mb81 skrev:Helt seriöst det här med att pressen är större att spela i DIF tror jag inte ett dugg på. Spelarna i DIF känns knappt igen på stan. De kan gå på stan som vilken svensson som helst. de behöver inte prata hockey mer än runt hovet. Så stort är inte hockey här i sthlm.
Är man spelare i säg Bofors, Rögle, karlskrona eller timrå tex. Alltså från små hålor så vet alla vem man är och man är kändis på ett annat vis. Där får man snacka hockey varje dag med folk på stan osv. Där är spelarna de största kändisarna i stan. Tror de faktiskt har större press på sig. Kanske inte just i själva matchsituationen men i det vardagliga livet.
Du jämför alltså att spela i Djurgården Hockey med att spela i en bonnhåla? Du tror alltså på riktigt att deras klackar antingen trycker på som satan när det går bra eller håller käften alternativt buar när det går dåligt? Gör om, gör rätt.
Att spela i Djurgården är tusen gånger mer givande än att spela i Bofors när det går bra. Det är dessutom tusen gånger värre att lira i Djurgården än i Bofors när det går dåligt.
Folk verkar inte förstå hur jävla enkel bortamatch Djurgården i en dålig form är. Vi gör 1-0, allt är frid och fröjd. Vi släpper in 1-1. Klacken lackar (förståeligt nog) ur, all sång dör ut. Det blir helt jävla tyst på Hovet - OCH KOM FAN INTE OCH SÄG ANNAT. JAG STÅR DÄR VARJE HEMMAMATCH OCH SKRIKER HALSEN AV MIG MEN ÄR FAN ENSAM UNDER STÖRRE DELAR AV MATCHERNA - och sen börjas det. SKJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT. NEJJ: DU ÄR SÅ DÅLIG. VARFÖR SPELAR DU. VAD GÖR DU? HELVETE.
Dessutom är den allmänna hockeykunskapen skrämmande låg, men det är en helt annan femma.
Funderar ärligt talat på om det inte är värt att ge dem en hemmamatch HELT TOM. Alltså total bojkott från supportrar och diverse supporterled. Det kanske skulle kunna ge DIF en frihet att spela ut, istället för att bli utbuade så fort en passning missar. Hur jävla enkelt är det att göra något konstruktivt då? Jobbar ni bra om ni har en dålig dag och ett gäng kollegor ifrågasätter varför du är så jävla dålig?
Hockey är förvisso inte ett jobb på samma sätt men principen fungerar fortfarande.