Vi har ett mycket tunnare papper när man jämför papperen.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sedan undrar jag om man verkligen jämför detta papper över dagens DIF med de övriga lagens papper sida vid sida. Dessutom på ett rättmätigt sätt.
Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
minalman skrev:Vi har ett mycket tunnare papper när man jämför papperen.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sedan undrar jag om man verkligen jämför detta papper över dagens DIF med de övriga lagens papper sida vid sida. Dessutom på ett rättmätigt sätt.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Re: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
Det är Hockey. På pappret kan du ställa upp med HV71 och ändå ligga på i princip Jumboplats.Lidingö DIF skrev:Jag hör det här argumentet; "på pappret" hela tiden. Jag tvekar inte inte en sekund över Era kunskaper så för att fördjupa mina egna kommer följdaktligen frågan: var på pappret ska vi hamna i år och med anknytning av kvällens match skulle vi ha slagit Mora (3 pinnar).....på pappret?
Det är inte heller så enkelt som att bara titta på spelarbudget eftersom du inte kan jämföra en storstadsklubb med landsorten när det kommer till omkostnader men börjar du luska i tidigare års spelarlöner eller tidigare klubbar för enskilda gubbar får du en rätt bra värdering i vad en spelare borde prestera. Sen handlar det ju om mycket annat som stabilitet och moral och här kan jag förstå viss kritik.
Det har varit ojämnt även om laget inte vikit ner sig fullständigt över en hel match men det har skett genomklappningar som kostat poäng i enskilda sekvenser eller hela perioder. Det är nästan aldrig så att vi blir utspelade när vi håller en jämn nivå över 60min oavsett motståndare och det tyder kanske på att vi ligger aningen sämre till i tabellen än vad vi borde. Truppen som sådan borde kanske kunnat prestera topp 3 men då måste man även ta hänsyn till att Karlskrona gått som tåget och konsekvent spökat över vad man trodde att de "på pappret" skulle kunna prestera vid försäsongen och därmed "försvinner" en placering ur kalkylen.
Så tabellmässigt tycker jag kanske att vi borde ha 6 pinnar till och åtminstone ligga en till två placeringar högre vid den här tidpunkten. Men det är som sagt nästan hälften av poängen kvar att spela om så det kan hända MYCKET innan säsongen är över. BIK och KHK kan hamna sist och Troja först i teorin.
Som Mora spelade igår skall vi vara lyckliga över 2 pinnar. De blir fruktansvärt straffade för ett par missar men å andra sidan borde vi ha mycket på pluskontot när det gäller fladderpuckar som inte vill gå in.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.