Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
PETTAX

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

inget oväntat, men fluery lämnar för tyskland:

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... a-klubben/
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
skinza
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av skinza »

Nu lyfter jag bara tanken, men det skulle väl inte vara helt omöjligt att Thoresen delvis finansieras med stöd av externa finansiärer? På så sätt kan man ge honom en mer konkurrenskraftig lön.
ciirree

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Ros på Twitter:
"@Rosenrasande: Pratade just med en agent som hade en topp-klient som tänkte lämna KHL. Men klienten vill nu stanna i KHL med tanke på rubeln."
Senast redigerad av ciirree den 2015-04-16 15:15:41, redigerad totalt 1 gånger.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Den här hypen kring Thoresen är jävla osund så man mår illa.

Det är sällan jag blir riktigt besviken men skulle det visa sig att han inte spelar hos oss nästa år så går jag under jorden.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om rubeln var anledningen till att Thoresen lämnar KHL så hade han inte valt oss ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Minns ni Salas diagram som han gjorde för några år sedan gällande Wesslaus målvaktsspel? Kanske dags att damma av den gamla godingen, den hade ju speglat berg-och-dalbanan kring Thoresen rätt bra. Det började med avlägsen drömvärvning, var uppe i att han var "klar" och nu känns det som att vi är tillbaka där vi började igen.

Den gamla devisen om att om något är för bra för att vara sant så är det oftast just så verkar fortfarande gälla.

Hur det än slutar får man hoppas finalserien tar slut så fort som möjligt så att vi kan jaga andra om affären nu inte blir av, kanske Danielsson är intressant? Vi måste börja agera snart isåfall innan andra spelare också börjar rinna oss ur händerna. Jocke har hamnat i en tråkig sits.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Edin skrev:Minns ni Salas diagram som han gjorde för några år sedan gällande Wesslaus målvaktsspel? Kanske dags att damma av den gamla godingen, den hade ju speglat berg-och-dalbanan kring Thoresen rätt bra. Det började med avlägsen drömvärvning, var uppe i att han var "klar" och nu känns det som att vi är tillbaka där vi började igen.

Den gamla devisen om att om något är för bra för att vara sant så är det oftast just så verkar fortfarande gälla.

Hur det än slutar får man hoppas finalserien tar slut så fort som möjligt så att vi kan jaga andra om affären nu inte blir av, kanske Danielsson är intressant? Vi måste börja agera snart isåfall innan andra spelare också börjar rinna oss ur händerna. Jocke har hamnat i en tråkig sits.

Vad har ändrats av Thoresens ryktet tycker du? Abris och Ros säger att han är klar, finns ingen anledning att inte tro dem. Sen Jocke på PK:n också plus Sirdifalot. Tycker det känns hyfsat säkert!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jim Morrison skrev:Om rubeln var anledningen till att Thoresen lämnar KHL så hade han inte valt oss ändå.
Spontant är jag inne på samma spår. Om det hade rört sig om låg rubel (ekonomi) hade han aldrig hamnat hos oss ändå, oavsett. Får han dock ett erbjudande så lukrativt att han inte kan tacka nej, så gör han förmodligen inte det heller.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jim Morrison skrev:Om rubeln var anledningen till att Thoresen lämnar KHL så hade han inte valt oss ändå.
Jag tror du är lite för endimensionell i ditt tänkande till varför Thoresen skulle välja att stanna. Bara för att han skulle välja ett år till KHL nu med en stigande rubel och ny saftigare kontraktsförslag betyder inte att han skulle välja kontrakt enbart baserat på hur mycket pengar han får.

Jag har en bekant som i flera år jobbade i Sydamerika, han kände sig färdig med äventyret och var helt inställd på att flytta hem. Även om det skulle innebära lägre lön så skulle han komma till en miljö han helt enkelt trivdes bättre i. Men när företaget han jobbade för nästan dubblade lönen för att han skulle stanna kvar så bestämde han sig för att bita ihop ett år till och köra.

Känns inte alls osannolikt att Thoresen resonerat exakt likadant. Ryssland är svårt att acklimatisera sig till för många och jag tror han kanske skulle vilja flytta till en kultur han är van med i en stad han är bekant med, det är väl därför DIF är intressant.

Men nu har han gjort bra ifrån sig och erbjudandena kryddas. Min gissning är att han fått ett offer he can't refuse helt enkelt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Haha, okej. You'll see.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Grejen är ju dock att Thoresen redan kollat ut skolor osv år sina barn, och förmodligen redan spikat det sociala så att säga. Tror han redan är ekonomiskt oberoende, i varje fall om han inte satsat hela sin förmögenhet på rött.

Jag är 96% säker på att han spelar här till hösten. Skulle förvåna mig oerhört om så inte sker.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jim Morrison skrev:Haha, okej. You'll see.
Vad är det jag får se? Tror du på annan liga än KHL eller SHL?
-daniel- skrev:Grejen är ju dock att Thoresen redan kollat ut skolor osv år sina barn, och förmodligen redan spikat det sociala så att säga. Tror han redan är ekonomiskt oberoende, i varje fall om han inte satsat hela sin förmögenhet på rött.

Jag är 96% säker på att han spelar här till hösten. Skulle förvåna mig oerhört om så inte sker.
Det som gör mig så pessimistisk är inte att han förnekar en övergång, det är ju standard i sammanhanget, särskilt eftersom att säsongen pågår för fullt. Men sättet han gör det på oroar mig, först var det "ingenting är klart", nu har det gått över till "jag har erbjudanden från dom här ligorna".

Och som sagt, det sociala kan man offra ett år till om lönechecken bara är tung nog, och pengar går det aldrig att få tillräckligt av.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag litar alltid på Ros, förutsätter att det är Thoresen som ändrat sig efter att ha fått 7 miljoner på ett bräde efter semifinalen. Det öppnar upp för Nicky D, vilket också skulle vara en klassvärvning.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

pulverapa skrev:Jag litar alltid på Ros, förutsätter att det är Thoresen som ändrat sig efter att ha fått 7 miljoner på ett bräde efter semifinalen. Det öppnar upp för Nicky D, vilket också skulle vara en klassvärvning.
Jag tror det också. Thoresen kan nog tänka sig ett år till och att vi kan få hem Niklas.D istället och kanske Thoresen till säsongen efter.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Skepsis är sunt, så jag är helt med dig där Edin. Men tror ändå hela den här affären i praktiken är klar. Att han förnekar kategoriskt är ju enkom för att alla tjatar om det och han är rädd att bli bestraffad.
Låst