Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Vinge

Inlägg av Vinge »

Ja detta var bra, och väntat att en bomb skulle smälla , att de blev Sören är ju extremt roligt och bra. Viktigt.
Nästa säsong 22/23 kan vi kanske utmana på riktigt!

Ändå en hel del som ska stämma för att vi tex ska kriga om en semifinal plats i år Vill inte döda festen men..

Vi behöver , oavsett forwards, få till ett betydligt (!) bättre försvars spel än förra året. Har vi verkligen de backarna , de förutsättningarna, STORT frågetecken.
Om det inte lyckats behöver vi en Frisk Mantas ( eller sveda) som likt förra året står på huvudet i en rada matcher och räddar många poäng på helt egen hand.

Men visst, om Gud tar sig tid att le åt Jocke, och E Gustavsson skriver på . DÅ kan man åtminstone börja hoppas lite på en semifinal.
Senast redigerad av Vinge den 2021-09-05 16:49:00, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2021-09-05 16:23:14
Manijock skrev: 2021-09-05 16:12:15
daaviid skrev: 2021-09-05 16:10:59 Sjukt underbart.

Nu vattnas det i munnen en aning när jag tänker på att, förhoppningsvis nästa år, se Krüger Sören och Brodin i samma lag samtidigt. Det vore mumma.
Och Erka Gustafsson? Jaiks, hybrisen är total!
När du av alla människor drömmer om Snurrfints-Erik... Åsikter ändras snabbt i hockey :D

Det jag älskar med Sörensen är att han alltid är bäst när det gäller. Kolla bara hans statistik i diverse slutspel:

Kvalserien 12/13: 6 matcher, 4+1, 5p (näst bäst i laget)
Kvalserien 13/14: 10 matcher, 4+8, 12p (bäst i laget) (förmodligen den viktigaste serien i klubbens historia)
SHL 14/15: 2 matcher, 0+1p
SHL 15/16: 8 matcher, 1+5, 6p
Åtta år sen... Så vet inte om mina åsikter förändras särskilt snabbt :lol: Han har ju tack och lov åldrats en del sen snurrfintstiden.
Senast redigerad av Manijock den 2021-09-05 17:33:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Så jävla skönt så det finns inte. Drömvärvning deluxe.
Praetori

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2021-09-05 14:36:34 Sånt här händer inte i verkliga livet. Sören på 4 år är för bra för att vara sant. Bara att korka upp.
Det ligger en extern sponsor bakom (man kan ju gissa) så monetärt verkar det ju vara en ren (guda)gåva.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vinge

Inlägg av Vinge »

De senaste tre matcherna tycker jag man ganska tydligt ser hur backparen lär se ut.

Högström Arnesson (lär t.om bli första backpar.)
Bengtsson Nilsson
Ekberg / jämnt mellan Ingman,Hedström,Brännstam

Vad tror ni om back sidan i år ?

Hoppas personligen på Brännstam och Hedström tar platserna 6 och 7.
Viktigt att Arnesson och Nilsson inte går och skadar sig. Extremt viktiga pjäser defensivt och de kan dessutom passa en puck. Vi har inga som kan ersätta dessa ( nej Ekberg är inte på samma nivå, långt ifrån enl mig)

Sen framåt ! Det roliga . Där finns det nu alternativ vid sjukdom, kortare skada på någon i de två topp kedjorna ,
Med en till ny in, och att antingen Eklund eller Holtz stannar. Så är.det ju jäkligt trevligt att leka med hur det skulle kunna se ut..

Blir de Carey eller Lorito som går C. Hur ser formationerna ut ?
vincebrgstr

Inlägg av vincebrgstr »

Lorito körde väl center mot Färjestad så jag kan tänka mig att det blir han, troligen som andracenter och Strandberg som första.

Sörensen Strandberg Rakshani

Videll Lorito Carey

Cederqvist Rensfeldt Bergfors

Bjerselius? Engsund Andersson

En renodlad center i 1:a eller 2:a är det enda som behövs just nu eller möjligen Eklund, det skulle ju funka väldigt bra eftersom att han är ju i grunden center om jag inte har fel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-09-05 16:51:29 Så jävla skönt så det finns inte. Drömvärvning deluxe.
Frågan är om en Sörensen uppväger en "förlust" av Josef och Ågren. Med Gragnani in och en frisk Basse så kanske. Men vi är fortsatt skadeskjutna om man ser till helheten.

Men det är en galen uppsida kompetensmässigt att få in en landslagsmässig NHL-forward.
Senast redigerad av Praetori den 2021-09-06 06:51:27, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Fimpen och hans tv-reportage kan också bidragit till detta. Low key kan det mycket väl göra underverk för spelarnas tankeprocesser när de exponeras för allmänhetens respons om en eventuell återkomst.

Fimpen kan i längden visa sig vara det bästa nyförvärvet.
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2021-09-05 18:57:04 Fimpen kan i längden visa sig vara det bästa nyförvärvet.
Du tänker Sr då och PR mässigt?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2021-09-05 19:04:00
DIF_Soldier skrev: 2021-09-05 18:57:04 Fimpen kan i längden visa sig vara det bästa nyförvärvet.
Exakt.
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2021-09-05 19:06:04
Praetori skrev: 2021-09-05 19:04:00
Exakt.
Agreed!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vinge skrev: 2021-09-05 17:36:07 De senaste tre matcherna tycker jag man ganska tydligt ser hur backparen lär se ut.

Bengtsson Nilsson

Viktigt att Arnesson och Nilsson inte går och skadar sig. Extremt viktiga pjäser defensivt och de kan dessutom passa en puck. Vi har inga som kan ersätta dessa ( nej Ekberg är inte på samma nivå, långt ifrån enl mig)

Sen framåt ! Det roliga . Där finns det nu alternativ vid sjukdom, kortare skada på någon i de två topp kedjorna ,
Med en till ny in, och att antingen Eklund eller Holtz stannar. Så är.det ju jäkligt trevligt att leka med hur det skulle kunna se ut..

Glöm inte Pontus Johansson som definitivt brädat både Brännstam och Hedström hittils. I min bok även Ingman! Men jaa, backsidan är definitivt stora frågetecknet. Skulle nästan kunna tänka mig att "offra" sista forwardsvärvningen och kasta in en riktigt saftig back istället. Lång väntan på Gragnani som dessutom kanske inte håller kroppsmässigt. Ett väldigt högt spel i vanlig ordning med våran backsida.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Nu har ju Sörensen själv bekräftat så jag är inte orolig.

Men otroligt märkligt att en av de största värvningarna vi gör inte har en klocka eller någon form av presentation, när han själv avslöjat det för flera timmar sedan.
Ganska uselt.

Eller hade man redan förberett måndagen och sedan kom avslöjandet lite ”fel” istället kanske.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2021-09-05 19:20:44 Nu har ju Sörensen själv bekräftat så jag är inte orolig.

Men otroligt märkligt att en av de största värvningarna vi gör inte har en klocka eller någon form av presentation, när han själv avslöjat det för flera timmar sedan.
Ganska uselt.

Eller hade man redan förberett måndagen och sedan kom avslöjandet lite ”fel” istället kanske.
Det finns garanterat en idé om att ha en stabil intervju med i samband med "releasen" men då måste den ju spelas in också.
Senast redigerad av Praetori den 2021-09-06 06:53:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2021-09-05 19:13:47
Vinge skrev: 2021-09-05 17:36:07 De senaste tre matcherna tycker jag man ganska tydligt ser hur backparen lär se ut.

Bengtsson Nilsson

Glöm inte Pontus Johansson som definitivt brädat både Brännstam och Hedström hittils. I min bok även Ingman! Men jaa, backsidan är definitivt stora frågetecknet. Skulle nästan kunna tänka mig att "offra" sista forwardsvärvningen och kasta in en riktigt saftig back istället. Lång väntan på Gragnani som dessutom kanske inte håller kroppsmässigt. Ett väldigt högt spel i vanlig ordning med våran backsida.
+1

PJ är riktigt intressant.Intressantaste juniorbacken på länge.
Bengtsson har också varit ett positivt nytillskott på backsidan.
Ingman liknar mest Simon Johansson i spelet, känns sådär.

Sedan vill man såklart vänta till omgång 10 innan stora motorsågen tas fram. :D

Jag skulle absolut stärka upp vår svaga backsida före forwardssidan, nu när vi fått Sören.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst