Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Ja, helt rätt med Dick. Han har varit bedrövlig stora delar av säsongen. Åker runt och duttar lite och försöker de fåtal gånger han får pucken att köra någon jävla solorajd som aldrig går hem.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är bara att hoppas att Dicken tar det på rätt sätt. Han har trots en blek säsong gjort 12 pinnar på 17 matcher. Kan han knyta näven nu och spela lite enklare och rakare behövs han alla dagar i veckan. Särskilt nu som vi får klara oss utan Antes poäng ett bra tag framöver.
Blue Brigade Sthlm
Axelsson har tidigare visat en väldigt tveksam karaktär! Vem minns inte fyllebråket i våras!?
Han behöver växa upp och bli betydligt mer ödmjuk, något han kanske kan få hjälp med i Nordamerika! Så låt honom åka över så fort det bara går!
Han behöver växa upp och bli betydligt mer ödmjuk, något han kanske kan få hjälp med i Nordamerika! Så låt honom åka över så fort det bara går!
-
Ställer mig positiv till om Krisse skulle lira med laget säsongen ut. Med Krisse i laget har vi utöver Ahlen och Jimmie ytterligare en tuff spelare som går rätt på mål och som dessutom knappast kliver undan när det hettar till, det känns som att det är något vi saknat lite.
Dock lite oroväckande att Malmö nobbade honom, även om de inte säger ett skit vad den klubben gör.
Är Krisse samma spelare som han var när han spelade i DIF tidigare under 2000-talet tycker jag det vore mycket välkommet med han i laget. Inte minst med tanke på skadesituationen dessutom.
Dock lite oroväckande att Malmö nobbade honom, även om de inte säger ett skit vad den klubben gör.
Är Krisse samma spelare som han var när han spelade i DIF tidigare under 2000-talet tycker jag det vore mycket välkommet med han i laget. Inte minst med tanke på skadesituationen dessutom.
Jahapp. Kristoffersson var ju skön sist. Tveksam till ett kontrakt. Kanske om formen är god och han inte begär något i princip. Vi behöver målskyttar och en målvakt. Göra mål är ju inte hans specialité direkt. Risigt tangentbord.
Född till sportchef.
Bättre plocka upp en tuff junis under den tid som JVM pågår.
Haha han är allt lite halvligist den där Dick.. Men det klart han får skärpa sig o lägga energin på motståndarna istället.
- Christopher J
Förstår inte varför man petar Dick med tanke på det läget vi befinner oss i nu. När både fimpen och ante är långtidsskadade och josefson och calle ska till junior vm så behöver vi ju alla spelare som vi kan tillgå. Dick har kanske varit ojämn i år men han är ändå för bra och talangfull för att petas. Tror att något mer måste ha hänt och döljer sig i bakgrunden och inte bara att han är petad.
Jag läste nånstans att han har attitydproblem. Lite som Hyvönen i SSK skulle jag tro. Vilket känns troligt då Järlefelt uttalarar sig om situationen.Christopher J skrev:Förstår inte varför man petar Dick med tanke på det läget vi befinner oss i nu. När både fimpen och ante är långtidsskadade och josefson och calle ska till junior vm så behöver vi ju alla spelare som vi kan tillgå. Dick har kanske varit ojämn i år men han är ändå för bra och talangfull för att petas. Tror att något mer måste ha hänt och döljer sig i bakgrunden och inte bara att han är petad.
Stod en länk på förra sidan:
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2160059.svd
Helt rätt att skicka ner honom. Vi har inte råd i det läget vi befinner oss att vissa spelare tror att de är större än laget.
i
- -daniel-
Einstein på besök? Alla måste väl förstå att hans agerande både på men även (och kanske framförallt) utanför isen är totalt demoraliserande för resterande del av truppen. Dick verkar va en, av vad man hört & löst, en riktig skitstövel och en glidare. Tycker den här markeringen är bland det bästa som hänt DIF den här säsongen.Christopher J skrev:Förstår inte varför man petar Dick med tanke på det läget vi befinner oss i nu. När både fimpen och ante är långtidsskadade och josefson och calle ska till junior vm så behöver vi ju alla spelare som vi kan tillgå. Dick har kanske varit ojämn i år men han är ändå för bra och talangfull för att petas. Tror att något mer måste ha hänt och döljer sig i bakgrunden och inte bara att han är petad.
Bär man våra färger skall man göra sitt jobb på isen, följa ledarnas direktiv, och vara ett föredömme utanför planen. Följer man inte de - relativt enkla - direktiven så har man inte i Djurgården att göra.
- grandstoff
Jag anser att man bör känna personen ifråga innan man uttalar sig om personens attityd och personlighet, annars kan man lika gärna hålla käft istället för att sprida vidare rykten och massmediala påståenden.-daniel- skrev:Dick verkar va en, av vad man hört & löst, en riktig skitstövel och en glidare. Tycker den här markeringen är bland det bästa som hänt DIF den här säsongen.
Vad Dick har gjort, eller inte har gjort, bör stanna inom gruppen. Ingen vinner på spekulationer i det här läget. Jag hoppas bara att han tar detta på rätt sätt och kommer tillbaka stärkt. Han är en spelartyp som vi verkligen behöver.
- -daniel-
Självfallet, men tror du på fullaste allvar att våran mesiga ledning / tränarpar hade gjort den här markeringen mot honom om allt var frid & fröjd?grandstoff skrev:Jag anser att man bör känna personen ifråga innan man uttalar sig om personens attityd och personlighet, annars kan man lika gärna hålla käft istället för att sprida vidare rykten och massmediala påståenden.-daniel- skrev:Dick verkar va en, av vad man hört & löst, en riktig skitstövel och en glidare. Tycker den här markeringen är bland det bästa som hänt DIF den här säsongen.
Vad Dick har gjort, eller inte har gjort, bör stanna inom gruppen. Ingen vinner på spekulationer i det här läget. Jag hoppas bara att han tar detta på rätt sätt och kommer tillbaka stärkt. Han är en spelartyp som vi verkligen behöver.
- Lee Harvey Oswald
Dick lider av samma dilemma som hela DIF-laget.
Man åker runt & tror att man är lite bättre, lite finare än vad man egentligen är.
Uppståndelsen startade redan innan han kom till DIF & fortsatte med en succéartad start på förra säsongen, sedan med landslagsuttagning & hyllningar i pressen som dock snabbt övergick i skriverier om "Krökar-Dick".
Verkar som Dick aldrig riktigt landade efter den inledningen.
Vi vet ju bara det vi sett i matchsituationer, kan tänka mig att det finns lika många brister i det sociala spelet vid sidan om rinken.
Helt rätt att ta pojkvaskern i örat, hårt men kärleksfullt
Man åker runt & tror att man är lite bättre, lite finare än vad man egentligen är.
Uppståndelsen startade redan innan han kom till DIF & fortsatte med en succéartad start på förra säsongen, sedan med landslagsuttagning & hyllningar i pressen som dock snabbt övergick i skriverier om "Krökar-Dick".
Verkar som Dick aldrig riktigt landade efter den inledningen.
Vi vet ju bara det vi sett i matchsituationer, kan tänka mig att det finns lika många brister i det sociala spelet vid sidan om rinken.
Helt rätt att ta pojkvaskern i örat, hårt men kärleksfullt
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-12-11 10:14:45, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- grandstoff
Nej, men det påstod jag inte heller. Min poäng är att det finns en mängd möjliga orsaker till varför detta beslut har tagits och därför tycker jag det är onödigt att spekulera kring hans personlighet. Det intressanta är väl hur han reagerar på denna petning och väljer att gå vidare?-daniel- skrev:Självfallet, men tror du på fullaste allvar att våran mesiga ledning / tränarpar hade gjort den här markeringen mot honom om allt var frid & fröjd?grandstoff skrev:Jag anser att man bör känna personen ifråga innan man uttalar sig om personens attityd och personlighet, annars kan man lika gärna hålla käft istället för att sprida vidare rykten och massmediala påståenden.-daniel- skrev:Dick verkar va en, av vad man hört & löst, en riktig skitstövel och en glidare. Tycker den här markeringen är bland det bästa som hänt DIF den här säsongen.