Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Häftigt om man hör klacken vråla utifrån Globens utskänkningsinrättningar när vi slår Gnaget i kväll. De har ju TV i barerna och en del av ölintäkterna går till klubben, antar jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Japp, läste den där i morse i pappersupplagan men hittade inte länken på nätet.

Men den är helt klart läsvärd.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Folk vet mycket väl hur tråkigt det blir utan klackar.
Klackarna har uppfattningen att polisen inte vill ha dem där.
Klackarna vill skicka ett meddelande om att de behövs. Till vem?
Jag tror att de flesta upplever denna protest som gnäll. Gör istället något som direkt riktar sig till polisen. Och utan att strejka. Det gör inte en supporter tycker jag.
Parollen "För alltid, oavsett" har tydligen fått ett tillägg: "förutom när..."

Med det sagt är jag inte sämre än att jag hoppas att ni lyckas med det ni vill uppnå.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Rash skrev:Om du menar en sak, låt gärna det stå kvar. Visst, vi är djurgårdare, men vi är inte tankeläsare.
Att påstå att folk pissar på andra genom att de gör ett eller annat val ÄR respektlöst och det är min åsikt, inte lögn. Jag vill inte bli kategoriserad som en person som pissar på andra, allra helst andra djurgårdare.

Och ja, jag tar i. Vad jag vet så har minst två personer få ta emot hot för att de tycker bojkotten är fel så jag blir väldigt allergisk mot dina alternativ.
Jag tror inte du läste vad jag skrev. Jag tog bort det för att det inte behövdes. För mig är det självklart att det var och en skriver på det här forumet står för dem och är deras åsikt/tankar/ord. Därför behövs ingen förklaring.

För mig är det att pissa på andra genom att ställa sig på klacksektionen ikväll. Det är ett hån mot JK, mot dem som åkt på stryk och framför allt vår supporterkultur. Jag vet att du (och många andra) inte håller med mig och det behöver ni inte göra heller.

Du skrev att du inte ville bli kategoriserad. Det är det du gör med mig i ditt sista stycke. Jag vill verkligen inte bli förknippad med hot ändå blir jag det hos dig. Märkligt.

-------------------------------------------------------------------------------

Nog med OT. Hur många tror ni det kommer på klacksektionen ikväll? 1/4 fullt? Min gissning är mer än så tyvärr.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

FredrikH skrev:
För mig är det att pissa på andra genom att ställa sig på klacksektionen ikväll. Det är ett hån mot JK, mot dem som åkt på stryk och framför allt vår supporterkultur. Jag vet att du (och många andra) inte håller med mig och det behöver ni inte göra heller.
Vi som sitter på långsidan, "pissar" vi på de barnfamiljer som tvingades fly under rusningar? Pissar vi på alla de som efter stökiga och hotfulla derbyn väljer att stanna hemma?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

sensei skrev:
FredrikH skrev:
Vi som sitter på långsidan, "pissar" vi på de barnfamiljer som tvingades fly under rusningar? Pissar vi på alla de som efter stökiga och hotfulla derbyn väljer att stanna hemma?
Förstår inte riktigt vad du menar, men självklart är det så att de individer som tvingar "barnfamiljer att fly" (tjena AB) gör fel. Jag har aldrig påstått något annat. De som gör att folk inte vågar(?) gå på derbyn bör självklart också ta en rejäl fundering över hur de beter sig. Men det har inget med saken och göra och det tror jag du är väl medveten om.
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

sensei skrev:
FredrikH skrev:
Hur många rusningar har det varit sen 22a dec 2010?!? Åtgärder vidtogs vilket förhindrade att sådana skulle kunna ske. Vad har hänt efter den polisbrutalitet som skett? Jo den ska bli mer aggressiv!

Mitt barn är för litet för att gå på hockey öht men jag har vänner som haft med sina ungar! Ingen har varit rädd utan har tvärtom velat gå på fler matcher, fram till för två derbyn sen! Och det är inte supportrarnas fel!

Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
FredrikH skrev:
Morgontrött eller bakfull?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

FredrikH skrev:
sensei skrev:
FredrikH skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar, men självklart är det så att de individer som tvingar "barnfamiljer att fly" (tjena AB) gör fel. Jag har aldrig påstått något annat. De som gör att folk inte vågar(?) gå på derbyn bör självklart också ta en rejäl fundering över hur de beter sig. Men det har inget med saken och göra och det tror jag du är väl medveten om.
Analogin består i att vanligt folk bojkottar derbyn av den enkla anledning att det har vart stökigt. Dessa människor skriver dock inte på olika forum och kräver att andra ska göra samma sak, med olika termer som "pissa" och andra subtila hot och idiotförklaringar mot dem som faktiskt vill gå och se på hockey.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Morgontrött eller bakfull?
Haha, sjukt bakis faktiskt, tack för att du frågar. Blev riktigt stökigt igår..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Morgontrött eller bakfull?
Haha, sjukt bakis faktiskt, tack för att du frågar. Blev riktigt stökigt igår..
Lill-lördag eller förkrök till derbyslakten? Men det är bra att du stökade av dig igår... då kanske du undviker att börja veva mot någon ont ananade polis ikväll! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

FredrikH skrev:
Rash skrev:Om du menar en sak, låt gärna det stå kvar. Visst, vi är djurgårdare, men vi är inte tankeläsare.
Att påstå att folk pissar på andra genom att de gör ett eller annat val ÄR respektlöst och det är min åsikt, inte lögn. Jag vill inte bli kategoriserad som en person som pissar på andra, allra helst andra djurgårdare.

Och ja, jag tar i. Vad jag vet så har minst två personer få ta emot hot för att de tycker bojkotten är fel så jag blir väldigt allergisk mot dina alternativ.
Jag tror inte du läste vad jag skrev. Jag tog bort det för att det inte behövdes. För mig är det självklart att det var och en skriver på det här forumet står för dem och är deras åsikt/tankar/ord. Därför behövs ingen förklaring.

Du skrev att du inte ville bli kategoriserad. Det är det du gör med mig i ditt sista stycke. Jag vill verkligen inte bli förknippad med hot ändå blir jag det hos dig. Märkligt.

-------------------------------------------------------------------------------

Nog med OT. Hur många tror ni det kommer på klacksektionen ikväll? 1/4 fullt? Min gissning är mer än så tyvärr.
Då kanske vi missförstod varann. Men jag fick för mig att du syftade på att ALLA som går på matchen, oavsett sektion, pissar på de som blivit illa behandlade. Om du syftar på de som ställer sig i klacken trots JKs uppmaning så har tar jag delvis tillbaka. Tycker dock fortfarande ditt ordval är olyckligt. Du och många andra med dig piskar upp en stämning som vissa andra som delar din åsikt inte kan hantera utan övergår till att hota folk av en annan åsikt.

Som jag skrev tidigare, jag ställer mig till stor del bakom bojkotten, men det är tillfället jag vänder mig emot. Hade det varit slutspel där vi inte riskerar att åka ner så hade vi kunnat offra en hel slutspelsserie. Men som landet ligger just nu så behöver vi tänka på laget i första hand.

Du verkar inte ha några problem med att kategorisera andra så varför är det ett problem med att andra buntar ihop dig med saker du inte står för? Inte så märkligt.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

"Därför uppmanar vi till bojkott i kväll"
Öppet brev från Järnkaminerna (och svarta armén).

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4382645.ab
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar