Matchen i övrigt så lät det som att man ska va tacksam idag. Är soppan helt slut?
Det märkliga är ju att laget även kan hämta in underlägen och sällan viker ner sig även mot tuffare motstånd. Generellt så känns det som att forwards gärna blir lite bekväma när vi petat in puckar framåt. De ligger högt i banan och backcheckar inte alls lika hårt eller är delaktiga i försvaret. Igår var det många som var rena rundningskonerna i defensiven och bara stod där innanför blå och tittade på i väntan på att få en puck att åka på. Våra backar är unga och har inte erfarenheten att ta sig ur överbelastningar och dålig rörlighet generellt på grund av zonspelstendenser gör att det blir få enkla vägar för backarna att passa sig ur situationerna i förstaläget. Matchen mot Skellefteå var ytterst talande. De går ner HELA laget som en samlad trupp och krigar tillbaka pucken i initalskedet vilket gör det svinigt svårt att sätta press och lyckas med överbelastningar utan att plötsligt vara i numerärt underläge när spelet vänder.Benjamin L. Willard skrev:Jag tror problemet med alla dessa tappade ledningar är Säcken. Något fel är det när man vet redan innan att ledning med 4-1 och total dominans inte kommer räcka pga problemet från tidigare matcher.
Det är väl hugget som stucket vem som får stå, men med en stabil insats senast mot fbk, samt rutin från slutspelsmatcher och mästerskap så gick valet på Tellan. Igår gjorde han det han skulle. Tre av målen är mitt i slottet, en av dom en puck som studsar fram och tillbaks tills den kommer till en bifare som har öppet mål. Med andra ord inte så lätt att rädda alla gånger. Fjärde målet är ett självmål / styrning, hög klubba dessutom. Nä han gjorde en stabil insats. Svårt att sia om Mantas skulle gjort det bättre.förevigtdjurgården skrev:Oförstående över den inbördes rankningen mellan keepers just nu.
Tellan har varit iskall, och då menar jag verkligen IS-jävla-KALL sedan nackincidenten där. Ett flertal svaga ingripanden i alla matcher därefter, senast FBK där han helt och hållet bjöd på 2-2 eller 3-2 eller vad fan det än var där en puck i lägre fart än min oskridskoförmögne gammelfarfar hade glidit i på något jävla sätt blir en retur som ger öppen kasse.
Samma idag, flertalet gånger sitter man och undrar vad i helvete karln håller på med. Ge Mantas chansen? Kan ju inte bli sämre iallafall...............
Å andra sidan vill jag lyfta Lundberg. Fan vad han växt under året! Föredömligt arbete inför spiken i kistan-baljan när han håller undan två brunsåsare samtidigt och levererar puck till Brodin som porrar in den framför kassen. Grymt.
Också kul att se dominansen vi visade på i fjärde perioden. Efter vårt PP där var det i princip godnatt Brynäs och nog fan borde vi ha nätat.
Men men. Kör ut dem jävlarna på Måndag så vi får slippa the ångest iallafall temporärt.
Satt och blev så irriterad att jag var tvungen att kolla upp vem det var som inte lyckades sätta ett enda namn. Visade sig att det var Bosse Johander från Rockklassiker. Kändes helt offside den del av sändningen jag lyssnade på.Ohddan skrev:Lyssnade via SR-appen från jobbet och undrar vad det är för stjärnor vi blixtinkallat? Daniel Brodén, Mat Andersen och Patrik Thoresson är spelare som nämndes matchen igenom...![]()
Matchen i övrigt så lät det som att man ska va tacksam idag. Är soppan helt slut?
Som sagt, tyckte hans insats var svag mot Färjestad också. Han har inte varit sig själv efter skadan i nacken/frånvaron pga nacken.williams skrev:Det är väl hugget som stucket vem som får stå, men med en stabil insats senast mot fbk, samt rutin från slutspelsmatcher och mästerskap så gick valet på Tellan. Igår gjorde han det han skulle. Tre av målen är mitt i slottet, en av dom en puck som studsar fram och tillbaks tills den kommer till en bifare som har öppet mål. Med andra ord inte så lätt att rädda alla gånger. Fjärde målet är ett självmål / styrning, hög klubba dessutom. Nä han gjorde en stabil insats. Svårt att sia om Mantas skulle gjort det bättre.förevigtdjurgården skrev:Oförstående över den inbördes rankningen mellan keepers just nu.
Tellan har varit iskall, och då menar jag verkligen IS-jävla-KALL sedan nackincidenten där. Ett flertal svaga ingripanden i alla matcher därefter, senast FBK där han helt och hållet bjöd på 2-2 eller 3-2 eller vad fan det än var där en puck i lägre fart än min oskridskoförmögne gammelfarfar hade glidit i på något jävla sätt blir en retur som ger öppen kasse.
Samma idag, flertalet gånger sitter man och undrar vad i helvete karln håller på med. Ge Mantas chansen? Kan ju inte bli sämre iallafall...............
Å andra sidan vill jag lyfta Lundberg. Fan vad han växt under året! Föredömligt arbete inför spiken i kistan-baljan när han håller undan två brunsåsare samtidigt och levererar puck till Brodin som porrar in den framför kassen. Grymt.
Också kul att se dominansen vi visade på i fjärde perioden. Efter vårt PP där var det i princip godnatt Brynäs och nog fan borde vi ha nätat.
Men men. Kör ut dem jävlarna på Måndag så vi får slippa the ångest iallafall temporärt.
Själv satt jag och undrade vad försvaret höll på med!
+1williams skrev:Det är väl hugget som stucket vem som får stå, men med en stabil insats senast mot fbk, samt rutin från slutspelsmatcher och mästerskap så gick valet på Tellan. Igår gjorde han det han skulle. Tre av målen är mitt i slottet, en av dom en puck som studsar fram och tillbaks tills den kommer till en bifare som har öppet mål. Med andra ord inte så lätt att rädda alla gånger. Fjärde målet är ett självmål / styrning, hög klubba dessutom. Nä han gjorde en stabil insats. Svårt att sia om Mantas skulle gjort det bättre.förevigtdjurgården skrev:Oförstående över den inbördes rankningen mellan keepers just nu.
"Stabil" insats mot fbk, njaa, skulle inte kalla det för det.williams skrev:Det är väl hugget som stucket vem som får stå, men med en stabil insats senast mot fbk, samt rutin från slutspelsmatcher och mästerskap så gick valet på Tellan. Igår gjorde han det han skulle. Tre av målen är mitt i slottet, en av dom en puck som studsar fram och tillbaks tills den kommer till en bifare som har öppet mål. Med andra ord inte så lätt att rädda alla gånger. Fjärde målet är ett självmål / styrning, hög klubba dessutom. Nä han gjorde en stabil insats. Svårt att sia om Mantas skulle gjort det bättre.förevigtdjurgården skrev:Oförstående över den inbördes rankningen mellan keepers just nu.
Eftersom det inte är några straffar så är Mantas mer än välkommen imorgon! Tycker han spelar bättre på bortaplan än på Hovet.Lee Harvey Oswald skrev:"Stabil" insats mot fbk, njaa, skulle inte kalla det för det.williams skrev:Det är väl hugget som stucket vem som får stå, men med en stabil insats senast mot fbk, samt rutin från slutspelsmatcher och mästerskap så gick valet på Tellan. Igår gjorde han det han skulle. Tre av målen är mitt i slottet, en av dom en puck som studsar fram och tillbaks tills den kommer till en bifare som har öppet mål. Med andra ord inte så lätt att rädda alla gånger. Fjärde målet är ett självmål / styrning, hög klubba dessutom. Nä han gjorde en stabil insats. Svårt att sia om Mantas skulle gjort det bättre.förevigtdjurgården skrev:Oförstående över den inbördes rankningen mellan keepers just nu.
Tycker inte Tellqvist har tagit chansen att knipa förstaspaden.
Har en känsla av att Mantas kommer få en match strax (helst imorgon)
Jag tycker helt klart Tellan var no 1 innan han blev skadad dock höjde sig Mantas ett snäpp under tiden Tellan var borta och man kände igen honom lite från tidigare under säsongen.Lee Harvey Oswald skrev:"Stabil" insats mot fbk, njaa, skulle inte kalla det för det.williams skrev:Det är väl hugget som stucket vem som får stå, men med en stabil insats senast mot fbk, samt rutin från slutspelsmatcher och mästerskap så gick valet på Tellan. Igår gjorde han det han skulle. Tre av målen är mitt i slottet, en av dom en puck som studsar fram och tillbaks tills den kommer till en bifare som har öppet mål. Med andra ord inte så lätt att rädda alla gånger. Fjärde målet är ett självmål / styrning, hög klubba dessutom. Nä han gjorde en stabil insats. Svårt att sia om Mantas skulle gjort det bättre.förevigtdjurgården skrev:Oförstående över den inbördes rankningen mellan keepers just nu.
Tycker inte Tellqvist har tagit chansen att knipa förstaspaden.
Har en känsla av att Mantas kommer få en match strax (helst imorgon)