Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jsson »

Jim Morrison skrev: 2022-08-21 16:38:03 Det finns uppgifter till vår redaktion som pekar på att ett av spåren till den andra backplatsen kan vara en mer storväxt, defensivt inriktad spelare: men ingenting är klart – så det återstår att se.

Är det inte ganska exakt överflödet av denna spelartyp som visat sig under försäsongen? Massa backar som inte kan hantera pucken och ger bort den gång på gång?
Det MÅSTE ju inte vara som så att: Defensiv back = Dålig med puck, men jag förstår hur du tänker.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jsson skrev: 2022-08-21 16:43:38
Jim Morrison skrev: 2022-08-21 16:38:03 Det finns uppgifter till vår redaktion som pekar på att ett av spåren till den andra backplatsen kan vara en mer storväxt, defensivt inriktad spelare: men ingenting är klart – så det återstår att se.

Är det inte ganska exakt överflödet av denna spelartyp som visat sig under försäsongen? Massa backar som inte kan hantera pucken och ger bort den gång på gång?
Det MÅSTE ju inte vara som så att: Defensiv back = Dålig med puck, men jag förstår hur du tänker.
Tycker generellt att den typen av back ofta har sina brister i just puckspelet och försöker spela till andra ”styrkor”. Men jag tycker på försäsongen att skillnaden mellan forwardspelet och backspelet är väldigt tydligt. Finns ingen länk mellan dom två delarna. Inget flyt. Hackigt.

Jag säger inte att vi kommer förlora med 1-8 varje match i allsvenskan men jag blir inte förvånad om vi släpper in många liknande mål. Där vi tappar pucken eller slår den sarg ut rätt i gapet på anfallande lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev: 2022-08-21 09:57:42
SirDIFalot skrev: 2022-08-21 00:00:13 Riktig epidemi att Silly-tråden alltid blir någon form av matchtrådsförlängning eller allt-i-allo-tråd.
Styr upp då istället för att bjäbba
Är inte moderator längre.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev: 2022-08-21 16:49:31

Tycker generellt att den typen av back ofta har sina brister i just puckspelet och försöker spela till andra ”styrkor”. Men jag tycker på försäsongen att skillnaden mellan forwardspelet och backspelet är väldigt tydligt. Finns ingen länk mellan dom två delarna. Inget flyt. Hackigt.

Jag säger inte att vi kommer förlora med 1-8 varje match i allsvenskan men jag blir inte förvånad om vi släpper in många liknande mål. Där vi tappar pucken eller slår den sarg ut rätt i gapet på anfallande lag.
En bra defensiv back är ju guld värt. Men det har ju hockeyvärlden otroligt svårt att identifiera av någon anledning. Jag har inte särskilt gott förtroende för att samma människor som höll Falk, Arnesson och Hedström som bra defensiva pjäser nu ska panga in en fullträff på nästa värv av samma spelartyp. Sen tycker jag att det är en märklig prioritering oavsett. Känslan är att vi aktivt kommer hämma vårt tvåvägsspel genom att ha en av dessa gubbar inne "alltid".
Expert.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2022-08-22 03:07:16
Jim Morrison skrev: 2022-08-21 16:49:31

En bra defensiv back är ju guld värt. Men det har ju hockeyvärlden otroligt svårt att identifiera av någon anledning. Jag har inte särskilt gott förtroende för att samma människor som höll Falk, Arnesson och Hedström som bra defensiva pjäser nu ska panga in en fullträff på nästa värv av samma spelartyp. Sen tycker jag att det är en märklig prioritering oavsett. Känslan är att vi aktivt kommer hämma vårt tvåvägsspel genom att ha en av dessa gubbar inne "alltid".
Någon här inne som har ett realistiskt namn som är ledigt? Eller blir det kanske en transatlant här.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Johan Alm?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jesper Lindgren tillbaka i Björklöven. En redan stark backsida blev betydligt bättre.
Ljusår bättre än våran tyvärr.
Ta en back som Daniel Rahimi ex, kommer vinna alla ”fighter” på Hovet, då pratar jag om det psykiska framförallt.

Vi har inget att sätta emot där.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-22 09:14:49 Jesper Lindgren tillbaka i Björklöven. En redan stark backsida blev betydligt bättre.
Ta en back som Daniel Rahimi ex, kommer vinna alla ”fighter” på Hovet, då pratar jag om det psykiska framförallt.

Imponerande. Ser nog Björklöven som favoriter att gå upp just nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-22 09:14:49 Jesper Lindgren tillbaka i Björklöven. En redan stark backsida blev betydligt bättre.

Äh det psykiska spelet ligger i om en grupp mår bra eller inte. Mår vi bra och spelar bra kan Söderlund och junisarna använda Rahimi som en vägkon och då är han ur balans. Vi hade inget "skägg" senast det begav sig och det gick. Vuxna män med skägg är innerst inne de sköraste stackarna på denna planet, det är bara trycka på rätt knappar :lol:

Warg kröp ju nästan ned i vaggan när pressen var på i kvalserien
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Börjar nästan bli orolig igen. Vart är Shilling? Presentera igår helst....
DifLars

Inlägg av DifLars »

Manijock skrev: 2022-08-22 12:54:48 Börjar nästan bli orolig igen. Vart är Shilling? Presentera igår helst....
Han fick nog lika mycket ångest som en annan när han såg resultatet 8-1 mot Frölunda.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

DifLars skrev: 2022-08-22 15:27:22
Manijock skrev: 2022-08-22 12:54:48 Börjar nästan bli orolig igen. Vart är Shilling? Presentera igår helst....
Han fick nog lika mycket ångest som en annan när han såg resultatet 8-1 mot Frölunda.
haha, han var la förfan med förra säsongen. Så den ångesten måste han vant sig vid :wink:
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Är Schilling klar än?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-23 08:43:09 Är Schilling klar än?
Klocka upp. Hoppas på Schilling klockan 11.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Vart ser du klockan??
Låst