Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
antonlennde

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av antonlennde »

Hurtubise klar för ajk enligt mrmadhawk
Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oaklund »

Rocky3000 skrev:
Oaklund skrev:Varför ska vi signa en 35 årig center som tillbringat dom senaste säsongerna i division 1?

Sluta släng ur dig massa namn utan att ens motivera varför vi ska signa dom..
Sluta? Är det inte meningen med Silly-season-tråden att diskutera kring vilka spelare som är fria på marknaden? Nu blev Jarl utan kontrakt, därav en nyhet. Om han skulle passa in här, det är det vi ska diskutera här, och jag håller med dig att han skulle vara en long shot här utan tvekan.

Men att blunda vad som händer på marknaden, då kan vi lika gärna lägga ner den här tråden.
Du är fri att spekulera i vilka som kan tänkas komma till DIF. Men det måste finnas någon måtta, du länkar till spelare med kontrakt och nu någon 35åring som inte ens får följa med Björklöven upp till HA.

Sen kan du väl motivera varför vi ska signa dom spelarna som du länkar? Har inte sett ett enda inlägg från dig där du har en motivering.
Användarvisningsbild
18DIF91

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av 18DIF91 »

SirDIFalot skrev:
supreme skrev:Kanske är gamla nyheter, men jag har inte läst något så här konkret om dessa spelare tidigare:
http://hockeyettan.com/2013/04/22/det-a ... -lockande/
Vår ekonomi är säkerligen hårt pressad. Men en hel kedja med spelare från division 1? Det känns som en väldig chansning.
Fast å andra sidan är det inte en helt dum tanke heller.

Spelare från division 1 som får en chans i ett AS lag, kan ju vara så att de höjer sig i sitt spel för att de vill kunna etablera sig i en högre division också.

Dock så är det som du sa en enorm chansning också.

Fast en hel kedja är väl kanske lite väl mycket dock.. men en eller två spelare kanske.
Alltid Oavsett.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Förstår fortfarande inte hur vissa kan ifrågsätta att vi värvar en hel kedja rakt av. Dessutom när det är en av den lägre divisionens bästa kedjor, bestående av unga, utvecklingsbara och förmodligen hungriga spelare. De kommer INTE att göra bort sig. Det kan jag garantera. Sen att folk här kommer att vilja hänga dem efter två-tre omgångar är en annan sak, men det säger mer om er.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Metal Machine skrev:Förstår fortfarande inte hur vissa kan ifrågsätta att vi värvar en hel kedja rakt av. Dessutom när det är en av den lägre divisionens bästa kedjor, bestående av unga, utvecklingsbara och förmodligen hungriga spelare. De kommer INTE att göra bort sig. Det kan jag garantera. Sen att folk här kommer att vilja hänga dem efter två-tre omgångar är en annan sak, men det säger mer om er.
Kan bara hålla med. Om vi skulle få in alla 3 kommer det att bli skitbra eftersom många spelare som kommit från DIV 1 och presterat riktigt bra i HA. Sen är det ju så att Huddinge alltid haft bra spelare, kolla falk t.ex.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Förstår fortfarande inte hur vissa kan ifrågsätta att vi värvar en hel kedja rakt av. Dessutom när det är en av den lägre divisionens bästa kedjor, bestående av unga, utvecklingsbara och förmodligen hungriga spelare. De kommer INTE att göra bort sig. Det kan jag garantera. Sen att folk här kommer att vilja hänga dem efter två-tre omgångar är en annan sak, men det säger mer om er.
Det beror lite på vad dom får för roll och så vidare. Jag skulle kunna tänka mig att spela dom som tredje kedja och försöka matcha dom mot motståndarnas tredje backpar, dvs deras sämsta backar. Men finns det utrymme för dom i PP? Är alla tillräckligt skolade defensivt?
Expert.
Metal Machine

SirDIFalot skrev:
Det beror lite på vad dom får för roll och så vidare. Jag skulle kunna tänka mig att spela dom som tredje kedja och försöka matcha dom mot motståndarnas tredje backpar, dvs deras sämsta backar. Men finns det utrymme för dom i PP? Är alla tillräckligt skolade defensivt?
Exakt. Given 3:e-kedja. Tänk er följande:

Guter - ? - Sörensen
Saviano - Johner - Ölvestad?
Huddinge-kedjan
Hank - Honken - Ljung
Lindberg (får kämpa om en plats och lär nog peta någon)

Föreslår att vi letar ny 1:a-center i NCAA. Sedan fyller vi på laget under säsong vid behov, om det finns pengar kvar.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är fullständigt övertygad om att Ljungh kommer lira som center i lina två kommande säsong.

Också ganska säker på att Johner kommer ha samma roll i lina ett.

Honken som center i en fjärdelina och sedan blir det kanske Huddinges lina som blir vår tredje lina.

Kanske att vi kan plocka in en målvakt och en spelare till av viss klass till utifrån, men sedan är nog budgeten utnyttjad tyvärr.

Tyvärr sänks våra möjligheter att forma ett starkt lag av att spelare kan utnyttja korkade klausuler.

En av Kalus och Ölvestad ersätt av Ahlén medan en av dem förhoppningsvis blir kvar.

Lika bra att inse att vi kommer i bästa fall vara ett mittenlag i Allsvenskan kommande säsong.
Metal Machine

Tycker inte att den trupp jag föreslår borde bli så dyr. Speciellt inte om vi kan samla ihop en summa pengar till en spelare. Något tunn, men absolut ingen omöjlighet. Ljung känns väldigt onödig dock. Hade en bra känsla kring honom, men den visade sig vara helt åt skogen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi måste väl i alla fall skaffa en ordentlig ersättare till Ottosson? Att ersätta honom internt är ju sportsligt självmord.

Sen tycker jag inte vi förbise en sån enkel sak som att vi behöver spelare som kan teka. Vi tappar ju just nu våra enda två dugliga tekare den förgående säsongen. Fimpen och Otto.

Angående Huddinge-lirarna så är det många poängkungar som dominerat betydligt mer än dom på division 1 nivå som floppat i Allsvenskan. Och vi ska ta in TRE. Det är klart det är ett högt spel. Stockholmsserien är ju dessutom långt ifrån den bästa division 1 serien.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Vi måste väl i alla fall skaffa en ordentlig ersättare till Ottosson? Att ersätta honom internt är ju sportsligt självmord.

Sen tycker jag inte vi förbise en sån enkel sak som att vi behöver spelare som kan teka. Vi tappar ju just nu våra enda två dugliga tekare den förgående säsongen. Fimpen och Otto.

Angående Huddinge-lirarna så är det många poängkungar som dominerat betydligt mer än dom på division 1 nivå som floppat i Allsvenskan. Och vi ska ta in TRE. Det är klart det är ett högt spel. Stockholmsserien är ju dessutom långt ifrån den bästa division 1 serien.
Håller med, vi behöver ersättare för Otto.
Har för mig att Johner var rätt ojämn på tekningar, vann enligt statistiken bara 48 % vilket är rätt dåligt om han är tilltänkt första center. Där måste han bli bättre. Honken var väl okej på tek men inte mycket mer, vi behöver få in 2 centrar som vinner runt 55-60 % av sina faceoffs. Ha duktiga centrar som vinner faceoffs är en stor del i PP och 5 mot 5 spel.

Angående Huddinge kedjan delar jag din oro, kul om dem kommer men att köra alla 3 samtidigt inne känns lite väl farligt. De är säkert duktiga spelare allihopa, men det är större skillnad på DIV 1 och AS än vad många tror. Om vi nu signar alla då räknar jag med att vi tar in minst 2-3 riktigt bra klasslirare till top 6, för dessa ungtuppar från Huddinge ska inte få lyfta mer än 20-25 k i månaden.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Kall-El skrev:Är fullständigt övertygad om att Ljungh kommer lira som center i lina två kommande säsong.

Också ganska säker på att Johner kommer ha samma roll i lina ett.

Honken som center i en fjärdelina och sedan blir det kanske Huddinges lina som blir vår tredje lina.

Kanske att vi kan plocka in en målvakt och en spelare till av viss klass till utifrån, men sedan är nog budgeten utnyttjad tyvärr.

Tyvärr sänks våra möjligheter att forma ett starkt lag av att spelare kan utnyttja korkade klausuler.

En av Kalus och Ölvestad ersätt av Ahlén medan en av dem förhoppningsvis blir kvar.

Lika bra att inse att vi kommer i bästa fall vara ett mittenlag i Allsvenskan kommande säsong.
Jag tror det blir som det alltid blir med våra kedjor. Det klickar inte och tränarna letar hela säsongen efter fungerande kedjor.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om alla Huddinge-killarna anländer så måste det väl innebära "Hej då" till rätt många andra spelare?

Guter - Johner - Sörensen
XXX - Ljungh - XXX
Huddinge
Hank - XXX - XXX

Då har vi fyra platser kvar till Honken, Fimpen, Kalus, Ölvestad, Ahlén (?), och det ska ändå in åtminstone två skickliga forwards till det där laget. Annars ser det ju läskigt dåligt ut. Med tanke på att både Ljungh och Sörensen går in i topp 6, så borde det väl finnas hyfsat ekonomiskt utrymme för två bra forwards? Speciellt om en hel tredjekedja ska in från division 1.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag sa redan i förra veckan att jag tror laget kommer se ut såhär:

Saviano (eller motsvarande import) - Johner - Sörensen
Guter - Ljungh - Ölvestad
Huddinge
Hank - Honken - X (och X kan vara en junis, eller möjligtvis Ahlén)

Om inte Jimmie fortsätter så måste det så klart in en spelare för top 6 på hans plats.

Känns lite läskigt att det saknas centrar som du redan konstaterat, inte en enda bra tekare i laget. Tror stenhårt på att man räknar med att Ljungh klarar av rollen som andracenter, vilket väl egentligen är "sådär" efter föregående säsong.

Bästa vore ju om man kunde köra typ Guter - X - Jimmie och flytta ner Ljungh till typ en fjärdelina, men jag är otroligt skeptisk till att vi har de pengarna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tar gärna Huddinge-trion till DIF. Absolut. Stor utvecklingspotential. Heinerö tror jag är den som kommer att bli bäst. Måns Krüger hade Tony Zabel som huvudtränare när han slog igenom på J20-nivå. Även Mats Bäcklin måste ha mött honom. Säger även ja tack till Saviano och hoppas stenhårt på Soares. Låt han bli den som vi ville Linkan skulle vara förra säsongen.

Saviano - Johner - Soares
Guter - Ljungh - Sörensen
Heinerö - Sundberg - Krüger
Hank - Holmqvist - Ölvestad

Det krävs att Ljungh visar varför han vann guldgallret förut och att han har lugnat nerverna som kommer när man spelar för DIF. Han måste ta GIGANTISKA kliv i sommar och nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst