Det MÅSTE ju inte vara som så att: Defensiv back = Dålig med puck, men jag förstår hur du tänker.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-21 16:38:03 Det finns uppgifter till vår redaktion som pekar på att ett av spåren till den andra backplatsen kan vara en mer storväxt, defensivt inriktad spelare: men ingenting är klart – så det återstår att se.
Är det inte ganska exakt överflödet av denna spelartyp som visat sig under försäsongen? Massa backar som inte kan hantera pucken och ger bort den gång på gång?
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Jim Morrison
Tycker generellt att den typen av back ofta har sina brister i just puckspelet och försöker spela till andra ”styrkor”. Men jag tycker på försäsongen att skillnaden mellan forwardspelet och backspelet är väldigt tydligt. Finns ingen länk mellan dom två delarna. Inget flyt. Hackigt.jsson skrev: ↑2022-08-21 16:43:38Det MÅSTE ju inte vara som så att: Defensiv back = Dålig med puck, men jag förstår hur du tänker.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-21 16:38:03 Det finns uppgifter till vår redaktion som pekar på att ett av spåren till den andra backplatsen kan vara en mer storväxt, defensivt inriktad spelare: men ingenting är klart – så det återstår att se.
Är det inte ganska exakt överflödet av denna spelartyp som visat sig under försäsongen? Massa backar som inte kan hantera pucken och ger bort den gång på gång?
Jag säger inte att vi kommer förlora med 1-8 varje match i allsvenskan men jag blir inte förvånad om vi släpper in många liknande mål. Där vi tappar pucken eller slår den sarg ut rätt i gapet på anfallande lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Är inte moderator längre.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-21 09:57:42Styr upp då istället för att bjäbbaSirDIFalot skrev: ↑2022-08-21 00:00:13 Riktig epidemi att Silly-tråden alltid blir någon form av matchtrådsförlängning eller allt-i-allo-tråd.
Expert.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
En bra defensiv back är ju guld värt. Men det har ju hockeyvärlden otroligt svårt att identifiera av någon anledning. Jag har inte särskilt gott förtroende för att samma människor som höll Falk, Arnesson och Hedström som bra defensiva pjäser nu ska panga in en fullträff på nästa värv av samma spelartyp. Sen tycker jag att det är en märklig prioritering oavsett. Känslan är att vi aktivt kommer hämma vårt tvåvägsspel genom att ha en av dessa gubbar inne "alltid".Jim Morrison skrev: ↑2022-08-21 16:49:31Tycker generellt att den typen av back ofta har sina brister i just puckspelet och försöker spela till andra ”styrkor”. Men jag tycker på försäsongen att skillnaden mellan forwardspelet och backspelet är väldigt tydligt. Finns ingen länk mellan dom två delarna. Inget flyt. Hackigt.jsson skrev: ↑2022-08-21 16:43:38Det MÅSTE ju inte vara som så att: Defensiv back = Dålig med puck, men jag förstår hur du tänker.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-21 16:38:03 Det finns uppgifter till vår redaktion som pekar på att ett av spåren till den andra backplatsen kan vara en mer storväxt, defensivt inriktad spelare: men ingenting är klart – så det återstår att se.
Jag säger inte att vi kommer förlora med 1-8 varje match i allsvenskan men jag blir inte förvånad om vi släpper in många liknande mål. Där vi tappar pucken eller slår den sarg ut rätt i gapet på anfallande lag.
Expert.
-
Någon här inne som har ett realistiskt namn som är ledigt? Eller blir det kanske en transatlant här.SirDIFalot skrev: ↑2022-08-22 03:07:16En bra defensiv back är ju guld värt. Men det har ju hockeyvärlden otroligt svårt att identifiera av någon anledning. Jag har inte särskilt gott förtroende för att samma människor som höll Falk, Arnesson och Hedström som bra defensiva pjäser nu ska panga in en fullträff på nästa värv av samma spelartyp. Sen tycker jag att det är en märklig prioritering oavsett. Känslan är att vi aktivt kommer hämma vårt tvåvägsspel genom att ha en av dessa gubbar inne "alltid".Jim Morrison skrev: ↑2022-08-21 16:49:31Tycker generellt att den typen av back ofta har sina brister i just puckspelet och försöker spela till andra ”styrkor”. Men jag tycker på försäsongen att skillnaden mellan forwardspelet och backspelet är väldigt tydligt. Finns ingen länk mellan dom två delarna. Inget flyt. Hackigt.jsson skrev: ↑2022-08-21 16:43:38Det MÅSTE ju inte vara som så att: Defensiv back = Dålig med puck, men jag förstår hur du tänker.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-21 16:38:03 Det finns uppgifter till vår redaktion som pekar på att ett av spåren till den andra backplatsen kan vara en mer storväxt, defensivt inriktad spelare: men ingenting är klart – så det återstår att se.
-
-
Jesper Lindgren tillbaka i Björklöven. En redan stark backsida blev betydligt bättre.
Ljusår bättre än våran tyvärr.
Ta en back som Daniel Rahimi ex, kommer vinna alla ”fighter” på Hovet, då pratar jag om det psykiska framförallt.
Vi har inget att sätta emot där.
Ta en back som Daniel Rahimi ex, kommer vinna alla ”fighter” på Hovet, då pratar jag om det psykiska framförallt.
- Jim Morrison
Imponerande. Ser nog Björklöven som favoriter att gå upp just nu.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-22 09:14:49 Jesper Lindgren tillbaka i Björklöven. En redan stark backsida blev betydligt bättre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äh det psykiska spelet ligger i om en grupp mår bra eller inte. Mår vi bra och spelar bra kan Söderlund och junisarna använda Rahimi som en vägkon och då är han ur balans. Vi hade inget "skägg" senast det begav sig och det gick. Vuxna män med skägg är innerst inne de sköraste stackarna på denna planet, det är bara trycka på rätt knapparNattuggla_ skrev: ↑2022-08-22 09:14:49 Jesper Lindgren tillbaka i Björklöven. En redan stark backsida blev betydligt bättre.

Warg kröp ju nästan ned i vaggan när pressen var på i kvalserien
Säg den glädje som varar
Börjar nästan bli orolig igen. Vart är Shilling? Presentera igår helst....
haha, han var la förfan med förra säsongen. Så den ångesten måste han vant sig vid

-
Är Schilling klar än?
-
Klocka upp. Hoppas på Schilling klockan 11.
Vart ser du klockan??