Låt oss hoppas att så är fallet. undra om det kommer att vara något info möte. Skulle gärna ställa ett par frågor till Jockeandroid skrev:Jocke säger ju att man har ett par stora pusselbitar kvar att lägga på backsidan. Emil Johansson är jag övertygad om räknas som en lagd pusselbit. Men får man får många nej så är väl risken att man bara plockar in Emil + en till antar jag. Är dock övertygad om att planen är Emil + två backar till av bra kvalité.Kall-El skrev:android
OM det är så väl att tre backar skall in ja.
Finns ju stor risk att det bara blir två om man säger så.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Klart att Press kommer ses som en av sex backar. Löjligt om någon nu skulle gråta över det.
Sådär, nu är både Zackrisson och Norman officiellt klara för andra klubbar så då kan folk sluta hitta på att dom ska hit 

Sluta grina.Örnen skrev:Sådär, nu är både Zackrisson och Norman officiellt klara för andra klubbar så då kan folk sluta hitta på att dom ska hit
Född till sportchef.
Super mush kanske kan sadla om till hockeyspelare:p?
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- ALLTID DIF
JO Äldre o segare + Äldre och långsammare i allt !Stulle skrev:Vi kan ju hoppas på att det finns lite sparkapital i Hank/Ahlén när det gäller poängskörden, för det lär ju inte gå sämre än senast i alla fall.
'
- Jim Morrison
Jag tror att vi blir bättre än den gångna säsongen. Ska väl in en spetsforward och 2-3 backar. Bara Robert Ohlsson i sig tror jag kommer göra stora saker med våra unga spelare. Ljungh tror jag kan komma upp i 45-50 poäng om allt vill sig väl. Vejdemo kommer äntligen få powerplay-tid och lär väl dubbla sin poängskörd. Possler har väl legat och nosat på sitt genombrott, känns som att det är dags nu. Fällström får förhoppningsvis vara frisk. Sen har vi spännande spelare som Ikonen, Linus Johansson samt en massa juniorer som säkert kommer överraska.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Äntligen någon som vågar vara lite positiv. Jag tror också det kan bli ett bra lag, med betoning på lag.
Using Tapatalk
Jim Morrison skrev:Jag tror att vi blir bättre än den gångna säsongen. Ska väl in en spetsforward och 2-3 backar. Bara Robert Ohlsson i sig tror jag kommer göra stora saker med våra unga spelare. Ljungh tror jag kan komma upp i 45-50 poäng om allt vill sig väl. Vejdemo kommer äntligen få powerplay-tid och lär väl dubbla sin poängskörd. Possler har väl legat och nosat på sitt genombrott, känns som att det är dags nu. Fällström får förhoppningsvis vara frisk. Sen har vi spännande spelare som Ikonen, Linus Johansson samt en massa juniorer som säkert kommer överraska.
Jag tror vi kan glömma någon mer forward om Sallinen blir kvar.
Undantaget då om Thoresen vill spela sista hälften av säsongen.
Om Sallinen blir kvar ??Kall-El skrev:Jim Morrison skrev:Jag tror att vi blir bättre än den gångna säsongen. Ska väl in en spetsforward och 2-3 backar. Bara Robert Ohlsson i sig tror jag kommer göra stora saker med våra unga spelare. Ljungh tror jag kan komma upp i 45-50 poäng om allt vill sig väl. Vejdemo kommer äntligen få powerplay-tid och lär väl dubbla sin poängskörd. Possler har väl legat och nosat på sitt genombrott, känns som att det är dags nu. Fällström får förhoppningsvis vara frisk. Sen har vi spännande spelare som Ikonen, Linus Johansson samt en massa juniorer som säkert kommer överraska.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... jurgarden/
De e väl så att vill han gå så måste väl ev blivande klubb köpa ut honom ?
Yes, så länge vi inte är ömsesidigt intresserade av att bli av med den lönekostnaden för att få in någon annan och motparten är en bättre förhandlare. Att Jocke svarar så svävande kring en spelare som faktiskt är under kontrakt och det faktum att Sallinen inte utnyttjat sin KHL-klausul ger vibbar av att vi överväger att släppa honom till ett annat SHL-lag om vi kan få in en spelare som går att bygga mer långsiktigt kring (typ ett treårskontrakt på Bergfors). Är det Luleå det handlar om hoppas jag att vi har kylan att kräva en summa för att lösa ut honom även om vi vill skifta om lite i truppen, med deras ekonomi lär de inte stå över en tilltänkt förstecenter för att slippa den kostnaden.bolja skrev:Om Sallinen blir kvar ??Kall-El skrev:Jim Morrison skrev:Jag tror att vi blir bättre än den gångna säsongen. Ska väl in en spetsforward och 2-3 backar. Bara Robert Ohlsson i sig tror jag kommer göra stora saker med våra unga spelare. Ljungh tror jag kan komma upp i 45-50 poäng om allt vill sig väl. Vejdemo kommer äntligen få powerplay-tid och lär väl dubbla sin poängskörd. Possler har väl legat och nosat på sitt genombrott, känns som att det är dags nu. Fällström får förhoppningsvis vara frisk. Sen har vi spännande spelare som Ikonen, Linus Johansson samt en massa juniorer som säkert kommer överraska.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... jurgarden/
De e väl så att vill han gå så måste väl ev blivande klubb köpa ut honom ?
NHL kan väl fortfarande plocka Sallinen om de skulle önska?
-
Jag börjar inte gråta om Sallinen stannar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Inte jag heller. Men jag tror Jocke resonerar så att man hellre vill ha in en toppforward. Tror dessutom man har nån på g men budgeten finns inte om vi inte blir av med Sallinens lönepost. Bara spekulationer men tycker annars det är konstigt att Jocke svarade så flummigt annars, "Då får vi se när han ansluter till Djurgården eller vad som händer".jarnkamin136 skrev:Jag börjar inte gråta om Sallinen stannar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12169
Perfekt som Linus Hultströms ersättare.
Bara att värva honom Jocke
Perfekt som Linus Hultströms ersättare.
Bara att värva honom Jocke