Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Mitt inlägg var nog av det mer ironiska slaget kanske.Micke Nylander skrev:Jag säger inte att DIF inte borde försöka, Kall-El. Jag blev bara inte ett dugg förvånad att så fort det spekuleras lite om en spelare i media som anses vara en bra spelare (Ja, Hagos är bra men fatta vad jag menar) så krävs det direkt på detta forum att DIF ska värva denna spelare.
Jag är lite trött på att folk kräver värvningar av spelare när man vet att lönerna har trissats upp enormt mycket sedan alla arenor börjat ploppa upp i landet.
Det är svårt att vara stålmannen när man inte har stålet, det borde borde även du veta, Kall-El...
Tror faktiskt inte vi får vare sig Hagos eller Ekman eller någon annan spelare före starten på serien. När det sedan börjar gå lite knackigt kommer det komma in någon spelare som tillbringat en säsong eller två i Danmark när väl transferfönstret öppnas.
Vad som däremo är lite besynnerligt är varfär Fredrick Ericsson får vara kvar i truppen. Om man nu ville ha ett billigt alternativ kvar om det inte funkar med någon av de yngre backarna hade det väl varit smartare att ha kvar Ribben. Ericsson var trots allt sämste back i DIF förra säsongen.
-
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ekman kan inte leda en kedja. Ekman behöver ha en bra center vid sin sida för att lyckas. Hagos kan lyfta spelare i sin kedja. Ekman kan i vissa matcher försvinna helt, Hagos är betydligt jämnare. Jag föredrar en spelare som gör sitt jobb på ett bra sätt i alla omgångar framför en som är lite mer upp och ner.Jockmaniac skrev:Skojar du eller Kall-El? Hagos före Ekman? Visst, jag tycker vi ska snacka med Hagos men jag tycker vi ska vara ännu aktivare med att snacka med Nisse. Men som tidigare inlägg ha påpekat så är det en back vi behöver, en offensiv! (Gärna Tjärna)
Men jag håller helt med om att det som behövs mest är en vettig back. Tyvärr är det väldigt många lag som letar efter samma backtyp som vi gör så man skall nog inte ha några större förhoppningar tyvärr.
Jag kan tycka att det skriks lite väl mycket över värvningar, det är ju så pass mycket mer än bara meriter som avgör hur en säsong kommer att gå.
Prio ett är att ta sig själv i kragen och se till att vi har ett snitt över 8000 i år. Djurgårdsandan är den viktigaste ingrediensen när säsongen är igång och vi har inte råd med några 2-5 mot Malmö med 3500 pers i Globen i år, jag vill inte höra vad tränarna säger i båset i år oavsett match.
Nyckeln till SM-slutspelet med dagens trupp är ett bra hemmafacit och det är något vi fans har stor del i!
I och för sig är det en värvningstråd men den känns aningen överhettad, milt sagt..
Prio ett är att ta sig själv i kragen och se till att vi har ett snitt över 8000 i år. Djurgårdsandan är den viktigaste ingrediensen när säsongen är igång och vi har inte råd med några 2-5 mot Malmö med 3500 pers i Globen i år, jag vill inte höra vad tränarna säger i båset i år oavsett match.
Nyckeln till SM-slutspelet med dagens trupp är ett bra hemmafacit och det är något vi fans har stor del i!
I och för sig är det en värvningstråd men den känns aningen överhettad, milt sagt..
-
Kall El, Hagos och Ekman är 2 helt olika spelartyper. Ekman är faktiskt kapabel att lyfta en hel kedja! Ekman bjuder på god hockey tycker jag. En skön snubbe helt enkelt på isen och utanför. Och med tanke på att Spelare försvinner under i matcher, så är märks Hagos knappt någonting, han gör det tysta jobbet otroligt bra, han är klok i allt han gör. Men en bra back först! Sen Ekman, sen Hagos.Kall-El skrev:Ekman kan inte leda en kedja. Ekman behöver ha en bra center vid sin sida för att lyckas. Hagos kan lyfta spelare i sin kedja. Ekman kan i vissa matcher försvinna helt, Hagos är betydligt jämnare. Jag föredrar en spelare som gör sitt jobb på ett bra sätt i alla omgångar framför en som är lite mer upp och ner.Jockmaniac skrev:Skojar du eller Kall-El? Hagos före Ekman? Visst, jag tycker vi ska snacka med Hagos men jag tycker vi ska vara ännu aktivare med att snacka med Nisse. Men som tidigare inlägg ha påpekat så är det en back vi behöver, en offensiv! (Gärna Tjärna)
Men jag håller helt med om att det som behövs mest är en vettig back. Tyvärr är det väldigt många lag som letar efter samma backtyp som vi gör så man skall nog inte ha några större förhoppningar tyvärr.
Att Ericsson inte får ta bilen till Värmland är märkligt. Ledningens uppfattning har sagts vara att minska på bredd till förmån för spets. Nio (9) backar när Säcken bara kommer att spela sex (6) känns som overkill. Falken eller Alexander Deilert kan ta sjätte backplatsen om det tryter. Fimpa Danielsson och Ericsson och lägg pengarna plus ytterligare 100000 i månaden på Hagos. Askens kvalitet som center är diskuterbara. Skönt att breddspelaren Linus Klasén inte är med och tar löneutrymme.Kall-El skrev: Vad som däremo är lite besynnerligt är varfär Fredrick Ericsson får vara kvar i truppen. Om man nu ville ha ett billigt alternativ kvar om det inte funkar med någon av de yngre backarna hade det väl varit smartare att ha kvar Ribben. Ericsson var trots allt sämste back i DIF förra säsongen.
Hemma var vi redan förra säsong rätt skarpa. Det var väl snarast bortaspelet som var svagt. Prio ett är för övrigt att styrelsen ser till att Säcken har ett vettigt material att jobba med. ( Vilket de inte lyckats med i år heller. ) Prio 2 är att se till att få ordning på PP-spelet och Prio tre är att få bort de totala hjärnsläpp laget verkar råka ut för i mer eller mindre varje match...odburt skrev:Jag kan tycka att det skriks lite väl mycket över värvningar, det är ju så pass mycket mer än bara meriter som avgör hur en säsong kommer att gå.
Tycker inte truppen ser allt för dålig ut.Som många här inne verkar tycka.Jag har stora förhoppningar att de kommer att bli en bra säsong.Visst håller jag med om att vi behöver en bra back plus en bra forward som kan lyfta en femma när linkans femma har en dålig dag.Men de verkar inte bli så.Men de är klart man hoppas Tjärna och Nisse skriver på,men man ska inte hoppas för mycket på det,tyvär!
Vårt största problem förra säsongen var borta spelet,hemma var vi bland de starkaste lagen i elit. förra säsongen.Kan vi få ordning på borta spöket, så tror jag att vi går till slutspel och kommer vi dit så kan allt hända!
En trevlig sommar till alla Djurgårdare!Vi ses på hovet!
Vårt största problem förra säsongen var borta spelet,hemma var vi bland de starkaste lagen i elit. förra säsongen.Kan vi få ordning på borta spöket, så tror jag att vi går till slutspel och kommer vi dit så kan allt hända!
En trevlig sommar till alla Djurgårdare!Vi ses på hovet!
Mot slutspel...
Jag tycker nog att laget ser bättre ut nu än sist,
är övertygad om att vi tar en slutspelsplats...
Tagga ner nu alla ni som misstror, vi är Djurgården!
NU KOMMER VI!!!
är övertygad om att vi tar en slutspelsplats...
Tagga ner nu alla ni som misstror, vi är Djurgården!
NU KOMMER VI!!!
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
http://www.karlskoga-kuriren.se/artikel.asp?intId=66322
Känns ju faktiskt som om Ericsson snart försvinner till BIK, har varit på tapeten där länge.
Känns ju faktiskt som om Ericsson snart försvinner till BIK, har varit på tapeten där länge.
Killer Kennholt Skjuter För Döda