Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Erik Kloth skrev:LHC har snott många spelare ifrån oss nu:

Thomas Johansson ( visserligen tillbaka nu), Musse Håkansson, Jocke Eriksson, Fernholm, Andreas Holmqvist. Varför skulle inte Tjärna och Nisse Ekman gå till LHC?

LHC, HV 71, FBK och VFkan erbjuda mycket bättre lön, helhetslösningar för familjer osv osv. DIF har halkat efter...långt efter.

DIF fördelar dessutom sina löner åt helsike fel. Frylén ( sämst plus/minus i ES ifjol) får 150 lakan i månaden är skadal!

Har du hakat upp dig? Känns som du går på repeat hela tiden och tjatar om att den och den spelaren tjänar si och så mycket och att du är förbannad över det.

Medelmåttiga spelare tjänar bra i dagens läge och det kan vi tacka vissa lag som drar upp lönerna som innebär att dem spelare som är riktigt bra tjänar runt 250.000 och uppåt så självklart vill inte dem så är fullt lika bra också tjäna bra och sen går det där runt i en ond spiral.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Algot2003 skrev:Jösses vilken sandlåda det är här just nu :twisted:

Spelare med "klubbhjärta" finns det väldigt få av i dessa tider. Betvilar inte att dom gillar att spela i den klubb dom tillhör men visst fan f*n styr pengarna.

Dom är ju människor precis som Algot2003,Sidney Crosby,Äppelmos,Erik Kloth och alla andra härinne. Ponera att du jobbar på Ica och får ut 14 000 kr varje månad. Helt plötsligt ringer Konsum (bittra konkurrenten) och säger att jobbar du för oss får du ut 28 000. Vem VEM hade stannat kvar på Ica ??!!

För hockeyspelarna är det ett jobb, inse det.

Hade varit härligt med Nisse Ekman nästa år det håller jag med om :)
Jag håller inte riktigt med dig där, det är ju inte alltid pengarna som spelar in i hockey. Jag (som är djurgårdare) skulle ju aldrig tänka mig att spela i något annat lag i elitserien oavsätt hur mycke mera dom kunde erbjuda. Jag hoppas på att dom två spelarna är sånna djurgåradare (vilket jag tror dom är). Jag tror inte man har samma ICA kännsla som man kan bygga up i ett hocket lag med en hockey publik. Men som sagt jag koppas på Daniel, ohh jag minns på den tiden när han spelade i Djurgårn *drömmer sig bort*

Ha en trevlig och inte allt för bakfull kväll :)

PS: Erik Kloth du börjar bli lite tjatig, och du kommer med samma smörja hela tiden....
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Och jag säger det ännu en gång; Vi har inte råd med feta löner, men vi har möjlighet att ge stjärnorna ordentligt med istid i en europeisk toppliga. Stjärnorna går många gånger efter någon eller flera av dessa tre punkterna:

1. Feta löner $$$
2. Kubbkänsla, till laget som man har hejat på och växt upp i.
3. Istid, ett lag där man har stor chans att få mycket istid.
Erik I

Re: ...

Inlägg av Erik I »

blocco skrev:Och jag säger det ännu en gång; Vi har inte råd med feta löner, men vi har möjlighet att ge stjärnorna ordentligt med istid i en europeisk toppliga. Stjärnorna går många gånger efter någon eller flera av dessa tre punkterna:

1. Feta löner $$$
2. Kubbkänsla, till laget som man har hejat på och växt upp i.
3. Istid, ett lag där man har stor chans att få mycket istid.
Vill lägga till en faktor, nämligen ålder. Avser spelaren att avsluta sin karriär inom de närmaste åren och därefter jobba vidare inom hockeyn? I så fall ökar chanserna att han söker sig till klubben i sitt hjärta. Man får heller inte glömma bort att den "klubbkänsla" (som jag visserligen helle rinte vill ifrågasätta) som exempelvis flertalet modoiter uttryckt / visat då de sagt att det i Sverige enbart är MoDo som gäller nog säkerligen vilar på att MoDo kan betala högre löner än Dif, så jämförelsen är lite orättvis.

Är fallet så att Dif endast kan erbjuda säg 150.000 och en annan klubb 250.000 får man ju inse att det för de flesta är en väldigt stor skillnad - samtidigt, har de någonsin själva älskat och följt ett lag borde de också förstå fansens ilska. För dessa spelare borde, kan ju i varje fall jag tycka, det ju även finnas möjligheter att tjäna dessa pengar utomlands och inte i ett konkurrerande Elitserielag.
Mirdad
Kontakt:

Inlägg av Mirdad »

JAG TYCKER VI SKULLE HA FLYTTAT UPP OSCAR MÖLLER TILL A-LAGET HAN ÄGDE I ALLTVÅAN MED SPÅNGA HOCKEY
Djurgården äger!!!
Jag kör hockey i Spånga Hockey
Mirdad
Kontakt:

Inlägg av Mirdad »

Mirdad skrev:JAG TYCKER VI SKULLE HA FLYTTAT UPP OSCAR MÖLLER TILL A-LAGET HAN ÄGDE I ALLTVÅAN MED SPÅNGA HOCKEY
FRÅN JUNIOR LAGET
Djurgården äger!!!
Jag kör hockey i Spånga Hockey
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag tycker att versaler, i hela meningar, är jävligt jobbiga.

Komigen, snälla alla forumskribenter, det är helt ok med några stavfel men jag tycker det inte är OK med enbart stora bokstäver i hela meningar. Jag kan inte ta det på allvar!

För att diskutera lite om silly season dock för att göra detta inlägg lite mer läsvärt. Jag tror liksom många andra att Nisse gärna väljer klubb efter hjärta om han kommer spela i sverige. Vi får se helt enkelt, det vore underbart om både Nisse och Tjärna kommer hem.

Hoppas alla haft en bra midsommar!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Det jag inte förstår, varför många är så JÄVLA spydiga, emot DIF!
En del borde förstå, att ALLT handlar inte bara om PENGAR! Det är sociala intresset, hur framtida uppgifter ska skötas, allmänt intresse! men visst Pengar har visst stor del i kontrakt det med! Klubben måste få allt att se mycket lätt ut för spelarna! Kanske DIF är dåliga på det, det vet jag inte. För här kan det inte handla om och spara sig ur krisen, dom måste Satsa sig ur det här!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Underbart med folk som hänger med....

Inlägg av Frasse »

Mirdad skrev:
JAG TYCKER VI SKULLE HA FLYTTAT UPP OSCAR MÖLLER TILL A-LAGET HAN ÄGDE I ALLTVÅAN MED SPÅNGA HOCKEY

FRÅN JUNIOR LAGET
Hur vi skall kunna lyfta upp en spelare som inte tillhör oss är för mig en gåta...

Håll dig gärna till gemener nästa gång du skriver ett inlägg :evil:
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Faan, hur pallar ni?
Dags att skaffa ett liv kanske?

Hållla på hela sommaren & tjata om hur segt & trist det kommer bli för DIF i höst.
Ut i solen & lev ett tag vetja 8) .
Jag lovar att vi får tillräckligt med tid att älta dessa ämnen i oktober, november, december.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Ja vi går onekligen mot mörkare tider...det börjar dra ihop sig!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Kul att alla är positiva och optimistiska...
limpbizkit

Re: ...

Inlägg av limpbizkit »

Erik I skrev: Vill lägga till en faktor, nämligen ålder. Avser spelaren att avsluta sin karriär inom de närmaste åren och därefter jobba vidare inom hockeyn? I så fall ökar chanserna att han söker sig till klubben i sitt hjärta. Man får heller inte glömma bort att den "klubbkänsla" (som jag visserligen helle rinte vill ifrågasätta) som exempelvis flertalet modoiter uttryckt / visat då de sagt att det i Sverige enbart är MoDo som gäller nog säkerligen vilar på att MoDo kan betala högre löner än Dif, så jämförelsen är lite orättvis.

Är fallet så att Dif endast kan erbjuda säg 150.000 och en annan klubb 250.000 får man ju inse att det för de flesta är en väldigt stor skillnad - samtidigt, har de någonsin själva älskat och följt ett lag borde de också förstå fansens ilska. För dessa spelare borde, kan ju i varje fall jag tycka, det ju även finnas möjligheter att tjäna dessa pengar utomlands och inte i ett konkurrerande Elitserielag.
Spelare som Svartvadet, Timander och Jonsson skulle kunna få mycket mer pengar i andra svenska klubbar. Men i sverige finns bara MODO för dom.
Glöm inte bort att det är först NU som MODO har en riktigt bra ekonomi.
Går du bara tillbkaka något år så ser du att MODO var illa ute med ekonomin.
welcome to Swedbank Arena!
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Man blir så trött på allas önesketänkande på den här sidan! var realister! Inse att det finns många ligor utanför sverige med en massa pengar!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det finns 2(!) ligor i Europa som kan erbjuda högre löner än svenska klubbar, och det är den ryska och den schweiziska. Finland och Tyskland kan matcha buden de svenska klubbarna gör men i många fall inte bjuda så pass mycket högre. Tjeckien, Slovakien, Österrike och Frankrike och andra mindre ligor kan inte på något sätt matcha de löner som erbjuds här i Sverige. Faktum kvarstår att man kan göra MÅNGA kap i de "mindre" ligorna. Apropå klubbkänska, Petr Sýkora tackade nej till ett bud från NHL som nästan hade 10 gångrat hans nuvarande lön, därför att han ville stanna i sin moderklubb i Tjeckien. STARKT!
Senast redigerad av Therocket1 den 2007-06-25 17:08:13, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Skriv svar