Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:
Ja-ke den andre skrev:"Namn: DIF Norrort     Postat via SvenskaFans-appen  Sänt: 2012-04-13 20:33Silly hockeyn: Kempe har varit hos Reebok och testat ny utrustning för nästa sässe. Detta gör DIF alltid ihop annars. Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR!1 Tumme upp Citera Tippar: Djurgården-Malmö 2-0"

Från svenskafans.
Inte okey det där med kempe :(
Vad menar du med inte okey?
Expert.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:"Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR"

Aj.... Hoppas verkligen han stannar. Alltså om Ottosson inte vill flytta så har han ju bara det och välja på. Eller ta ett vanligt jobb.
Håller med.

Säg att han kan få kanske 40-50k i DIF. Då är han ledig nästan hela sommaren och har ett antal dagar där han jobbar 2-4 timmar om dagen. Sen är det självklart en hel del resande etc.

Helt ok.

Samtidigt är han kanske van vid 100+.

Det får han å andra sidan inte på ett vanligt jobb heller.

Ska han gå till ssk eller aik för 40 000 extra? Eller flytta ut i landet?
Född till sportchef.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:
Ja-ke den andre skrev:"Namn: DIF Norrort     Postat via SvenskaFans-appen  Sänt: 2012-04-13 20:33Silly hockeyn: Kempe har varit hos Reebok och testat ny utrustning för nästa sässe. Detta gör DIF alltid ihop annars. Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR!1 Tumme upp Citera Tippar: Djurgården-Malmö 2-0"

Från svenskafans.
Jo men om han åker och kolla på sakerna själv om dem nu brukar göra det tillsammans annars, låter det ju mer som han är på väg bort till annat :(
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:
SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:

Från svenskafans.
Jo men om han åker och kolla på sakerna själv om dem nu brukar göra det tillsammans annars, låter det ju mer som han är på väg bort till annat :(
Ok. Inte roligt alltså.

Men förstås inte särskilt troligt att vi får behålla Kempe. Synd.
Expert.
Morwin

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:
SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:

Från svenskafans.
Ok. Inte roligt alltså.

Men förstås inte särskilt troligt att vi får behålla Kempe. Synd.
Nej verkligen inte. Tyvärr så får vi väl inte det, dock så kan man ju undra eftersom han har alltid varit djurgårdare så kanske en stor del av han vill stanna och hjälpa oss upp igen kanske bara genom 1 års kontrakt. Hoppas iaf men luktar väl att han sticker :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

136_Djurgårdare skrev:Gillar att det är grabbarna från Haninge som visar vägen. Haninge är fett DIF!
Hells to the yeah!
136 42 - represent *cool hip hop pose* :)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Plocka in Mitman billigt nu.
Tänk att varje kväll man möter DIF få tampas med fimpen, hank och Mitman. Man vet ju hur man kan störa sig på kåberg, granström etc.

Även Blomstrand kan bidra med en del attityd.

Sedan kan vi försöka hitta spelare och karaktärer som kan skapa en offensiv kraft. Som kan bygga upp ett PP på 20-30% och som skapar tillräckligt med chanser för att göra 10 mål per match och som snittar ca 4 mål i AS.
Ett försvar som är rörligt, stenhårt och med pondus samt hyfsade spelteknisla egenskaper.
Född till sportchef.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Therocket1 skrev:Jag ställer mig något tveksam till Timmy P. Han var visserligen duktig senast han var hos oss men han har gått ner sig rejält de senaste åren enligt mina kontakter i Tyskland. Han är inte samma Timmy som lämnade för KHL.

Nu är det visserligen skillnad på Elitserien och Hockeyallsvenskan och jag antar att för rätt pris är det en bra lösning men ha inte alldeles för stora förhoppningar på han spelmässigt.
Han var som du skriver väldigt duktig sista året precis som hela laget. Tycker även att han var en av våra viktigaste backar under tiden han var här.
Det jag tror på är att spelarna som trillar in framöver skall vara sugna på att spela i Djurgården i Allsvenskan och är Timmy det så är han mer än välkommen.
Det håller inte att bara komma hit och spela av säsongen och sedan sluta.

Titta på Åkerman och Alaavara. Dom låg kvar på gamla meriter och sög in det sista. Jag blev chockad när Linköping värvade Åkerman, kan alltså finnas risk att Timmy kan vara gammal och trött. Är han sugen på att offra sig nästan varje kväll för en lägre lön?
Jag tror att han hamnar i Elitserien, ingen jätteskräll i sådana fall.
bysseboy

Inlägg av bysseboy »

Niklas Anger, Almtuna.
Killen är ju till åren men har spelat för oss tidigare och gjorde hyggligt med poäng föregående år. Har ju kapacitet i sina bästa stunder. Sitter på ett utgående kontrakt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bysseboy skrev:Niklas Anger, Almtuna.
Killen är ju till åren men har spelat för oss tidigare och gjorde hyggligt med poäng föregående år. Har ju kapacitet i sina bästa stunder. Sitter på ett utgående kontrakt.
Tycker inte att vi måste snöa in oss på gamla Djurgårdare. Det är mer naturligt i roller som Fimpens, Hank osv. Men på de positionerna vi vill ha in spets så ser jag gärna att vi letar ur en större databas än just dom som varit i DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hoppas jävligt mycket på Damien Fleury faktiskt. Naturlig målgörare. Grym spelare på allsvensk nivå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Tycker inte att vi måste snöa in oss på gamla Djurgårdare. Det är mer naturligt i roller som Fimpens, Hank osv. Men på de positionerna vi vill ha in spets så ser jag gärna att vi letar ur en större databas än just dom som varit i DIF.
Hade varit kul om man kunde dra en rövare på vinst och förlust med någon som bombat in poäng i någon juniorliga. Ser hällre det än att göra nya skitvärvningar a la Almtorp/Carlsson/Tjärnqvist.

För övrigt är det EXTREMT viktigt att vi blir av med dessa tre herrar.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Håller helt med. Såg aldrig Angers storhet sist han var här heller, massa mål i tom bur som han firade som att han vunnit SM-guld. Är väl kanske en skaplig nödlösning.

Hade DIF haft en välfungerande scoutingverksamhet så hade man säkert kunna plocka en billig finne eller något som kunde stänkt in en jäkla massa mål.

Ska bli kul att se om helgerna är heliga eller om det kan hända något nu i helgen. Ser gärna ett par backar signas snart. Spetsspelarna brukar ju ofta komma i maj/juni eller ännu senare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Många rykten nu...ett som jag hörde är att Otto ändå är nära att krita, men Mackan mer tveksam.
ärkeDIF

Inlägg av ärkeDIF »

Säger det igen. Har man spelat ut mesta mästarna ur elitserien så har man ett ansvar att spela upp dem igen. Om, jag säger om inte klubben säger; du kan dra, du är för dålig.
Jag bryr mig inte om hur mycket dom tjänar eller hur lite här handlar det om heder.
Om man blir chockad över att "bara" tjäna 50000:- i månaden får man väl bli läkare. Den som lämnar skeppet nu har för alltid förlorat sin heder.
Frågan är vad man vill bli ihågkommen som... Hjälte eller svikare.
Går man till ajk får man leva som svikare både bland ajkare och Djurgårdare med andra ord otänkbart.
Grundförutsättningen för spelarna är: Var tacksam om du erbjuds ett kontrakt av Djurgården då har du möjlighet att ha din heder kvar, den kan inte köpas för pengar. Ingen jävel lämnar skeppet.
Låst