Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
En ung back som jag har hört goda vitsord om är Nils Bäckström som de två senaste säsongerna har spelat stabilt för Ilves i SM-liiga. Ett förflutet i Djurgården och gjorde t.o.m. en match i Elitserien innan han drog över till USA för spel i collegeligan.
En någorlunda tvåvägsback som dock ligger mer åt det defensiva hållet. Inte världens hårdaste spelare utan en spelare som spelar ett smart försvarsspel tack vare sitt spelsinne. Inte helt oäven med klubban och skridskorna.
Inget konkret eller rykte utan bara en spelare som jag har hört goda vitsord om.
En någorlunda tvåvägsback som dock ligger mer åt det defensiva hållet. Inte världens hårdaste spelare utan en spelare som spelar ett smart försvarsspel tack vare sitt spelsinne. Inte helt oäven med klubban och skridskorna.
Inget konkret eller rykte utan bara en spelare som jag har hört goda vitsord om.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hur stora är chanserna med Honken tror ni? Han är nog inte helt avskriven..
Expert.
- SirDIFalot
Har spanat lite på honom. Skulle spontant inte tacka nej men har ju inte ens sett killen spela så...Therocket1 skrev:En ung back som jag har hört goda vitsord om är Nils Bäckström som de två senaste säsongerna har spelat stabilt för Ilves i SM-liiga. Ett förflutet i Djurgården och gjorde t.o.m. en match i Elitserien innan han drog över till USA för spel i collegeligan.
Expert.
- Jim Morrison
Rätt stora tror jag. Han är en jävla Djurgårdare i alla fall. Var nog en av dom som är mest bedrövad över att det gick som det gick. Sedan får man tycka vad man vill om hans spel. Men på allsvensk nivå... Tja, varför inte. Tror han skulle smälla in en del poäng i alla fall.SirDIFalot skrev:Hur stora är chanserna med Honken tror ni? Han är nog inte helt avskriven..
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Andy
Det stämmerTessan skrev:Många rykten nu...ett som jag hörde är att Otto ändå är nära att krita, men Mackan mer tveksam.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Svår fråga. Knappast intressant för Elitserien med det spel han visade upp i DIF sista året. Vilken klubb skulle det vara? Å andra sidan kanske han lyckas bättre i en annan klubb.SirDIFalot skrev:Hur stora är chanserna med Honken tror ni? Han är nog inte helt avskriven..
Jag behåller honom gärna, hans PP-egenskaper är viktiga! Men det förutsätter att man har ett bra PP, vilket i sin tur betyder en playmaker..
Sen va han ju inte speciellt bra förra året som så många andra, han levererade väll både bra året innan och silveråret?Jim Morrison skrev:Rätt stora tror jag. Han är en jävla Djurgårdare i alla fall. Var nog en av dom som är mest bedrövad över att det gick som det gick. Sedan får man tycka vad man vill om hans spel. Men på allsvensk nivå... Tja, varför inte. Tror han skulle smälla in en del poäng i alla fall.SirDIFalot skrev:Hur stora är chanserna med Honken tror ni? Han är nog inte helt avskriven..
En skadefri och vältränad Honken i Allsvenskan tackar i alla fall jag inte nej till. Även om det lät så från min sida under stora delar av säsongen.. 

Är trött på defaitistiska uttalanden och förslag till värvningar (Niklas Anger ???) Se till att de flesta blir kvar(en trupp som tippades i topp) redan nu så har det kommit in intressanta spelare. Jag är övertygad om att truppen kommer vara starkare nästa år. Ser verkligen fram mot nästa säsong redan nu. Är övertygad om att Ottosson, Ölvestad, Nilsson kommer att skriva på. Satan vilka spelare med allsvenska mått mätt. Gissa att dom kommer vara revanschsugna, heder, heder, heder. Känner redan nu att vi är på gång 

- Andy
Min bedömning 50/50Jim Morrison skrev:Rätt stora tror jag. Han är en jävla Djurgårdare i alla fall. Var nog en av dom som är mest bedrövad över att det gick som det gick. Sedan får man tycka vad man vill om hans spel. Men på allsvensk nivå... Tja, varför inte. Tror han skulle smälla in en del poäng i alla fall.SirDIFalot skrev:Hur stora är chanserna med Honken tror ni? Han är nog inte helt avskriven..
Hade det inte varit för hans enorma Djurgårdshjärta hade han garanterat dragit. Killen är en hyfsat stabil offensiv back med ett kanonskott. En spelar typ som tillför mycket i varj lag Givet att han har rätt defensive och skridskoskicklige backkollega något han saknade i DIF
Jag är en stor fan av #7 som är en stabil hockeyspelare, skön kille och en riktig ur-djurgårdare som fått oförtjänt mycket skit i år
Senast redigerad av Andy den 2012-04-13 21:14:05, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Är Mackans problem motivationen eller lönetappet? Spekulation?Andy skrev:Det stämmerTessan skrev:Många rykten nu...ett som jag hörde är att Otto ändå är nära att krita, men Mackan mer tveksam.
Expert.
- Andy
Vet inte, men mina spekulationer i kombination med vad jag hör från folk i branschen så är det en kombination av de båda - eller snarare brist på motivation som kan kompenseras med rätt mängd cash. Men som sagt - jag vet inte - detta är bara baserat på vad jag hört och mina tolkningar av detta.SirDIFalot skrev:Är Mackans problem motivationen eller lönetappet? Spekulation?Andy skrev:Det stämmerTessan skrev:Många rykten nu...ett som jag hörde är att Otto ändå är nära att krita, men Mackan mer tveksam.
-
Känner att jag måste reda ut det här kring Daniel Fernholm
Är det bara ett rykte som florerar eller finns det något konkret där?
Känns ju som att chanserna knappt finns att få honom men om någon sitter på information så dela gärna med er. Känns som ett rykte utan substans.
Känns ju som att chanserna knappt finns att få honom men om någon sitter på information så dela gärna med er. Känns som ett rykte utan substans.
En omotiverad Mackan känns lite sådär att ha, även om han i sina bästa stunder skulle vara helt överlägsen. Jag vill ha motiverade och målmedvetna spelare!
Ptja. Hade vi varit i ES hade han redan varit klar. Så, han funderar väl rejält ifall han vill AS.Harold Camping skrev:Känner att jag måste reda ut det här kring Daniel Fernholm