SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 28/10 2014
Re: SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 28/10 2014
Mutade domare och en bedrövlig Tellqvist. Man ska väl vara nöjd med 1 poäng.
Men ändå inte. Värsta domarskandalen jag sett på flera år.
Och INGEN i media kommer ta upp det. Sanna mina ord.
Men ändå inte. Värsta domarskandalen jag sett på flera år.
Och INGEN i media kommer ta upp det. Sanna mina ord.
Han signalerar väl för mål? Därför våra grabbar börjar jubla också.Salas skrev:En bra kväll som inte kunde sluta i besvikelse (1 poäng är bra) slutar nu med frustration. Jävla pack som dömer, helt jävla hjärndöda. Det går ju inte att flytta en målbur mer avsiktligt, och domarjäveln pekar ju för fan först på att spelaren ska bli utvisad. Sen ändrar han sig? Jävla jubelidiot. Givetvis avgör kommunhororna med tre sekunder kvar. Kräks på den här jävla skitserien.
Att ha 11 klubbdirektörer mot sig räcker inte, utan i var och varannan match ska vi drabbas hårt av dessa helt horribla domslut.
Tråkigt att behöva säga men Tellan ser skakig ut. Han släpper retur på precis allting för tillfället och står ofta felplacerad. Nej, jag tror att Tellan nog får nöta lite bänk i några matcher för det här håller inte. Nu är det inte enbart Tellans fel att vi förlorar på något vis men han har en hel del att bevisa.
Domarna "fegar ur" i vanlig ordning. Solklar straff när de flyttar undan buren.
Domarna "fegar ur" i vanlig ordning. Solklar straff när de flyttar undan buren.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 28/10 2014
Kul att se att du inte kommit över honom ännu.Manijock skrev:Ytterligare en retur rakt ut, inte helt olik Reideborn
Senast redigerad av minalman den 2014-10-28 21:39:46, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Ni får väl ha lite förståelse med Tellqvist, han har hållit en nivå han omöjligt kan bibehålla under hela säsongen och nu gör han sin första match efter skada.
Expert.
Skapligt tung match mot Brynäs på torsdag. Tellan på bänken, det utgår jag ifrån. Minimal istid på Englund. Vinn snälla så vi kan bilda ett riktigt gap neråt.
- SirDIFalot
Fattar inte varför vi inte får lite aktivare coaching. Idag hade ju Englund en riktigt skitmatch. Varför spelar han då i OT? Vi hade sju backar med oss. Lite för mycket sosse-hockey från Säcken ibland.Manijock skrev:Skapligt tung match mot Brynäs på torsdag. Tellan på bänken, det utgår jag ifrån. Minimal istid på Englund. Vinn snälla så vi kan bilda ett riktigt gap neråt.
Expert.
Såg honom i Modos match mot Frölunda. Jaiks vad jag inte saknar honom... Precis som Tellan var idag så såg han helt förvirrad ut. Noll tanke bakom en enda räddning. Bara sitter och hoppas på det bästa.minalman skrev:Kul att se att du inte kommit över honom ännu.Manijock skrev:Ytterligare en retur rakt ut, inte helt olik Reideborn
Så som jag förstått regelboken kan det bara dömas mål när man blir stoppad med öppet mål (när målvakten är plockad). Däremot ska det vara en solklar straff, då regeln är fullkomligt glasklar på den punkten.kaminor skrev:Han signalerar väl för mål? Därför våra grabbar börjar jubla också.
Domarna gör inte sitt jobb, och jag tycker det är horribelt. Vad domaren signalerade för är högst oklart egentligen, eftersom han varken kan döma mål eller straff i situationen.
Tråkigt att vi förlorar efter en domarskandal hur som helst. Vi får trösta oss med att vi behöll sjätteplatsen och att vi fortfarande har 10 poäng ner till strecket.
- Lee Harvey Oswald
Nop, 7:a, -5Salas skrev:kaminor skrev: Vi får trösta oss med att vi behöll sjätteplatsen och att vi fortfarande har 10 poäng ner till strecket.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Salas skrev:Så som jag förstått regelboken kan det bara dömas mål när man blir stoppad med öppet mål (när målvakten är plockad). Däremot ska det vara en solklar straff, då regeln är fullkomligt glasklar på den punkten.kaminor skrev:Han signalerar väl för mål? Därför våra grabbar börjar jubla också.
Domarna gör inte sitt jobb, och jag tycker det är horribelt. Vad domaren signalerade för är högst oklart egentligen, eftersom han varken kan döma mål eller straff i situationen.
Tråkigt att vi förlorar efter en domarskandal hur som helst. Vi får trösta oss med att vi behöll sjätteplatsen och att vi fortfarande har 10 poäng ner till strecket.
Luleå gick om oss så vi ligger 7a!
Tung match på torsdag, hatar att möta Brynäs.
Det där har inte jag skrivit. Citera rätt!Lee Harvey Oswald skrev:Nop, 7:a, -5Salas skrev:kaminor skrev: Vi får trösta oss med att vi behöll sjätteplatsen och att vi fortfarande har 10 poäng ner till strecket.
- Lee Harvey Oswald
Haha, åjookaminor skrev:Det där har inte jag skrivit. Citera rätt!Lee Harvey Oswald skrev:Nop, 7:a, -5Salas skrev:kaminor skrev: Vi får trösta oss med att vi behöll sjätteplatsen och att vi fortfarande har 10 poäng ner till strecket.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Äh. Nya tag på torsdag, vi har något på gång i laget.
Avskaffa tre mot tre.
Håller med. Norell och Englund hade grova problem med att hålla sina forwards idag.SirDIFalot skrev:Fattar inte varför vi inte får lite aktivare coaching. Idag hade ju Englund en riktigt skitmatch. Varför spelar han då i OT? Vi hade sju backar med oss. Lite för mycket sosse-hockey från Säcken ibland.Manijock skrev:Skapligt tung match mot Brynäs på torsdag. Tellan på bänken, det utgår jag ifrån. Minimal istid på Englund. Vinn snälla så vi kan bilda ett riktigt gap neråt.
Hade ju räckt att snurra på Nordlund, Holm, Högström, Ollas, Arnesson i OT.
Senast redigerad av Mattebo den 2014-10-28 21:47:22, redigerad totalt 1 gånger.