Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Sportbladet påstår att Possler är klar.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Då hade dom nog "avslöjat" det. Det där är bara slarvigt skriven artikel.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
diftobbe89 skrev:Ett realistiskt lag som jag samtidigt inte skulle tacka nej till.
Thoresen - Anderson - Sörensen
Possler - Norman - Brodin
Lundh - Ljungh - Vejdemo
Hank - Johansson - Ahlén
Hank behåller man, men man tar bort kaptensbindeln och ger den till Ljungh istället, klokt val.
Lundh ''ersätter'' Alvarez.
Norman ''ersätter'' Sallinen.
Lehtonen försvinner och man tar in en spännande spelare i Gustav Possler.
Spelare som Hage, Lundberg och Fällström försvinner, våra juniorer kommer som alltid få sina chanser att slå sig in i truppen under försäsongen.
På backsidan har jag ingen aning, hoppas bara att Norell testar lyckan någon annanstans sen tror jag Falk ligger löst till, Press hoppas jag får ett ordentligt lyft och Englund hoppas jag verkligen man lyckas behålla, Högström och Hultström behöver jag inte ens nämna, utan dom fallerar hela backsidan.
Jag hoppas att du får rätt i det mesta där men tror tyvärr att vi förlorar fler spelare än enbart Alvarez och Sallinen från topp9. Plus att risken för att vi ska tappa fler backar än enbart Norell känns även den överhängande.
Jag vill gärna se Lehtonen kvar då jag tycker att han gör sitt jobb, dock är det såklart en ekonomisk fråga.
Possler tror jag skulle vara en riktigt bra ersättare till Alvarez.
Vill ni verkligen behålla Ahlén?Stavhoppet skrev:diftobbe89 skrev:Ett realistiskt lag som jag samtidigt inte skulle tacka nej till.
Thoresen - Anderson - Sörensen
Possler - Norman - Brodin
Lundh - Ljungh - Vejdemo
Hank - Johansson - Ahlén
Hank behåller man, men man tar bort kaptensbindeln och ger den till Ljungh istället, klokt val.
Lundh ''ersätter'' Alvarez.
Norman ''ersätter'' Sallinen.
Lehtonen försvinner och man tar in en spännande spelare i Gustav Possler.
Spelare som Hage, Lundberg och Fällström försvinner, våra juniorer kommer som alltid få sina chanser att slå sig in i truppen under försäsongen.
På backsidan har jag ingen aning, hoppas bara att Norell testar lyckan någon annanstans sen tror jag Falk ligger löst till, Press hoppas jag får ett ordentligt lyft och Englund hoppas jag verkligen man lyckas behålla, Högström och Hultström behöver jag inte ens nämna, utan dom fallerar hela backsidan.
Jag hoppas att du får rätt i det mesta där men tror tyvärr att vi förlorar fler spelare än enbart Alvarez och Sallinen från topp9. Plus att risken för att vi ska tappa fler backar än enbart Norell känns även den överhängande.
Jag vill gärna se Lehtonen kvar då jag tycker att han gör sitt jobb, dock är det såklart en ekonomisk fråga.
Possler tror jag skulle vara en riktigt bra ersättare till Alvarez.
- Think if...
- Kontakt:
Ahlén är lika självklar som realistisk
Using Tapatalk
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frågan är väl egentligen hur man kan vilja ha bort en spelare som Ahlén, jag menar, han är ju inte direkt dyr, han tar inte upp plats för någon ''stjärnvärvning'' eller ens i närheten av de, han har den otacksammaste rollen i laget och tar den mer än gärna och sliter för märket på bröstet varje dag, kastar handskarna och visar vad som är okej och inte om det behövs, hela han är DIF för mig, en äkta järnkamin.
Skulle vi bara släppa honom och Hank och ersätta det med något random spelskickligt fjun från J20 så byter vi ju identitet totalt.
Sen håller jag med dom flesta om att fjärdekedjan inte haft en suverän säsong, men året innan var dom mer än godkända, så visst kan dom även på denna nivån, jag hoppas Ahlén och Hank studsar tillbaka nästa säsong och kan spela ihop sig med en ny center och producera lite mer framåt. Viktigt att centern är en suverän tekare.
Ge båda varsitt nytt billigt 1-års kontrakt och låt Hank slippa ansvaret som kapten, ge det till Ljungh, vår nya Otto.
Skulle vi bara släppa honom och Hank och ersätta det med något random spelskickligt fjun från J20 så byter vi ju identitet totalt.
Sen håller jag med dom flesta om att fjärdekedjan inte haft en suverän säsong, men året innan var dom mer än godkända, så visst kan dom även på denna nivån, jag hoppas Ahlén och Hank studsar tillbaka nästa säsong och kan spela ihop sig med en ny center och producera lite mer framåt. Viktigt att centern är en suverän tekare.
Ge båda varsitt nytt billigt 1-års kontrakt och låt Hank slippa ansvaret som kapten, ge det till Ljungh, vår nya Otto.
Spela fult
- Jim Morrison
Thoresen med familj verkar trivas riktigt bra. Har svårt att se honom flytta nästa säsong.
http://www.dn.se/sport/ishockey/patrick ... nfor-isen/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Thoresen med familj verkar trivas riktigt bra. Har svårt att se honom flytta nästa säsong.

Bra artikel med vår nye lagkapten!

- SirDIFalot
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2299653.ab
Men nu kan Sportbladet avslöja att Djurgården vill värva tillbaka Mattias Guter – efter målsuccén i Karlskrona.
– Vi gillar honom, säger sportchefen Joakim Eriksson.
Men nu kan Sportbladet avslöja att Djurgården vill värva tillbaka Mattias Guter – efter målsuccén i Karlskrona.
Expert.
Vi är på alla med utgående kontrakt.
Född till sportchef.
Nej, nej och åter nej. Han är inte tillräckligt bra för vårt nästa steg vi bör ta.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2299653.ab
- SirDIFalot
Tycker du inte han visat att han kan leverera i en stor roll som han fått i KHK som han ville ha men inte fick i DIF?pulverapa skrev:Nej, nej och åter nej. Han är inte tillräckligt bra för vårt nästa steg vi bör ta.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2299653.ab
Expert.
+1SirDIFalot skrev:Tycker du inte han visat att han kan leverera i en stor roll som han fått i KHK som han ville ha men inte fick i DIF?pulverapa skrev:Nej, nej och åter nej. Han är inte tillräckligt bra för vårt nästa steg vi bör ta.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2299653.ab
Jag kommer ihåg diskussionen redan förra säsongen då Guter fick lämna och du (Sir) sa redan då att om hade hade fått lika stor roll som man gav Fleury så hade han säkerligen levererat.
Det är nu på sistone som Cruseman och Bergström vaknat lite hos KHK. Men fram till nyårsskiftet så var Guter det enda hotet framåt de hade.
Guter passar väl perfekt in i ett lag som ska ha högt tempo vilket vi jobbar efter.
Men att han inte fick chansen ifjol är ju inte sant. Han spelade tex mer i pp/match än Samuelsson. Han tog inte chansen tyvärr och då gjorde vi det rätta för stunden enligt mig.
Är dock inte främmande om han kommer tillbaka. Sen beror det lite på vad vi tappar. Kanske som ersättare för Fällström/Lehtonen?
Men att han inte fick chansen ifjol är ju inte sant. Han spelade tex mer i pp/match än Samuelsson. Han tog inte chansen tyvärr och då gjorde vi det rätta för stunden enligt mig.
Är dock inte främmande om han kommer tillbaka. Sen beror det lite på vad vi tappar. Kanske som ersättare för Fällström/Lehtonen?
Guter kan väl fungera som en ersättare för Alvarez, spelande i en 3:e kedja.