Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Berglund kändes rätt skohornad in i vårt lag förra året. För bra för att inte göra sina poäng. Men uttryckt på en kant, och hittade aldrig sin "kedja". Helheten kan helt klart bli bättre med en annan gubbe. Men bra press på den nu, vem det nu blir.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bara inte Jocke lyfter upp ytterligare en 40 kilos som ersättare för Bulan och att han nu satsar på att värva in minst en back till så kan jag köpa att man släppte BulanSirDIFalot skrev:Berglund kändes rätt skohornad in i vårt lag förra året. För bra för att inte göra sina poäng. Men uttryckt på en kant, och hittade aldrig sin "kedja". Helheten kan helt klart bli bättre med en annan gubbe. Men bra press på den nu, vem det nu blir.
Ceterum censeo Solna esse delendam
In med Philip Holm nu!
Inget snack om att Bulan gjorde nytta. Trots skador och skohorn rent taktiskt var han vår främste poänggörare vilket är talande för hans kapacitet. Men nej i det skicket han var och med vårat spelsystem så var det mer av en säkerhetsvärvning från Jocke som gick hem. Vi fick "typ" vad vi betalade för.SirDIFalot skrev:Berglund kändes rätt skohornad in i vårt lag förra året. För bra för att inte göra sina poäng. Men uttryckt på en kant, och hittade aldrig sin "kedja". Helheten kan helt klart bli bättre med en annan gubbe. Men bra press på den nu, vem det nu blir.
Sen önskar jag honom allt gott i Brynäs och hoppas att deras skadehelvete och otur inte fortsätter (bara lite lagom). Men jag ser mycket hellre att vi lägger pengar och/eller speltid på någon annan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag tycker Jocke gör helt rätt som sparar i detta läget. Pressen ligger väl snarare på de lag som värvar över budget och sen går för guld. Hur blir resultaten ekonomiskt då om man åker ur i kvarten?
Samtidigt tycker jag inte våran trupp är så pass dålig som många vill få det till.
Många spelare är kvar från förra säsongen vilket är positivt. Säsongerna innan det har vi istället haft problemet att spelaromsättningen varit stor.
Nu slipper vi det.
Ser fram emot vad Holtz kan göra en säsong två. Om Högström når formen igen och vad Josefson kan åstadkomma om han får vara skadefri. Det finns toppspelare i den här truppen. Nyfiken på Linus Andersson också. Ny Bemström?
Samtidigt tycker jag inte våran trupp är så pass dålig som många vill få det till.
Många spelare är kvar från förra säsongen vilket är positivt. Säsongerna innan det har vi istället haft problemet att spelaromsättningen varit stor.
Nu slipper vi det.
Ser fram emot vad Holtz kan göra en säsong två. Om Högström når formen igen och vad Josefson kan åstadkomma om han får vara skadefri. Det finns toppspelare i den här truppen. Nyfiken på Linus Andersson också. Ny Bemström?
-
Jag gillar inte det Jocke E pysslar med just nu
Ceterum censeo Solna esse delendam
Hoppas vi tar in Björnfot nu. Han har ändå kontrakt hos oss och är väldigt billig. Köper oss tid att ta ön en back till långt in i höst om det skulle behövas. Får Björnfot dessutom en stor roll hos oss denna säsong kanske Kings tycker det är bäst att ha kvar honom säsongen ut hos oss.
-
Exakt så tänker jag med!mb81 skrev:Hoppas vi tar in Björnfot nu. Han har ändå kontrakt hos oss och är väldigt billig. Köper oss tid att ta ön en back till långt in i höst om det skulle behövas. Får Björnfot dessutom en stor roll hos oss denna säsong kanske Kings tycker det är bäst att ha kvar honom säsongen ut hos oss.
Kul ändå att folk är så pass engagerade för DIF hockey en säsong som detta att de ids leva rövare på forumet. 
Sitt still i båten. Med tanke på NHLs schema kan det bli en del spännande namn aktuella i Oktober.

Sitt still i båten. Med tanke på NHLs schema kan det bli en del spännande namn aktuella i Oktober.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
Vet inte jag. Känns som rutin är vad vi behöver. Nån som kan avlasta Högström och Tom vad gäller ansvar. Björnfot är bra men valp.Detblir3poäng skrev:Exakt så tänker jag med!mb81 skrev:Hoppas vi tar in Björnfot nu. Han har ändå kontrakt hos oss och är väldigt billig. Köper oss tid att ta ön en back till långt in i höst om det skulle behövas. Får Björnfot dessutom en stor roll hos oss denna säsong kanske Kings tycker det är bäst att ha kvar honom säsongen ut hos oss.
Sen är jag generellt emot att ha spelare i DIF som har tankarna på annat håll. Han skrev på för Kings och då får det vara så, case closed, ha de gött Glenn.
Det här daddandet med AJF och Davidsson för någon säsong sedan kändes parodiskt.
Att spela i DIF ska vara en ära, inte en livbåt. Även om verkligheten inte alltid ser ut så tycker jag ändå att DIF kan jobba med lite mer självrespekt. Det är nyttigt att visa att båten går även i Djurgården. Som vi gjorde med Staffan Kronwall - vi sa nej tack till en pensionär som nobbat oss år efter år. Då blev jag stolt.
Det är också därför jag är extra förtjust i Marcus Krüger. Han fullföljde sitt kontrakt med oss innan han drog vidare. Rätt sjukt att en sån grej är beundransvärd, men som det ser ut idag så är det det.
Säg den glädje som varar
Jag förstår hur du tänker. Men att ha en bra juniorverksamhet där man har juniorer som har stora mål och vill vidare är viktigt. De kommer spela så bra som möjligt annars kommer de inte långt i sina karriärer. Desto fler bra juniorer vi kan fylla truppen med ju fler spetsiga spelare har vi råd med.DIF_Soldier skrev:Vet inte jag. Känns som rutin är vad vi behöver. Nån som kan avlasta Högström och Tom vad gäller ansvar. Björnfot är bra men valp.Detblir3poäng skrev:Exakt så tänker jag med!mb81 skrev:Hoppas vi tar in Björnfot nu. Han har ändå kontrakt hos oss och är väldigt billig. Köper oss tid att ta ön en back till långt in i höst om det skulle behövas. Får Björnfot dessutom en stor roll hos oss denna säsong kanske Kings tycker det är bäst att ha kvar honom säsongen ut hos oss.
Sen är jag generellt emot att ha spelare i DIF som har tankarna på annat håll. Han skrev på för Kings och då får det vara så, case closed, ha de gött Glenn.
Det här daddandet med AJF och Davidsson för någon säsong sedan kändes parodiskt.
Att spela i DIF ska vara en ära, inte en livbåt. Även om verkligheten inte alltid ser ut så tycker jag ändå att DIF kan jobba med lite mer självrespekt. Det är nyttigt att visa att båten går även i Djurgården. Som vi gjorde med Staffan Kronwall - vi sa nej tack till en pensionär som nobbat oss år efter år. Då blev jag stolt.
Det är också därför jag är extra förtjust i Marcus Krüger. Han fullföljde sitt kontrakt med oss innan han drog vidare. Rätt sjukt att en sån grej är beundransvärd, men som det ser ut idag så är det det.
Sen får man tänka in en spelare som Björnfot kostar dryga 20k/månad. En rutinerad spelare som förmodligen inte ens är lika bra kostar 125-150 k/månad. Jag vet vilket jag skulle välja om jag bestämde.
Sen ska man se Björnfot endast som bonus om det skulle bli så om man inte kommer överens direkt om ett säsongslångt lån.
Frölunda får in Lennström på lån och bör väl vara färdiga på backsidan. Kanske möjligen en back till in. Färjestad vill värva Virtanen men jag tror inte de värvar nån annan om de misslyckas där. De har redan typ samma backsida som ifjol. Örebro ska väl signa Näkyvä. Annars är väl typ alla lag klara på backsidan. Det är bra om det kommer bra namn på marknaden sent och vi anser oss ha råd. Vi blir det mest troliga laget om till exempel Holm eller Borgman vill flytta hem till Sverige eller om någon annan bra back blir ledig.
Jag tror Jocke löser nåt bra här innan säsongen drar igång.
Edit: Lånet är bara tills NHL drar igång. Jag trodde det var över hela säsongen. De köper sig tid att skaffa sig sin sista backvärvning iaf. Vi borde göra samma med Björnfot.
Jag tror Jocke löser nåt bra här innan säsongen drar igång.
Edit: Lånet är bara tills NHL drar igång. Jag trodde det var över hela säsongen. De köper sig tid att skaffa sig sin sista backvärvning iaf. Vi borde göra samma med Björnfot.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF_Soldier skrev:Vet inte jag. Känns som rutin är vad vi behöver. Nån som kan avlasta Högström och Tom vad gäller ansvar. Björnfot är bra men valp.Detblir3poäng skrev:Exakt så tänker jag med!mb81 skrev:Hoppas vi tar in Björnfot nu. Han har ändå kontrakt hos oss och är väldigt billig. Köper oss tid att ta ön en back till långt in i höst om det skulle behövas. Får Björnfot dessutom en stor roll hos oss denna säsong kanske Kings tycker det är bäst att ha kvar honom säsongen ut hos oss.
Vackert mera sånt !!!
Precis så !!! håller med in i märgen DIF till 100% i hjärta & tanke eller dra åt hellvette !!!
det är för mycket daltande med penga kåta råttor Och råttor gillar vi väll inte va ?!!!
Jag vill inte pissa på folks parad men så länge vi sitter i en hyrd gammal arena med tränings och runtomkring-standard som knappt var modernt på 80-talet så kommer få eller inga hetare spelare komma hit på de löner vi kan erbjuda.
Dagens professionella hockeyspelare behöver en standard som vi inte har och då är det färre som söker sig till DIF.
Dagens professionella hockeyspelare behöver en standard som vi inte har och då är det färre som söker sig till DIF.
Därför vi bygger så mycket på stockholmare. Också väldigt viktigt att ha en bra juniorverksamhet för att bygga bra relationer.Praetori skrev:Jag vill inte pissa på folks parad men så länge vi sitter i en hyrd gammal arena med tränings och runtomkring-standard som knappt var modernt på 80-talet så kommer få eller inga hetare spelare komma hit på de löner vi kan erbjuda.
Som tur är vi Sveriges största stad och alla vettiga stockholmare kan inte tänka sig att bo någon annanstans i Sverige.