Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Nu är jag lite förvirrad, Kommer vi att leta efter en ersättare för Falk eller är det fortfarande 1 målvakt,1 back och 2 forwards som kvarstår?..
Blir nog inte tal om att ersätta Falken, utan mer fylla de platser som enligt Järlan återstår. Det är knappast så att det var en stor överraskning att Falken la av, utan det har nog funnits med i planerna, så att säga.DIFDIF skrev:Nu är jag lite förvirrad, Kommer vi att leta efter en ersättare för Falk eller är det fortfarande 1 målvakt,1 back och 2 forwards som kvarstår?..
Jaa men om Falk skulle nu tvärbromsa och stanna så tror jag fortfarande att det skulle vara 1 målvakt, 1 back och 2 forwards som vi letar efter, just därför vart jag lite förvirradKentta skrev:Blir nog inte tal om att ersätta Falken, utan mer fylla de platser som enligt Järlan återstår. Det är knappast så att det var en stor överraskning att Falken la av, utan det har nog funnits med i planerna, så att säga.DIFDIF skrev:Nu är jag lite förvirrad, Kommer vi att leta efter en ersättare för Falk eller är det fortfarande 1 målvakt,1 back och 2 forwards som kvarstår?..

- Remy Lebeau
Ett namn som Växjö visat intresse för är Djurgårdens Daniel Widing.
- De hörde av sig till min agent och sa att de var intresserade men jag tackade nej, säger Widing som inte riktigt vet var han ska spela nästa säsong.
- Jag ska prata med min agent om en vecka och sen får vi se vad det finns för alternativ, säger Widing.
Källa: Expressen, papperstidningen.
Undrar om vi visar något intresse alls?
- De hörde av sig till min agent och sa att de var intresserade men jag tackade nej, säger Widing som inte riktigt vet var han ska spela nästa säsong.
- Jag ska prata med min agent om en vecka och sen får vi se vad det finns för alternativ, säger Widing.
Källa: Expressen, papperstidningen.
Undrar om vi visar något intresse alls?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Stog i ST (sundsvalls tidning) idag att Thoresen avböjt vmspel.
Hoppas det gör att han bestämmer sig för en klubb snabbare och att det blir DIF för honom.
Hoppas det gör att han bestämmer sig för en klubb snabbare och att det blir DIF för honom.
DIFRobbex skrev:Stog i ST (sundsvalls tidning) idag att Thoresen avböjt vmspel.
Risken att han går till DIF måste väl inte anses som alltför stor tyvärr...
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Thoresen är ju endast realistiskt ifall han hatar NHL, inte vill bo i Ryssland, tycker att allt söder om Danmark är för långt hemifrån och känner för att gå ner (rejält) i lön. Njaaaaae.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag förstår faktiskt inte hur du kan tro "...helt allvarligt att vi har stor chans att gå hela vägen...".Daniel942 skrev:Nycklarna till SM-Guld:
En stabil producerande 1:a-femma. (Saknades 2010/11)
En stabil förstekeeper. (Saknades första delen av 2010/11)
En offensiv stark back. (Josef Boumedienne 2010/11, dock en på tok för ojämn spelare)
Jag tror helt allvarligt att vi har stor chans att gå hela vägen nästa år om vi gör allt rätt från början (ja det är ju en självklarhet). Förra året så kändes det som att vi hade en trupp som var ihopplockad under en kafferast.
Kan vi få ihop det jag listade ovanför så är vi en bra bit på väg.
Målvaktsposten känns rätt säker hur det än blir. Owuya visade att han höll klass genom att vinna målvaktsligan förra året och visa upp stabilt spel under andra halvan av serien. Skulle nu han dra till NHL kommer vi med största sannolikhet sitta här med antingen Wesslau eller Tellan. Ett drömproblem, det spelar liksom ingen roll hur det blir. Visst kan man tycka att Wesslau bara dansade under en vår och att han var dålig innan och nu i AHL, men han har visat att han har potentialen att bli den stabila 1:a keepern.
Den stabila och producerande förstakedjan saknade vi förra året. Vet inte hur långt in i serien man höll på och byta femmor hit och dit?
Den offensiva starka backen förra året var Bom-Bom, men dessa kvaliteter mörkades av hans dumma utvisningar i slutet av matcherna och för att han även oftast var dålig i defensiven. Undantaget för det sista under slutspelet då jag tyckte att han visade upp vilken klasspelare han är. Men han är inte den offensiva backen ändå känner jag som jag pratar om. Vem är det då 2011/2012?
Tror även att det kommer bli bättre då vi förhoppningsvis kommer ha med oss Ölvestad hela serien och inte halva som nu, vi såg ju vilken effekt det hade i slutspelet.
En målvakt som är bättre än #1 i målvaktsligan blir svårt att finna och även om Tellan är lite, lite bättre än Mark (om han nu ens är det) så tror jag inte det kommer ha så stor betydelse jämfört med i år.
Och hur menar du att vår förstafemma helt plötsligt ska bli superbra? Den kommer ju förmodligen se ut likadant som den gjorde i år och den sög. Är det dessa herrar som ska producera i PP?
Och offensiv, stark back... Här vet jag inte vem du syftar på som skulle göra fler poäng än BomBom?
Att vi skulle gå hela vägen nästa år ger jag 1% chans. Jag tror snarare att vi med dagens jämngråa trupp kommer åtta och åker ut i kvartsfinal. Nej ni, jag är ledsen över att vara så här bitter men jag har en riktigt dålig känsla i magen. Känns precis likadant som med DIF Fotboll. Ett jämndåligt lag som omöjligt kan komma högre än plats 8-10.
- SkönaDjurgårn
Ja, vissa spelare behöver vi inte ens diskutera. Fattar inte hur folk kan haspla ur sig namn på spelare som spelar i NHL, KHL osv. Någonstans måste man inse att elitserien är en serie som endast är intressant för unga lovande spelare, gamlingar och medelålders som inte är tillräckligt bra för andra penningstinna ligor. Menmen, det heter inte silly season för intet!Enbom skrev:Thoresen är ju endast realistiskt ifall han hatar NHL, inte vill bo i Ryssland, tycker att allt söder om Danmark är för långt hemifrån och känner för att gå ner (rejält) i lön. Njaaaaae.

Öhm...? Vem har sagt att vår trupp är spikad och klar?SkönaDjurgårn skrev:Och hur menar du att vår förstafemma helt plötsligt ska bli superbra? Den kommer ju förmodligen se ut likadant som den gjorde i år och den sög. Är det dessa herrar som ska producera i PP?
Vi ska ha in en till forward/center, en sådan av hög klass. Förhoppningsvis så blir det en klasscenter i slutändan, och då råder det ju inget tvivel om att vår förstafemma med all säkerhet kommer att höja sig avsevärt.
- Nilson - NY - Ölvestad
- Nilson - Otto - NY
- Nilson - NY - M. Tjärnqvist
D. Tjärnqvist - Holmqvist
- SkönaDjurgårn
Jag har väl aldrig sagt att de ska bli sämre? Säger bara att vår förstafemma förmodligen inte blir något att hänga i julgranen i år heller. Jag hoppas också på en klasscenter men misstänker att han inte alls blir av den kaliber man hoppats och drömt om.
Att vi helt plötsligt skulle bli "ruggigt vassa" har jag svårt att se men får väl hoppas att jag har fel. Den där uppställningen ser rätt okej ut även om den inte är spikad än direkt... 60% av den har väl inte ens skrivit på än? Dessutom så var Marcus Nilson VÄRDELÖS i PP i år. Det är fakta och jag vill inte ge honom alltför många chanser där nästa säsong om han inte bevisar att han är i gammalt gott slag.
Att vi helt plötsligt skulle bli "ruggigt vassa" har jag svårt att se men får väl hoppas att jag har fel. Den där uppställningen ser rätt okej ut även om den inte är spikad än direkt... 60% av den har väl inte ens skrivit på än? Dessutom så var Marcus Nilson VÄRDELÖS i PP i år. Det är fakta och jag vill inte ge honom alltför många chanser där nästa säsong om han inte bevisar att han är i gammalt gott slag.
- BaronVonDif
DIFRobbex skrev:Stog i ST (sundsvalls tidning) idag att Thoresen avböjt vmspel.
Glöm Thoresen, han har dock en yngre bror i norska ligan som verkar lovande, kanske kan vara nåt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Lee Harvey Oswald
Eller chansen kanske, beror hur man ser på det hela....Billx skrev:DIFRobbex skrev:Stog i ST (sundsvalls tidning) idag att Thoresen avböjt vmspel.
Risken att han går till DIF måste väl inte anses som alltför stor tyvärr...
Nja, Thoresen känns som ett väldigt lååååångt långskott.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jaaa....Thoresen som typ öste in 70 poäng på under 60 matcher i KHL är ju säkert ruskigt intresserad av att sänka lönen med 90%, nobba NHL-anbud och välja Elitserien istället.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ändå vägrar folk acceptera det och han nämns en gång per sida hela tiden...-daniel- skrev:Jaaa....Thoresen som typ öste in 70 poäng på under 60 matcher i KHL är ju säkert ruskigt intresserad av att sänka lönen med 90%, nobba NHL-anbud och välja Elitserien istället.
Expert.