DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Blueberry hill
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Blueberry hill »

Det blir svårt att flytta bort Tibbling från innermittfältet efter kvällens insats
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bra drag på läktarplats trots den pinsamt låga publiksiffran (sämre än Superettan).
Ny flott Arena, Serieledarna på besök, behagligt ljummen högsommarkväll.
Jag menar när till & med jag går på fotboll, då borde ju de flesta kunna masa sig dit en kväll som denna.
Men men, det lät som det dubbla bitvis, både domaren & HIF-spelare såg skärrade ut vid DIF:s vändning till 2-1.

Stort hjärta på planen (mindre kunnande i väldigt många moment men det skiter jag i ikväll)
1-1 efter första halvlek var en fin gest från HIF, matchen borde varit stängd där.
Dock starkt av DIF att knyta näven & stå upp i andra.
Höies mangling av Lindtröm var det gammal fin Järnkaminklass på, men aj vad den tog.
Tibbling & Jawo, fantastiska

Tycker synd om Erton som har ett stort spel i sig men som på nåt sätt aldrig riktigt kommer loss i avslutningslägena, fina målpass dock
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

ÄNTLIGEN fick Erton gå ner i rollen som 10:a igen. Vilka passningar han hittar när han får ligga i den luckan. Han ska fan ha 3-4 assist. Det är inga halvchanser han spelar fram heller.
Expert.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Just hemkommen från Tele2.

Finner inga ord... LYCKA ÄR ATT VARA DJURGÅRDARE.
Runt 13000 är en riktigt bra siffra, nästan ett fullsatt Stadion trots en skitsäsong.

Fy fan vilket drag det var i andra halvlek.

Den som inte besöker Tele2 igen efter dagens insats är det något fel på.
Köp er biljett till ´bortamatchen´mot BP på Tele2 på lördag redan nu!

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Förstår inte riktigt det här med HIF:s spelövertag i den första halvleken, som det pratas om. Första 10 ägde vi fullständigt, sedan tog HIF över alltmer, men man kom inte till mer än 2-3 farligheter, varav åtminstone de två jag kan komma att tänka på rakt av, var bjudningar från oss. Nej, HIF hade inte mycket att komma med i dag, ärligt talat. Vi förtjänade segern.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Metal Machine skrev:Förstår inte riktigt det här med HIF:s spelövertag i den första halvleken, som det pratas om. Första 10 ägde vi fullständigt, sedan tog HIF över alltmer, men man kom inte till mer än 2-3 farligheter, varav åtminstone de två jag kan komma att tänka på rakt av, var bjudningar från oss. Nej, HIF hade inte mycket att komma med i dag, ärligt talat. Vi förtjänade segern.
Som vanligt, ser man om man tittar.
HIF styrde & stressade DIF till misstag i första halvlek.
DIF:s första skott på mål går in.
Det var klasskillnad i passningsspelet, hela DIF stod i knät på Höie.
De få gånger man kom över på offensiv planhalva blev det offside direkt (9-10 gånger).

Men du hade säkert trevligare saker att titta på förmodar jag :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Lee Harvey Oswald skrev:
Metal Machine skrev:Förstår inte riktigt det här med HIF:s spelövertag i den första halvleken, som det pratas om. Första 10 ägde vi fullständigt, sedan tog HIF över alltmer, men man kom inte till mer än 2-3 farligheter, varav åtminstone de två jag kan komma att tänka på rakt av, var bjudningar från oss. Nej, HIF hade inte mycket att komma med i dag, ärligt talat. Vi förtjänade segern.
De få gånger man kom över på offensiv planhalva blev det offside direkt (9-10 gånger).

Hmmm... känns som att du har en tendens att alltid överdriva. :?
Användarvisningsbild
David1891

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

Erton var helt sjukt bra idag. När han kommer rättvänd med bollen vid fötterna (Snälla sluta spela höjdbollar mot våra forwards) så är han otroligt skicklig på att hitta lösningar och lukra upp motståndarförsvaret. Bra skott, bra passningsläggare och skicklig med bollen. Idag hittade han sjukt många bra pass, vid båda målan exempelvis. Det enda som saknas är ett mål, då tror jag att vi får se en ketchupeffekt på Erton.

I övrigt var det en sjukt skön seger. Återigen dog myten.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:ÄNTLIGEN fick Erton gå ner i rollen som 10:a igen. Vilka passningar han hittar när han får ligga i den luckan. Han ska fan ha 3-4 assist. Det är inga halvchanser han spelar fram heller.
Håller med, hans passning till Godsway på insidan av backen var perfekt, synd att Godsway blev så stressad så han sköt utanför den gången. Erton var ruskigt bra idag och om Broberg, Jawo och dem andra fortsätter löpa aktivt så kommer han hitta fram passningar till dem.
Metal Machine

Lee Harvey Oswald skrev:

Nja, jag vet inte. Så stor skillnad var det inte. Och stressade oss till misstag? Njaa... vi ställde faktiskt flera gånger till det för oss själva ála Claesson mot Luleå, slutspelet 10/11 (sorry att jag drar upp det). Flera av offsiderna var dessutom felaktiga och hade kunnat resultera i bra målchanser.

Vad du menar med att jag skulle ha trevligare saker att titta på förstår jag inte riktigt, men jag skrattade gott åt det ändå! Haha! :wink:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Metal Machine skrev: Nja, jag vet inte. Så stor skillnad var det inte. Och stressade oss till misstag? Njaa... vi ställde faktiskt flera gånger till det för oss själva ála Claesson mot Luleå, slutspelet 10/11 (sorry att jag drar upp det).

Flera av offsiderna var dessutom felaktiga och hade kunnat resultera i bra målchanser.
Ja, 2 av offsiderna var helt felaktiga, de hade genererat 2st frilägen för DIF.
(Men gissa om det var stress från Luleås sida den där olyckliga soliga dagen i Mars 2011 då Claesson assisterade till kvitteringen)

Men det är väl iofs lika mycket dålig spelförståelse från DIF som skicklighet från HIF att gå i 15-20 såna fällor på en match.
Hävdar ändå att HIF gör "en dag-på-jobbet-match" som kunde/borde räckt till iaf 1p, DIF gör snudd på en bragdmatch.
Där i ligger klasskillnaden (förutom alla poäng som skiljer i tabellen)

Helt avgörande matcher kommande 2 nu, om vi ska kolla uppåt eller nedåt i tabellen inför hösten.
Ett BP som vi bara ska slå & ett BK Röv som hackat betänkligt denna säsong
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Per-Messias.

Bild
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

Kung. Ge han vad han vill ha för han ska stanna.
Metal Machine

LHO: Det är klart att det många gånger är stressigt att spela fotboll eller hockey och det är klart att Claesson var under viss press när han skickade i väg pucken den där våren för två år sen. Men en skicklig och smart spelare har inga problem med att spela sig ur en sådan situation på ett smidigt sätt. I Claessons fall hade det räckt med att lyfta blicken liiiiiiite tidigare. 9/10 backar på elitserienivå ska klara den situationen alla dagar i veckan, vill jag hävda.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Kan man inte få gå in i den här tråden och läsa lite glädje utan att man ska påminnas om Claesson och Luleå?
Helvete gubbar.

OnT: En dum jävel hade sagt "Nu vänder det ordentligt" och jinxat, så jag säger bara att det ser ljust ut om vi fortsätter att vara lika starka på Tele2.
Skriv svar