Frasse skrev:För övrigt så hintade Jocke under gårdagens intervju innan matchen om att han lyckats landa de spelare han försökt värva ifrån andra SHL-klubbar. Truppen var till 3/4 spikad (förhandlingar med egna spelare utan kontrakt fortlöpte men skulle intensifieras när vi spelat klart).
Då tror (och hoppas) jag på Palushaj, Lilja och Rensfeldt.
Ja, om det uttalandet stämmer känns plötsligt Palushaj högaktuell, för visst har vi varit och nappat på honom?
Sjukt roligt med Lilja, såg också direkt att han var en av få hot i plast. Skulle passa oss som handen i handsken med sin skridskoåkning och aggressivitet. Lite lik Lundh faktiskt, även om Lundh såklart är i det närmaste oersättbar så som han spelat denna säsong.
Tror det var Pulverapa(?) som skrev för ett tag sedan att han tror Jocke jagar Palushaj inför nästa säsong och att det inte bara var spekulationer.
Han får gärna rätta mig om jag har fel här.
Därför hoppas jag att vi lyckas värva honom.
Rensfeldt tycker jag är en perfekt ersättare till Ljungh och lär inte vara så dyr. Men angående honom så kom det också fram att även Frölunda var intresserade.
Lee Harvey Oswald skrev:Landar vi Lilja vore det skitkul, skulle passa oss perfekt.
Den killen är Djurgårdare längst där inne i själen, han vet bara inte om det än
Tror de flesta av våra motståndare är det när de är på Hovet och hör våra fans... tror det rycker lite inne i kroppen på dem om "hur jävla kul det vore att spela för oss och inte emot oss", pretty fucking bombsäker på det! Vem vill inte ha bästa arbetsplatsen i landet liksom?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Frågan är om inte Ridderwall försvinner om vi har värvat Lilja, någonting säger mig att vi tappar honom eller Lundh nu.
En fågel viskade också i mitt öra att varken Possler eller Ahlén var så aktuella att förlänga med när ungefär halva säsongen var spelad men att det kan komma att ändras med tanke på hur båda levererat senare delen av säsongen, ingen av dom kan väl vara pissdyr heller.
Stavhoppet skrev:Skulle ju vara väldigt tråkigt om vi missar Molin.
Han känns oerhört mkt hetare än Ågren, Strandberg, Lang osv.
Jag hoppas att det är så att det kan bli lite enklare att värva spelare efter att ha gått vidare till minst semi nu.
Såklart tråkigt att Molin verkar välja Malmö. Men tycker ändå en spelare som Bemström är mer spännande. Molin är trots allt 25 och börjar väl närma sig sin peak. Dessutom brukar en vinst i poängligan dra upp priset en hel del. Spelare som Ågren, Bemström och Lang(om han är aktuell) kostar bra mycket mindre än Molin.
Hoppas Alsing och Bemström är helt klara så de inte stannar i Leksand om Leksand går upp.
Sen tror jag också att det blir lättare att hitta värvningar när man både kom tvåa i serien och minst till semi i slutspelet.
Känner mig oerhört tveksam till en sign av Alsing särskilt med det faktumet att vi signat nytt med Bernhardt. De har lite samma uppsidor även om jag bedömer DB mer rejäl och OA mer rörlig.
Tittar vi på backsidan och räknar att vi ska ha 8 backar plus en junis så kan jag inte fatta var Alsing ska in.
Marcus Högström | 19/20 + 2 options år
Tom Nilsson | 18/19 + optionsår
Marcus Fagerudd | 18/19 utlånad 17/18 till Mora
Jesper Pettersson | 18/19
Linus Hultström | 18/19
Daniel Bernhard | 18/19
Förutsätter följande:
Fagerudd fortsatt utlånad.
5 på kontrakt.
Ersätt Lagesson (toppback som vi troligen tappar). Vill ha en allroundback med fokus på det defensiva.
Förläng med Urbom alternativ motsvarande utspräglad def back. Andreas Englund??
Ev byt ut Falk. Här passar inte Alsing in.
Lyft upp Simon Johansson truppen.
Ser inte hur vi ska kunna ta in Alsing utan att uppenbart försvaga backsidan!
Edit:
Lyfte in kontraktsläget från förstasidan. Ber admin/Frasse ändra till David samt stavning på efternamnet!
Tycker Falk ut och Alsing in känns väldigt bra. Här får vi in en spelande back som gör det lättare för oss att spela med hög fart även i de lägre backparen. Dessutom är Alsing bara 21 och det känns som han har riktigt hög potential medans Falk nått så långt han kan med sina begränsade förutsättningar.
Vi har ändå rätt bra ställt med så kallade defensiva backar med Pettersson,Nilsson, Urbom(räknar med att han får förlängt)och en eventuell ersättare för Lagesson.
Jag hoppas att det är så att det kan bli lite enklare att värva spelare efter att ha gått vidare till minst semi nu.
Såklart tråkigt att Molin verkar välja Malmö. Men tycker ändå en spelare som Bemström är mer spännande. Molin är trots allt 25 och börjar väl närma sig sin peak. Dessutom brukar en vinst i poängligan dra upp priset en hel del. Spelare som Ågren, Bemström och Lang(om han är aktuell) kostar bra mycket mindre än Molin.
Hoppas Alsing och Bemström är helt klara så de inte stannar i Leksand om Leksand går upp.
Sen tror jag också att det blir lättare att hitta värvningar när man både kom tvåa i serien och minst till semi i slutspelet.
Känner mig oerhört tveksam till en sign av Alsing särskilt med det faktumet att vi signat nytt med Bernhardt. De har lite samma uppsidor även om jag bedömer DB mer rejäl och OA mer rörlig.
Tittar vi på backsidan och räknar att vi ska ha 8 backar plus en junis så kan jag inte fatta var Alsing ska in.
Linus Hultström | 18/19
Daniel Bernhard | 18/19
Förutsätter följande:
5 på kontrakt.
Ersätt Lagesson (toppback som vi troligen tappar). Vill ha en allroundback med fokus på det defensiva.
Edit:
Lyfte in kontraktsläget från förstasidan. Ber admin/Frasse ändra till David samt stavning på efternamnet!
Tycker Falk ut och Alsing in känns väldigt bra. Här får vi in en spelande back som gör det lättare för oss att spela med hög fart även i de lägre backparen. Dessutom är Alsing bara 21 och det känns som han har riktigt hög potential medans Falk nått så långt han kan med sina begränsade förutsättningar.
Vi har ändå rätt bra ställt med så kallade defensiva backar med Pettersson,Nilsson, Urbom(räknar med att han får förlängt)och en eventuell ersättare för Lagesson.
Jag är helt lugn med backsidan till nästa år.
Fast att jämföra Falk [ut] med Alsing [in] är som att byta en halvrisig hammare mot en bättre såg. Hur bra sågen än är (eller kan bli så) kommer den inte hjälpa dig slå i några spik.
diftobbe89 skrev:Frågan är om inte Ridderwall försvinner om vi har värvat Lilja, någonting säger mig att vi tappar honom eller Lundh nu.
En fågel viskade också i mitt öra att varken Possler eller Ahlén var så aktuella att förlänga med när ungefär halva säsongen var spelad men att det kan komma att ändras med tanke på hur båda levererat senare delen av säsongen, ingen av dom kan väl vara pissdyr heller.
Lundh lär gå till KHL,
Ridderwall och Possler hänger väl löst men nu när vi verkar tappa Acke också så känns det väl rätt troligt att en av de blir kvar eller till och med båda om de kan tänkas gå ner i lön. Båda har dessutom spelat upp sig rejält ju längre säsongen gått.
Jag hoppas Lilja hamnar i en andrakedja med Vejdemo och Bergfors till exempel. Känns som det skulle bli en riktigt vass kedja!
Linus Hultström | 18/19
Daniel Bernhard | 18/19
Förutsätter följande:
5 på kontrakt.
Edit:
Jag är helt lugn med backsidan till nästa år.
Fast att jämföra Falk [ut] med Alsing [in] är som att byta en halvrisig hammare mot en bättre såg. Hur bra sågen än är (eller kan bli så) kommer den inte hjälpa dig slå i några spik.
Kan man spela fiol på en såg kan man säker spika med den också
Ska kolla in Alsing ikväll och ge honom en ny ärlig bedömning. Det jag sett hittills är Nej Tack.
Har bara tittat extra på killen efter att han blivit aktuell, kanske har han varit i en svacka på slutet?
Gjorde kanske en strålande höst?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska kolla in Alsing ikväll och ge honom en ny ärlig bedömning. Det jag sett hittills är Nej Tack.
Har bara tittat extra på killen efter att han blivit aktuell, kanske har han varit i en svacka på slutet?
Gjorde kanske en strålande höst?
Bra arbetsmoral, en förutsättning för att lira hos oss. Kolla bara hur nytta Hank och Ahlén har varit för att de verkligen går all-in för spelsystemet, trots att de inte skulle platsa i många SHL-linor över kvalstrecket.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81 skrev:Enligt någon på Luleåforumet ska Erik Gustafsson(alltså han som spela OS) vara aktuell för oss.
Ryktessnurran är i full gång. Annars brukar vissa agenter vara bra på att droppa påståenden på diverse forum för att trissa upp avtalen. Målsättningen är alltid att få någon etablerad skribent, site eller scout att dra öronen åt sig. Om det är EG från KHL vi snackar om så lär Timrå ligga först (om de klarar kvalet) och därefter Luleå eller dylik klubb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81 skrev:Enligt någon på Luleåforumet ska Erik Gustafsson(alltså han som spela OS) vara aktuell för oss.
Ryktessnurran är i full gång. Annars brukar vissa agenter vara bra på att droppa påståenden på diverse forum för att trissa upp avtalen. Målsättningen är alltid att få någon etablerad skribent, site eller scout att dra öronen åt sig. Om det är EG från KHL vi snackar om så lär Timrå ligga först (om de klarar kvalet) och därefter Luleå eller dylik klubb.
Det har varit mycket rykten kring Luleå tidigare. Men de har väldigt tjockt på backsidan. Just nu 11 backar på kontrakt till nästa säsong.
Även om de bryter kontrakt(som det pratas om) på några så är det tjockt.
diftobbe89 skrev:Frågan är om inte Ridderwall försvinner om vi har värvat Lilja, någonting säger mig att vi tappar honom eller Lundh nu.
Possler i all ära med det är Ahlén som det bara måste förlängas med. En riktig slutspelsgigant.