Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:Tarvligt att sitta och glida i "I told you so"-filen. Detta kunde ingen ha förutspått.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Var du en av dem som tyckte att bytet var fel?

För isåfall säger du emot dig själv just nu. Om det är tarvligt att sitta med "I told u so" så är det minst lika töntigt och lamt att säga: "Säcken?! Ofta det kommer bli bättre", "Det kommer aldrig bli skillnad", "Det är för sent!" och så vidare eftersom, precis som du säger, detta kunde ingen ha förutspått!

Men man får också se lite av en koppling mellan detta. Säckens specialitet är defensiven (vilket några av er här inne klagade på efter bytet för vi skulle se en tråkigare hockey) och det har Viasat studion också varit inne på, Säcken är defensiv. Och vad äre som har blivit bättre sedan Säckens intåg? Just precis, defensiven!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 28/2 2014

Inlägg av seppuko »

Alltså det som har hänt är att spelarna förstår allvaret, förstår sin potential och jobbar för varandra. Vi hade en bra defensiv och bra offensiv förut. Problemet var att vi hade aldrig båda delarna samtidigt. Kolla bara hur många förlorade trepoängare vi har, bäst i serien. Kryssen speglar en oförmåga att avgöra matcherna, men samtidigt hur in i bövelen svårt det är att vinna mot oss. Säcken har väl gjort något med deras skallar som gjort att vågen tippat över, men 8 raka kunde ingen förutspå.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jävla trams. Punkt. Ni som gapade efter Tonys avgång. Njut i stillhet men gefan i att sprida den skiten här. Sjukt osmakligt.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
bjorn.stendahl
Kontakt:

Inlägg av bjorn.stendahl »

@kazeta89: @Rosenrasande fortfarande förvånad att INGEN av er stora kvällsdrakar lyckats avslöja bomben som släpps imorn när HA spelat klart!

"kan detta vara att 4 lag går upp?!?"

Sent from my iPhone using Tapatalk
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

bjorn.stendahl skrev:@kazeta89: @Rosenrasande fortfarande förvånad att INGEN av er stora kvällsdrakar lyckats avslöja bomben som släpps imorn när HA spelat klart!

Nej det kan det inte vara.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:Jävla trams. Punkt. Ni som gapade efter Tonys avgång. Njut i stillhet men gefan i att sprida den skiten här. Sjukt osmakligt.

Oj öm punkt!
Jag ville bara påpeka att det var ett antal personer här inne som var på och "I told u so" när Kalus inte ens hade spelat en match när han kom tillbaka, det räckte med en tvåminutare så var det igång här inne! Just DÄRFÖR tog jag upp detta med Säcken nu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Folk skitar ner allt. Att trampa på Tony är enbart lågt och ovärdigt. Öm tå? Jag förväntar mig mer av Djurgårdare.

ciirree

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:Alltså det som har hänt är att spelarna förstår allvaret, förstår sin potential och jobbar för varandra. Vi hade en bra defensiv och bra offensiv förut. Problemet var att vi hade aldrig båda delarna samtidigt. Kolla bara hur många förlorade trepoängare vi har, bäst i serien. Kryssen speglar en oförmåga att avgöra matcherna, men samtidigt hur in i bövelen svårt det är att vinna mot oss. Säcken har väl gjort något med deras skallar som gjort att vågen tippat över, men 8 raka kunde ingen förutspå.
Det är inte heller någon här inne som sagt att det skulle bli 8 raka och direktplats när Säcken kom in. Men många trodde på en markant skillnad och det har det blivit, sen HUR? Det spelar ingen roll!

Kolla tråden med Kalus och matcherna han spelade med oss, det kryllade av folk som påpekade att dem visste exakt att han skulle floppa! Detta är precis samma sak.

Trodde ni verkligen att INGEN här inne skulle vara och påpeka att utbytet av tränare var så sjukt fel om vi hade gått åt andra hållet efter bytet och legat 8a nu?! Den som säger annat ljuger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:Folk skitar ner allt. Att trampa på Tony är enbart lågt och ovärdigt. Öm tå? Jag förväntar mig mer av Djurgårdare.

Läs vad jag skrev ist. Det handlar inte specifikt om Tony. Det handlar om Hur vi här inne reagerar/reagerade.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
bjorn.stendahl skrev:@kazeta89: @Rosenrasande fortfarande förvånad att INGEN av er stora kvällsdrakar lyckats avslöja bomben som släpps imorn när HA spelat klart!

Nej det kan det inte vara.
Säker? För jag har inte sett ett konkret beslut ännu och det skulle komma för 2-3 veckor sedan! Konstigt tycker jag
Manijock

Inlägg av Manijock »

Beror lite på kan jag tycka. Klart man inte ska håna Zabel eller så. Men ibland är det skönt att trycka upp "I told you so", men ENDAST när man själv blivit hånad eller häcklad för sina åsikter och synpunkter. Minns minsann hur språket lät härinne när jag och ett par till försiktigt började förutspå degraderingen redan i Oktober månad 2011. Man vart snudd på utskrattad! Klart att ingen har onaturliga krafter att förutspå sådana saker så tidigt, men jag var säker på min sak. Jag stack även ut hakan och lovade en degradering om inte vissa saker hände. Det var så frustrerande att se på när något så jobbigt hände samtidigt som man de flesta ryckte på axlarna och tyckte man trollade. När det sen blev faktum så låste jag in mig några månader och mådde skit. När man sen knöt näven inför följande säsong så måste jag erkänna att det var skönt att inför "vissa", ni som det berör känner igen er, att trycka upp det lite grann.

Även om jag naturligtvis önskade med hela mitt hjärta att jag skulle ha fel...
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag reflekterade i morse över det faktum att vi släppt in minst antal mål av alla i hela serien.
Honken

Inlägg av Honken »

Isabo skrev:Jag reflekterade i morse över det faktum att vi släppt in minst antal mål av alla i hela serien.
Bortsett från VIK.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ciirree skrev:
DIFference skrev:Någon som tycker det var fel att ta upp Säcken istället för Zabel?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Det skulle vara roligt att höra om de fortfarande står för det dem sa då, att det var det sämsta beslutet så nära slutet på serien. Gör ni det? :)
Trams. På samtliga nivåer. "I told you so" ett enda stort pekfinger riktat mot de som "hade fel"- samt skitkastning på Tony.

OBS! Det heter DE när det handlar om subjektet i meningen. Objektsformen är DEM. "De gav pengarna till DEM." DEM utför inte något, DEM tar emot. Åt, till, för vem? DEM. OBS!

En smakfull diskussion hade kunnat föras, helt klart. "Vad tycker ni att Säcken har gjort/verkar ha gjort med laget efter att han tog över? Vad gör han som Tony inte gjorde?" men det blir bara trams istället.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev:
ciirree skrev:
DIFference skrev:Någon som tycker det var fel att ta upp Säcken istället för Zabel?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Det skulle vara roligt att höra om de fortfarande står för det dem sa då, att det var det sämsta beslutet så nära slutet på serien. Gör ni det? :)
Trams. På samtliga nivåer. "I told you so" ett enda stort pekfinger riktat mot de som "hade fel"- samt skitkastning på Tony.

OBS! Det heter DE när det handlar om subjektet i meningen. Objektsformen är DEM. "De gav pengarna till DEM." DEM utför inte något, DEM tar emot. Åt, till, för vem? DEM. OBS!

En smakfull diskussion hade kunnat föras, helt klart. "Vad tycker ni att Säcken har gjort/verkar ha gjort med laget efter att han tog över? Vad gör han som Tony inte gjorde?" men det blir bara trams istället.
Nej då Magnutz. Tror nog att det är menat som ett långfinger mera i sådant fall :wink:

Haha nämen skämt åsido, håller i stort med dig. Just inlägg som "Undrar vad de andra säger nu" blir lite halv sandlåda, det medges. Men visst är vi alla barn ibland om man blir hånad och med en liten notis svarar tillbaka? Tycker jag kan få passera, så länge det inte tjatas ut. Det tar hårt på dig Magnutz, du har skaffat en mycket tuffare approach härinne den senare tiden, det måste jag då säga. Jag som trodde sirDIF var den hårdföre "diktatorn" härinne, om jag får citera Bjurre/emilsvelander/godafton osv :D
Skriv svar