Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Schilling var en av få jag hade velat ha kvar efter förra säsongen, riktigt bra spelare... Tack KG!
Ja onekligen konstigt. Är det väldigt bra namn vi har på G vill man kanske inte tacka nej även om det tjockar till backsidan. Pengar lär finnas med alla NHL-kontrakt. Förstår dock inte värvningen av Ytterell då..mb81 skrev: ↑2022-08-18 16:13:382 backar inklusive Schilling. Ska vi ha 9 backar och 12 forwards? Jättekonstig sammansättning av trupp.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-18 15:54:24 Djurgården gör dock inte bokslut för värvningar efter Schilling. KG Stoppels jakt fortsätter och enligt uppgift ska han in med ytterligare två backar innan nedsläpp i september.
Dubbeldunder.
Fantastiskt med Schilling i år men lite skeptisk med långtidskontrakt. Men det vi kanske måste ge för han ska vara aktuell.
Hursomhelst skönt att landa två toppbackar med nästan hela försäsongen kvar.
Kan inte klaga på lagbygget, man måste tänka på att det är HA vi lockar spelarna med och inte SM-guld chans. Hade varit hyffsat OK med detta lag även om vi lirat kvar i SHL, dock känner jag att jag vill ha en riktigt tung målis nu, tycker vi är lite osäkert på den punkten och för stor chansning just nu!
Dock är det HA, vi kan ju signa Adam elr nån i vår elr nått kanske? Hur som, grymt jobbat med laget, detta kan bli kul!
Dock är det HA, vi kan ju signa Adam elr nån i vår elr nått kanske? Hur som, grymt jobbat med laget, detta kan bli kul!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
SÅJA!! Schilling kommer bli en av allsvenskans bästa backar. Där nånstans så borde det finnas ett odds man kanske borde fundera på....
En målvakt in lär absolut inte vara planen i nuläget.captcash skrev: ↑2022-08-18 18:04:42 Kan inte klaga på lagbygget, man måste tänka på att det är HA vi lockar spelarna med och inte SM-guld chans. Hade varit hyffsat OK med detta lag även om vi lirat kvar i SHL, dock känner jag att jag vill ha en riktigt tung målis nu, tycker vi är lite osäkert på den punkten och för stor chansning just nu!
Skulle inte Galajda/Lindbom lösa det så går säkert KG på jakt, men jag tror verkligen inte att man ser vårat målvaktspar som en chansning på det sättet.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Nelson Muntz
Känns jäkligt bra med Schilling i laget.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Adam var bra men långt ifrån outstanding året vi gick upp. Vi hade ett maskineri som köpte sina roller, en erfaren veteran som ledde styrkorna och en stjärna som var i sitt livs form (Sören). Jag tror Galajda "duger" i brist på ordval.jsson skrev: ↑2022-08-18 19:12:46En målvakt in lär absolut inte vara planen i nuläget.captcash skrev: ↑2022-08-18 18:04:42 Kan inte klaga på lagbygget, man måste tänka på att det är HA vi lockar spelarna med och inte SM-guld chans. Hade varit hyffsat OK med detta lag även om vi lirat kvar i SHL, dock känner jag att jag vill ha en riktigt tung målis nu, tycker vi är lite osäkert på den punkten och för stor chansning just nu!
Skulle inte Galajda/Lindbom lösa det så går säkert KG på jakt, men jag tror verkligen inte att man ser vårat målvaktspar som en chansning på det sättet.
Schilling är bra, riktigt bra. Men jag väntar med lovorden då jag vill minnas att det jublades högt över Rhetts förlängning. Det föll ju sådär ut
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man vet att hockeyn är runt hörnet när LHO solat färdigt för sommaren <3Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-08-18 17:19:14 Avgå, pinsamt hur lång tid detta har tagit, hur jävla svårt kan det vara?!...........
Säg den glädje som varar
-
Ett färskt exempel är Jonas Gunnarsson. Han var bra förra säsongen i HV71 men han glänste inte på något sätt.DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-18 19:39:00Adam var bra men långt ifrån outstanding året vi gick upp. Vi hade ett maskineri som köpte sina roller, en erfaren veteran som ledde styrkorna och en stjärna som var i sitt livs form (Sören). Jag tror Galajda "duger" i brist på ordval.jsson skrev: ↑2022-08-18 19:12:46En målvakt in lär absolut inte vara planen i nuläget.captcash skrev: ↑2022-08-18 18:04:42 Kan inte klaga på lagbygget, man måste tänka på att det är HA vi lockar spelarna med och inte SM-guld chans. Hade varit hyffsat OK med detta lag även om vi lirat kvar i SHL, dock känner jag att jag vill ha en riktigt tung målis nu, tycker vi är lite osäkert på den punkten och för stor chansning just nu!
Schilling är bra, riktigt bra. Men jag väntar med lovorden då jag vill minnas att det jublades högt över Rhetts förlängning. Det föll ju sådär ut
Skadade sig i finalserien och de sista 4 matcherna stod Filip Larsson 3 och Adam Åhman 1 tror jag.
Men många tyckte inför slutspelet att man skulle satsa på att värva in en toppmålvakt.
Klockrent!!! Schilling!! Satan vilken klassvärvning…
Vill dock minnas att det var ett jävla liv när han ”gjorde bort sig” i sluttampen av förra säsongen…men det är väl glömt av pöbeln
Vill dock minnas att det var ett jävla liv när han ”gjorde bort sig” i sluttampen av förra säsongen…men det är väl glömt av pöbeln
Klockrent!!! Schilling!! Satan vilken klassvärvning…
- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev: ↑2022-08-18 19:41:56Man vet att hockeyn är runt hörnet när LHO solat färdigt för sommaren <3Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-08-18 17:19:14 Avgå, pinsamt hur lång tid detta har tagit, hur jävla svårt kan det vara?!...........

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ska KG äntligen få lite erkännande för att sätta ihop en snudd på SHL-mässig trupp i HA?
Ser att Adam Brodecki fortfarande är osignad. Stark säsong i ryggen från Finland, skulle nog kunna lockas av en stor roll i Djurgården och att få flytta hem till Stockholm. Det där med att försöka inleda säsongen med 12 fw förbryllar till och med mig. I övrigt: wow.
Ser att Adam Brodecki fortfarande är osignad. Stark säsong i ryggen från Finland, skulle nog kunna lockas av en stor roll i Djurgården och att få flytta hem till Stockholm. Det där med att försöka inleda säsongen med 12 fw förbryllar till och med mig. I övrigt: wow.
Grymt med schilling!
Ja vi kommer få en riktigt bra trupp!
Konstiga uppgifter till Sportbladet att vi ska in med ytterligare två backar innan september? Vad beror det på?
Odelius som försvinner till andra sidan pölen?
Ytterells skade historik?
Cam som ansluter på artistkontrakt i oktober?
Eller har vi fått napp på så många bra så vi inte kan tacka nej?
Hade väldigt gärna sett en forwardsvärvning innan premiär också!
Ja vi kommer få en riktigt bra trupp!
Konstiga uppgifter till Sportbladet att vi ska in med ytterligare två backar innan september? Vad beror det på?
Odelius som försvinner till andra sidan pölen?
Ytterells skade historik?
Cam som ansluter på artistkontrakt i oktober?
Eller har vi fått napp på så många bra så vi inte kan tacka nej?
Hade väldigt gärna sett en forwardsvärvning innan premiär också!
-
Brodecki hade varit kanon, dock tror jag man söker billigare alternativ på forwardssidan nu, för den är verkligen SPETS. Vi behöver bredd.Puckey skrev: ↑2022-08-18 23:10:53 Ska KG äntligen få lite erkännande för att sätta ihop en snudd på SHL-mässig trupp i HA?
Men jag hade inte sagt nej, absolut inte.