Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018
- Lee Harvey Oswald
Re: Semifinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 5/4-2018
Bra strategiskt tänk ändå av DIF, över 7 matcher.
Lås Saik mosa oss helt i per 2-3, så dom tappar lite fokus och ödmjukhet till lördagens match
Eeeeh, not
Nej, med ett PP och en målvakt i form hade vi haft alla chanser i världen här.
Men faktum kvarstår, vi har hittills inte gjort en enda helgjuten match över 60min, vi faller igenom i matcherna när det står och väger, vi är alldeles för ojämna i detta skede av säsongen.
Tydligt, Saik spelar Slutspelshockey, DIF är kvar i novemberlunk
Jag noterade, 12 in i 3:e perioden gjorde Adam en räddning på en styrning, det kändes lite häftigt, fan vi varpå gång där ett tag...nästan
Ett stort + dock med denna kväll, jag slapp byta kön.
Lås Saik mosa oss helt i per 2-3, så dom tappar lite fokus och ödmjukhet till lördagens match
Eeeeh, not
Nej, med ett PP och en målvakt i form hade vi haft alla chanser i världen här.
Men faktum kvarstår, vi har hittills inte gjort en enda helgjuten match över 60min, vi faller igenom i matcherna när det står och väger, vi är alldeles för ojämna i detta skede av säsongen.
Tydligt, Saik spelar Slutspelshockey, DIF är kvar i novemberlunk
Jag noterade, 12 in i 3:e perioden gjorde Adam en räddning på en styrning, det kändes lite häftigt, fan vi varpå gång där ett tag...nästan
Ett stort + dock med denna kväll, jag slapp byta kön.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och vet ni, folk ville möta detta lag. Grattis. Typ.
Skoterraggare.....jo jag tackar.
De kan då konsten att spela ishockey.
Kanske deras sex fingrar på vardera hand som gör skillnaden?
Nej, ta bussen till Stureplan.....glöm inte att fixa frillan först, fönen fram på flertalet.
Skoterraggare.....jo jag tackar.
De kan då konsten att spela ishockey.
Kanske deras sex fingrar på vardera hand som gör skillnaden?
Nej, ta bussen till Stureplan.....glöm inte att fixa frillan först, fönen fram på flertalet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det gör jag. Hank är ett exempel på det. Skillnaden är väl att forwards misstag inte kostar oss direkta självmål. Det sista målet är ett pojkmisstag. Visserligen inte han som matchar sig själv. Bedrövligt coachat.BigJ skrev:Skriver helt under på detta, maniska jocke var borta ett bra tag, synd att han inte fortsattePraetori skrev:Tänk om du sågat våra forwards för alla missar på samma sätt. Skäms tamefan. Även backar måste få göra misstag utan att hängas ut.Manijock skrev:Falk är en klippa defensivt....
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sex bra backar och två bra kedjor idag. Räcker inte i en semifinal.
3-1 var svagt ingripande men fan vilken oflyt vi har bakåt och är uddlösa framåt.
När våra forwards eller backar skjuter tar det på spelare ut i evigheten, när SAIK skjuter är det studs back ribba in (ungefär som vi mot LHC).
Nä vi har tempot och skridskoåkningen men SAIK har slutspelsrutin och en keeper som står på huvudet samtidigt som våra forwards ser impotenta ut i avsluten.
Tror inte att Ante och Burken hade gjort någon som helst skillnad annat än att dra ner på tempot till något som SAIK kunnat hantera ännu bättre.
När våra forwards eller backar skjuter tar det på spelare ut i evigheten, när SAIK skjuter är det studs back ribba in (ungefär som vi mot LHC).
Nä vi har tempot och skridskoåkningen men SAIK har slutspelsrutin och en keeper som står på huvudet samtidigt som våra forwards ser impotenta ut i avsluten.
Tror inte att Ante och Burken hade gjort någon som helst skillnad annat än att dra ner på tempot till något som SAIK kunnat hantera ännu bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bänka Adam för resten av säsongen. Han spelar skit just nu. Ingen som stör honom och ändå lyckas han inte ta puckarna.
-
Har inte du bytt till aik ännu? Tror dom har ett ganska aktivt forum på svenskafans där du kan hänga och klaga istället.DIFtomppa skrev:Här ser vi vikten av att Bourque och Enqvist inte spelar. Med dom vann vi dessa bondgäng 3 av 4 matcher, utan dom får vi råpisk. Tycker det är jävligt dåligt av Robban att inte spela Brodin mer, samt inse att Adam är verkligen sämst när det gäller.
Menmen, vi har ju även sopan kvar på kontrakt nästa år
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Totalt jävla oacceptabelt språk här inne just nu. Man benämner inte en spelare i vår dress "sopan". Man gör bara inte det.
Vet inte om vi ser samma match som ledarstaben. Musse säger i power breaket att vi är farliga när vi väl kommer ner med pucken djupt i offensiv zon. Eeeh va!? var vi så farliga? Klassiskt trubbiga och kom aldrig in på kassen!
Senast redigerad av Dusinator den 2018-04-05 20:44:30, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
Inte en tendens till NÅGONTING på slutet, gänget i vitt verkar redan ha gett upp är känslan, man känns chockade, små, rädda och förmodligen nermalda redan efter 4 matcher. Pinsamt
Spela fult
Tänk om v hade spelat klart matchen i tisdags. Just nu ser jag inte hur vi ska vända på detta. Sönderlästa. Vår akilleshäl är att möta lag som lyckas tråka ut oss med en bra defensiv. Det var vad Mora och Karlskrona lyckades med under säsongen.
Saknar Engqvist och bourques rutin nu. Går inte att ersätta.
Hoppas grabbarna blir lite förbannade nu.
Saknar Engqvist och bourques rutin nu. Går inte att ersätta.
Hoppas grabbarna blir lite förbannade nu.
Adam klarar inte pressen. Vi behöver nog inte vara oroliga för att Davidssonbröderna försvinner till NHL nästa år.
Kanske tar i lite men faktiskt torrt i bakände.#10 skrev:Då är ni 2.Manijock skrev:Varför skulle han? Adam har ju visat återigen att han är superbra... När det inte gäller ett skit. Så fort det blir lite puls så skiter han ner sig som en laktosintolerant skolflicka.#10 skrev:Jocke kommer stå resten, helt övertygad om det
Bajen kanske är sugna på Adam? Hans tendens att vika ner sig varje gång det gäller något är kultur i den föreningen.
Wrong one - Andrén out
-
+1pulverapa skrev:Totalt jävla oacceptabelt språk här inne just nu. Man benämner inte en spelare i vår dress "sopan". Man gör bara inte det.
Det går, ge aldrig upp
Det är ett jävla mysterium att inte diftomppa blivit bannad för resten av slutspelet.
Saik är riktigt bra idag.
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Saik är riktigt bra idag.
Skickat från min G8341 via Tapatalk