Farligt att dessutom bränna sin goodwill redan innan säsongen, pallar fans och sponsorer en till nödinsats om det krävs framåt våren?mb81 skrev:Det är ändå spännande att Linköping, Brynäs och Örebro ökar sin budget under dessa omständigheter. De kör på som allt vore som vanligt och bara chansar att publiken kommer tillåtas från start. Det är alltså tre relativt fattiga klubbar. Tar de för givet att de räddas av kommunen om det skulle bli så att konken närmar sig? Jag fattar verkligen inte hur de tänker. Linköping har till exempel värvat massa dyrt under coronan. Ljungh med flera var inte klara innan pandemin.Doyle skrev:Märkligt hela ”Berglund Gate” Har svårt att se honom gama åt sig oskäligt mycket cash i tider som dessa då folk ff dör som flugor runt om i världen. Vi har ju inte en aning om vad som sagts o vilka summor vi talar om. Det vi vet är bara att Berglund och hans pappa vill ha ett snabbare avtal än DIF mäktar med. Att sen Brynäs får hybris och helt plötsligt miljonsatsar med fans o sponsorer överträffar min fantasi. Känns riskabelt delux då smällen längre fram kan bli akut inte bara för Brynäs utan för en hel del andra lag. Clubens ordförande var ju ute o fruktade vilka konsekvenser det kan bli för lagen i ligan om det blir spel utan publik. Även Fbk som är ett av de rikaste lagen i ligan vädrar oxå en oro över det ekonomiska. Hade varit intressant o höra Patrik Berglund kommentera situationen. Just nu är det bara spekulationer högt o lågt var man än vänder sig.
Rikare klubbar som Färjestad, Luleå, Frölunda och vi(ja vi och Luleå är betydligt rikare än tidigare nämnda klubbar) tar det betydligt lugnare. Nästan så man hoppas(bara nästan jag vill inget annat än tillbaka till hovet) att det inte blir publik under en lång tid bara därför.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Örebro vet jag inte men både LHC och Brynäs verkar satsa helhjärtat med en övertygelse om att pandemiläget antingen skall förbättras radikalt till September eller att ytterligare krispaket för elitidrotten kommer sjösättas under hösten eller början på nästa år.mb81 skrev:Det är ändå spännande att Linköping, Brynäs och Örebro ökar sin budget under dessa omständigheter. De kör på som allt vore som vanligt och bara chansar att publiken kommer tillåtas från start. Det är alltså tre relativt fattiga klubbar. Tar de för givet att de räddas av kommunen om det skulle bli så att konken närmar sig? Jag fattar verkligen inte hur de tänker. Linköping har till exempel värvat massa dyrt under coronan. Ljungh med flera var inte klara innan pandemin.Doyle skrev:Märkligt hela ”Berglund Gate” Har svårt att se honom gama åt sig oskäligt mycket cash i tider som dessa då folk ff dör som flugor runt om i världen. Vi har ju inte en aning om vad som sagts o vilka summor vi talar om. Det vi vet är bara att Berglund och hans pappa vill ha ett snabbare avtal än DIF mäktar med. Att sen Brynäs får hybris och helt plötsligt miljonsatsar med fans o sponsorer överträffar min fantasi. Känns riskabelt delux då smällen längre fram kan bli akut inte bara för Brynäs utan för en hel del andra lag. Clubens ordförande var ju ute o fruktade vilka konsekvenser det kan bli för lagen i ligan om det blir spel utan publik. Även Fbk som är ett av de rikaste lagen i ligan vädrar oxå en oro över det ekonomiska. Hade varit intressant o höra Patrik Berglund kommentera situationen. Just nu är det bara spekulationer högt o lågt var man än vänder sig.
Rikare klubbar som Färjestad, Luleå, Frölunda och vi(ja vi och Luleå är betydligt rikare än tidigare nämnda klubbar) tar det betydligt lugnare. Nästan så man hoppas(bara nästan jag vill inget annat än tillbaka till hovet) att det inte blir publik under en lång tid bara därför.
Ingen av ovannämnda föreningar har en kassa som kan täcka deras utgifter om det skulle bli en publikfri säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grewe förloradl
Bra att vi lånar ut. Då får vi hela NHL-pengen om han skriver kontrakt nästa sommar.mb81 skrev:
Grewe förloradl
Känns som det finns bättre alternativ att låna ut än just Grewe..
Är orolig att vi sett honom för sista gången nu och han nästa år joinar upp permanent med nått USA kontrakt.
Läser man på AB så tolkar jag iallafall det som att han lessnat på DIF och deras "du ska kötta i en 4:e lina och aldrig få en större roll":
– De hade kunnat sagt att ”gnugga på och sitt på bänken i Djurgårdens a-lag” men nu valde de att göra upp en riktig plan och det känns bra. När de ringde och sa att de vill att jag ska spela där och de tror att det är det som är bäst för en så litar man ändå på dem. Jag tycker att det är kul att de bryr sig så mycket.
Känns verkligen som det är Albin själv som vill dra för han vill komma igång på allvar med sin karriär istället för att bara hänga i 4:e o lira sporadisk tid.

Läser man på AB så tolkar jag iallafall det som att han lessnat på DIF och deras "du ska kötta i en 4:e lina och aldrig få en större roll":
– De hade kunnat sagt att ”gnugga på och sitt på bänken i Djurgårdens a-lag” men nu valde de att göra upp en riktig plan och det känns bra. När de ringde och sa att de vill att jag ska spela där och de tror att det är det som är bäst för en så litar man ändå på dem. Jag tycker att det är kul att de bryr sig så mycket.
Känns verkligen som det är Albin själv som vill dra för han vill komma igång på allvar med sin karriär istället för att bara hänga i 4:e o lira sporadisk tid.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag förstår honom, men samtidigt är det väl i år som chansen är som störst att på riktigt förtjäna en plats?captcash skrev:Känns som det finns bättre alternativ att låna ut än just Grewe..Är orolig att vi sett honom för sista gången nu och han nästa år joinar upp permanent med nått USA kontrakt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Konkurrenssituationen om speltid mot andra up-and-coming spelare som Lillfimpen, Holtz mfl i år skulle ju inte direkt gynna AG. Han är en sådan typ av spelare som jag tror får mest utveckling om han går till liten rink tidigt.Andspe skrev:
Jag förstår honom, men samtidigt är det väl i år som chansen är som störst att på riktigt förtjäna en plats?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Angående ’Berglund Gate’... Patrik har hela tiden varit tydlig med att han gärna stannar i DIF men ha ett längre kontrakt än ett år. Det har inte vi kunnat ge honom med rådande situation.
Dick har prioriterats i detta osäkra läge eftersom han vill vara med hela säsongen. Han är även väldigt uppskattad i gruppen.
Dick har prioriterats i detta osäkra läge eftersom han vill vara med hela säsongen. Han är även väldigt uppskattad i gruppen.
Men han bevisade inget senaste säsongen varken i a-laget eller J20 som gjorde att han förtjänade mer istid högre upp i hierarkin. Han gick snarare bakåt än framåt i utvecklingen.captcash skrev:Känns som det finns bättre alternativ att låna ut än just Grewe..Är orolig att vi sett honom för sista gången nu och han nästa år joinar upp permanent med nått USA kontrakt.
Såg du J20 matcherna? Ren nyfikenhet. Många brukar svara sådär men känns snarare som man endast går på statistik. Jag såg dem inte, så kan inte bedöma den delen.mb81 skrev:Men han bevisade inget senaste säsongen varken i a-laget eller J20 som gjorde att han förtjänade mer istid högre upp i hierarkin. Han gick snarare bakåt än framåt i utvecklingen.captcash skrev:Känns som det finns bättre alternativ att låna ut än just Grewe..Är orolig att vi sett honom för sista gången nu och han nästa år joinar upp permanent med nått USA kontrakt.
Och vad gäller A-laget. Spelade 13 min en match som mest, några runt 10 men oftast under 10, runt 5-7 min. Vad ska han bevisa där, egentligen? Han kanske fick instruktioner att vara den typen av spelare han ofta förknippas med. Dvs vara en "jobbig jäkel" i en fjärdeline.
Om man ständigt ska placera juniorerna i en fjärdekedja med typ Hank (som är bra på sitt egna sätt) så är det svårt att visa prov på smartness och andra tekniska detaljer.
Beträffande Bulan så såg jag just lite kommentarer från Brynäshåll ang deras lilla insamling att de är redo att presentera Bertilsson men att Berglund ev inte är så klar som vissa vill få det till utan snarare att han fortsatt i högsta grad är aktuell för en fortsättning med oss.
Det ska väl dock tas för vad det är - obekräftat twittersnack som jag inte kan bedöma, men kanske kan få upp hoppet för någon tills vidare..
Det ska väl dock tas för vad det är - obekräftat twittersnack som jag inte kan bedöma, men kanske kan få upp hoppet för någon tills vidare..

- Remy Lebeau
Dom kommer presentera honom vid 14:00 i dag.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -hemsidan/
"Överens med Patrik Berglund
Enligt Gefle Dagblad är Brynäs redan överens med Patrik Berglund, senast i Djurgården, om ett tvåårskontrakt.
– Där har det varit klart sedan länge. Det som ska till nu är att komma överens med Bertilsson. Jag vet att Sundlöv (Michael, herransvarig i Brynäs) jobbar hårt just nu, sade klubbdirektören Michael Campese till tidningen i måndags.
Presskonferensen börjar klockan 14.
"
Enligt Gefle Dagblad är Brynäs redan överens med Patrik Berglund, senast i Djurgården, om ett tvåårskontrakt.
– Där har det varit klart sedan länge. Det som ska till nu är att komma överens med Bertilsson. Jag vet att Sundlöv (Michael, herransvarig i Brynäs) jobbar hårt just nu, sade klubbdirektören Michael Campese till tidningen i måndags.
"
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag såg gissningsvis 5 matcher med Grewe i J20. Han var bra men inte lika dominant som året innan. Jag trodde han skulle ha en fast plats i a-laget redan förra säsongen och till och med vara med i JVM-laget. Men nu har han stagnerat istället.ciirree skrev:Såg du J20 matcherna? Ren nyfikenhet. Många brukar svara sådär men känns snarare som man endast går på statistik. Jag såg dem inte, så kan inte bedöma den delen.mb81 skrev:Men han bevisade inget senaste säsongen varken i a-laget eller J20 som gjorde att han förtjänade mer istid högre upp i hierarkin. Han gick snarare bakåt än framåt i utvecklingen.captcash skrev:Känns som det finns bättre alternativ att låna ut än just Grewe..Är orolig att vi sett honom för sista gången nu och han nästa år joinar upp permanent med nått USA kontrakt.
Och vad gäller A-laget. Spelade 13 min en match som mest, några runt 10 men oftast under 10, runt 5-7 min. Vad ska han bevisa där, egentligen? Han kanske fick instruktioner att vara den typen av spelare han ofta förknippas med. Dvs vara en "jobbig jäkel" i en fjärdeline.
Om man ständigt ska placera juniorerna i en fjärdekedja med typ Hank (som är bra på sitt egna sätt) så är det svårt att visa prov på smartness och andra tekniska detaljer.
Sen ska juniorspelare såklart få speltid högre upp i hierarkin om de är värda det. Holtz borde till exempel fått mer speltid ifjol. Likaså Simon Johansson. Grewe som jag har gillat väldigt länge har tyvärr inte gjort sig förtjänt av speltid högre upp just nu. Lill-Fimpen och även Bjerselius verkar ha gått om honom just nu. Det är tråkigt då jag haft stora hopp på Grewe sen jag tjusades av honom i tv-pucken.
Jag är glad att vi inte går vidare med Bulan om det handlar om ett tvåårskontrakt. En redan trög forward med lite ryggproblem som är 32 år skulle jag inte ge mer än ett år i taget.Remy Lebeau skrev:Dom kommer presentera honom vid 14:00 i dag.
"
Den som lever får se.Remy Lebeau skrev:Dom kommer presentera honom vid 14:00 i dag.
"