska komma ihåg att det finns så otroligt många som är bra och man kan inte plocka upp varenda en.

Det blir så oerhört negativt när en talangfull spelare lämnar men lämnar en så finns det en som är minst lika bra som får chansen i a-laget.
Jo men man vill iaf se vad spelaren hade kunnat prestera i A-laget. Sen finns det de som inte utvecklas snabbt (Ribben, Umicevic), och de som lyckas riktigt bra i J20 men inte alls i A-laget (Löfqvist). Själv har man match efter match bönat och bett för att dessa ska lyckas bra i en match.

Hoppas bara att om Greger kommer tillbaka, att han fortfarande har ett hjärta för DIF. Detta gäller självklart alla andra som drar för tidigt.
Användarvisningsbild
shma

Re: Mot slutspel...

Inlägg av shma »

Stanowski skrev:
Fnatte79 skrev:Jag tycker nog att laget ser bättre ut nu än sist,
är övertygad om att vi tar en slutspelsplats...
Tagga ner nu alla ni som misstror, vi är Djurgården!

NU KOMMER VI!!!
Håller med =)
Jo men senaste åren, har elitserien varit löjligt jämnt. Klart man är nervklen så här 8 månader innan slutspel... och hoppas i smyg på en drömuppsättning ;-)
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Berättar bara om det jag själv hört..

Enligt Nils Ekman själv är det 70% chans att han skriver på för DIF.

Vore kanon för oss. Ekman kan ensam lyfta en kedja. Och då skulle vi i alla fall ha två skapliga femmor.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Laget ser riktikgt tamt ut måste jag säga. Bremberg och Hörnqvist kommer återigen tvingas stå för i princip allt i anfallsväg och vi saknar fortfarande en förstecenter, en offensiv back och jag anser att även målvaktssituationen är tämligen medioker.

SSK är sämre än oss. Men Mora, SAIK och Luleå är jämnbördiga.
Mao kommer kommer det bli nervigt om det bli ett besök i kvalserien eller slutspel. En skada på Bremberg skulle kunna försätta oss i en förbaskat jobbig situation.

Tacksam för om moderatorn låter detta inlägget vara kvar. Konstruktiv kritik är faktiskt en viktikg detalj i en fortsatt utveckling.

Jojje raderades pga att han var kritisk-med all rätt. Han fick rätt i allt!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Erik Kloth skrev:Laget ser riktikgt tamt ut måste jag säga. Bremberg och Hörnqvist kommer återigen tvingas stå för i princip allt i anfallsväg och vi saknar fortfarande en förstecenter, en offensiv back och jag anser att även målvaktssituationen är tämligen medioker.

SSK är sämre än oss. Men Mora, SAIK och Luleå är jämnbördiga.
Mao kommer kommer det bli nervigt om det bli ett besök i kvalserien eller slutspel. En skada på Bremberg skulle kunna försätta oss i en förbaskat jobbig situation.

Tacksam för om moderatorn låter detta inlägget vara kvar. Konstruktiv kritik är faktiskt en viktikg detalj i en fortsatt utveckling.

Jojje raderades pga att han var kritisk-med all rätt. Han fick rätt i allt!

Visst är konstruktiv kritik bra det tror jag alla kan skriva under på, men när det gnälls gång på gång om samma saker så känns inte det särskilt konstruktivt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Remy Lebeau:

Är det 70% chans att han skriver på om han inte får något NHL-kontrakt eller är det 70% chans att han skriver på överhuvudtaget? Nisse är helt klart min drömvärvning, kommer Nisse Får nog Printz överlämna nummer 3 :D Jag hoppas du har rätt. Var har du hört att det är 70% chans förresten?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Från säker källa:

Det är nu mer än 70 % chans att Ekman kritar på Snarare 80-90%
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Andy skrev:Från säker källa:

Kom igen nu Ekman!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Detta låter ju helt sjukt bra. Kom igen Nisse, visar var hjärtat står!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag vill verkligen inte ta ut något i förskott, men fan vad jag skulle fira om Nisse kom hem.

Något som hört något mer hur det går för Tjärna, förresten? Då talar jag både om skadorna och en eventuell hemkomst till Elitserien.
Skriv svar