Praetori skrev:
Det är små nivåskillander och stabilitet som avgör. Tyvärr har våra unga spelare för hög högstanivå för att bli kvar en eller ett par säsonger men för dålig rutin och lägstanivå med vårat spelupplägg för att ta udden av fisk.
Det där är vår förbannelse och ger mig som supporter en ständigt påminnande olustig känsla att inget varar för alltid. Stannar de tre-fyra säsonger så skulle saken vara annorlunda, men på en högst två säsonger får vi aldrig upp stabiliteten i laget.
Jag tror att vi måste börja bygga långsiktigt med en stomme av medelgoda spelare som ingen annan vill ha, men som tillsammans skapar ett på svensk nivå starkt lag. Toppar vi det med några bra egna juniorer och hemvändande Djurgårdsveteraner plus någon kringresande legoknekt (ingen finne) blir vi topp tre igen.
Det är i ett sådant sammanhang förlängningen av Hank och Ahlén måste ses som bra steg av Jocke.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Synd och en gnutta irriterande.
Tror detta var DIF:s chans, att sno en match i götet direkt innan Fisk-Lunda vaknat.
Ju längre matchen led, desto tydligare blev det vilket lag som var topplag och vilket som var Play In lag.
Vår målvaktskvalité håller inte riktigt på denna nivå, det är så synd.
Tänker på gnägget med Fasth, när man slog ut både HV och Luleå, två seriesegrare, två år i rad.
Det var ju inte direkt ett utomordentligt försvarsspel/backspel som bäddade för det, utan en målvakt som stod på huvudet och ett lag som kom in i en skön avspänd känsla, som att -detta kan vi faktiskt fixa
Jaja, vi har iaf stora möjligheter att ta matcherna hemma på Hovet, det känns ändå bra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Märktes så jävla tydligt att FHC var i usel matchform från början, förmodligen en av deras sämsta perioder på säsongen? Nåväl, synd att vi inte lyckades sno den här matchen - som flera varit inne på kändes det lite som vår stora chans.
Tycker totalt sett vi gör en helt OK bortamatch, men i ett slutspel räcker det inte att göra det "helt OK". Alla måste upp ett par snäpp för att vinna en tajt bortamatch.
Lee Harvey Oswald skrev:Synd och en gnutta irriterande.
Tror detta var DIF:s chans, att sno en match i götet direkt innan Fisk-Lunda vaknat.
Ju längre matchen led, desto tydligare blev det vilket lag som var topplag och vilket som var Play In lag.
Vår målvaktskvalité håller inte riktigt på denna nivå, det är så synd.
Tänker på gnägget med Fasth, när man slog ut både HV och Luleå, två seriesegrare, två år i rad.
Det var ju inte direkt ett utomordentligt försvarsspel/backspel som bäddade för det, utan en målvakt som stod på huvudet och ett lag som kom in i en skön avspänd känsla, som att -detta kan vi faktiskt fixa
Jaja, vi har iaf stora möjligheter att ta matcherna hemma på Hovet, det känns ändå bra
Helt enig i ovan. Klamrar mig dock fast vid tron att en vändning fortfarande är möjlig. Som jag ser det är nycklarna två, ett omänskligt bra målvaktsspel kombinerat med disciplin som håller oss på banan.
Grabbar & tjejer, oraklet och den ultrabegåvade krönikören Wennerholm säger att det är kört för DIF. Kan vi inte lika gärna be Säcken & co kasta in handduken?
-daniel- skrev:Grabbar & tjejer, oraklet och den ultrabegåvade krönikören Wennerholm säger att det är kört för DIF. Kan vi inte lika gärna be Säcken & co kasta in handduken?
Jag tror mer på att sno en bortamatch längre fram är bättre, för att vagga in fisk i att det inte är livsviktigt för dem att vinna på Hovet. Hade vi vunnit igår så skulle frölunda tagit fyra raka. Själv tror jag hemmamatchen i morgon är helt avgörande för matchserien. Och det hade den varit oavsett resultatet igår. Nu har vi en bättre möjlighet att vinna i morgon kväll, mot ett frölunda som kan komma att vara för självsäkra. Hade de däremot legat under i matchserien så tror jag som sagt det varit en större utmaning att klå dem i morgon.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vet inte om spelbolagen är galna, men vi erbjuds 2,5 gånger insatsen på VFseger mot oss imorgon. Med tanke på att VF vann mot oss trots att de gick halvt i sömnen genom stora delar av match vågar jag inte tänka p hur det kommer se ut imorgon.
Om man nu ska se något riktigt positivt av gårdagen tror jag på följande.
Frölunda spelade inget vidare, men räddades av några riktigt fina individuella prestationer och lite flyt, tänker närmast på 3-2 målet där pucken studsar flipper och helt plötsligt bara glider in framför mål. Tror det då smyger sig in en känsla att "det här ordnar sig" ungefär som puckot på Aftonbladet ger uttryck för. Den känslan kan bli vår räddning. Vi får bara inte få den själva, som i början av andra igår....
BOMBOM BOUCHARD skrev:Denna hade vi behövt. Frölunda bättre, tog sakta men säkert över. Deras större skicklighet syns tydligast i pp.
Vi var inte chanslösa, men några tveksamma försvarsinsatser från backar och Tellan håller inte om vi ska lyckas vinna sådana här matcher.
Sedan fattar jag inte hur Säcken kan låta Tellan vara kvar i buren vid sista pp.
Ska jag vara ärlig tror jag vi missade vår stora chans ikväll. Nu är Frölunda varma i kläderna och är rakt igenom ett bättre lag. Hade bara varit så häftigt att få skrälla.
Nu kommer ju Frölunda möta oss i ett kokande hovet så än är det inte över. Vi har ju trots allt två vinster hemma mot dom också. Tycker även vi spelar bra idag och är ju en del otur som avgör. Är lite tveksam till coachningen idag dock..
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Klart att det inte är över. Vi är starka hemma. Men Frölunda är nu uppe i matchtempo och det var synd att vi inte kunde utnyttja gårdagen bättre. Laget gjorde en bra insats. Men för att vinna över ett skickligt Frölunda räcker inte det.
Hoppas vi kan vinna hemma imorgon och hålla liv i serien. Får se hur vi orkar hålla uppe spelet. Igår tog Frölunda över efter första perioden. Om det sedan beror på att de steppade upp (det tror jag) eller om vi började spela under vår förmåga får vi nog svaret på kommande match.
Sudden avgör imorgon?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-daniel- skrev:Grabbar & tjejer, oraklet och den ultrabegåvade krönikören Wennerholm säger att det är kört för DIF. Kan vi inte lika gärna be Säcken & co kasta in handduken?
Fast vinner vi imorgon kommer han att skriva att DIF är favoriter. Vinner Frölunda matchen efter blir de favoriter. Vinner vi nästa blir vi det osv. "Oraklet" brukar ofta ändra sig i sina skarpa analyser.