Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

BaronVonDif skrev:
BaronVonDif skrev:
mb81 skrev:Skulle kanska vara bra att ha någon sorts månadsbetalning. 100 kr i månaden tills man inte vill längre! Ingen bindningstid men lättare för många att betala 100 kr/månaden än 1000 kr direkt! Andra saker som kanske är krångligare är att det skulle vara bra med sms betalning så det blir lättare för alla att betala!
Kommer sätta in pengar men känner mig tyvärr inte lika motiverad då förra året gällde min favoritspelare men givetvis kommer pengar!

Vad kommer "Djurgårdsdagen" bestå av?
Vi jobbar på delbetalning,PayPal,SMS,SEQR etc och det blir förhoppningsvis klart när nya hemsidan dyker upp. Vi kanske inte löser allt men gör vårt bästa.
Djurgårdsdagen är en kick off och under arbete,mer info inom kort.
Edit. Försvinner en hel del pengar till mellanhänder via sms betalning så vi får se om vi hittar nåt lönsamt där.
Jo jag har förstått det men borde på nåt sätt gå att lösa! Papal är bra tycker jag iaf! I det långa loppet tror jag mycket på delbetalare som fortsätter efter varje säsong om ni vill fortsätta! En hundring eller två i månaden kan de flesta avvara och märks knappt om det dras utan att man ens tänker på det!
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdshjälpen

Inlägg av Jepe »

mb81 skrev:
BaronVonDif skrev:
BaronVonDif skrev:
mb81 skrev:Skulle kanska vara bra att ha någon sorts månadsbetalning. 100 kr i månaden tills man inte vill längre! Ingen bindningstid men lättare för många att betala 100 kr/månaden än 1000 kr direkt! Andra saker som kanske är krångligare är att det skulle vara bra med sms betalning så det blir lättare för alla att betala!
Kommer sätta in pengar men känner mig tyvärr inte lika motiverad då förra året gällde min favoritspelare men givetvis kommer pengar!

Vi jobbar på delbetalning,PayPal,SMS,SEQR etc och det blir förhoppningsvis klart när nya hemsidan dyker upp. Vi kanske inte löser allt men gör vårt bästa.
Edit. Försvinner en hel del pengar till mellanhänder via sms betalning så vi får se om vi hittar nåt lönsamt där.
Jo jag har förstått det men borde på nåt sätt gå att lösa! Papal är bra tycker jag iaf! I det långa loppet tror jag mycket på delbetalare som fortsätter efter varje säsong om ni vill fortsätta! En hundring eller två i månaden kan de flesta avvara och märks knappt om det dras utan att man ens tänker på det!
Är väl bara lägga in en stående överföring via internetbanken? Kostar ingenting och hela summan går fram. Går ju även att lägga in ett slutdatum om man vill det.
2014-04-07, vad hände?
mb81

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

Jepe skrev:
mb81 skrev:
BaronVonDif skrev:
BaronVonDif skrev:

Är väl bara lägga in en stående överföring via internetbanken? Kostar ingenting och hela summan går fram. Går ju även att lägga in ett slutdatum om man vill det.
Jag vet hur man gör och inga problem för mig men tänkte mer att man har det som ett alternativ så kanske fler väljer det. Autogiro eller nåt! Kastar nog över en tusenlapp snart!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jepe skrev:Har även jag satt in pengar idag.

Ett tips bara i all välmening: I fortsättningen ta inte alla frågor och det man skriver här på forumet som direkt kritik riktad till er eller projektet personligen. Vet inte om mitt inlägg tidigare uppfattades som "hård" kritik, det hoppas jag inte då det var en förfrågan om hur detta "veto" skulle använts. Men ni måste ju förstå att folk undrar hur ens pengar kommer användas. Hade ett svar som Andys kommit tidigare så hade folk sluppit undra och fråga.
Hej,

vi älskar frågor och förslag som lede till att vi kan utveckla kampanjen. Ännu gladarer blir vi när folk säger att något vi gjort inte är bra och sedan kavlar upp ärmarna och gör det bättre.

Ditt inlägg var inget vi tog illa vid oss av.

Vi vet att en absolut majoritet av alla djurgårdare står bakom vårt initiativ. Det blir bara så frusterande när en liten liten klick, dessutom samma klick som var mot "Rädda Otto, återigen "bara i största allmänhet" är mot vårt bidrag till DIF. När det dessutom gårtill personangrepp blir det extra tråkigt och då måste man hugga tillbaks. Det är verkligen inte riktat mot dig.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Stulle skrev:
BaronVonDif skrev:Du har helt rätt, vi har brottats lite med detta själva, Otto insamlingen var mycket enklare för vi hade en spelare i sikte och alla visste vad som stod på spel, nu är det bara en insamling för någon spelare, vem vet vi inte än och hur det kommer se ut vet vi ju inte heller än, det enda vi vet är att DIF behöver förstärka budgeten. Tror vissa hade föredragit en kampanj med specifikt syfte typ "Värva Mark In da park" eller "Rädda Kalus"?

EDIT: Tack för ditt bidrag!!!
Även om jag inte hade något emot "Rädda Otto" då jag själv bidrog till den kampanjen så tycker jag personligen att denna kampanj är mer "rätt" då Challe själv får välja vilken spelare han avser att nyttja kulorna på. Nu sa förvisso Challe att han ville ha in Otto den gångna säsongen men att det inte fanns kulor för det så det gjorde ju inget i det fallet. Men ni hajar vad jag menar.

Bra initiativ vill jag dock säga, riktigt bra!

EDIT: Jag kommer naturligtvis att bidra till denna kampanj också. Istället för att köpa ett säsongskort som jag ändå inte kommer kunna utnyttja så väljer jag att lägga de pengarna på detta istället.
Tusen tack Stulle - Ditt bidrag är mycket värdefullt!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Mycket bra förslag.

Vi har som sagt ett gäng som jobbar på det och på en ny hemsida.

Finns det folk här som kan hjälpa till vore det suveränt.
Användarvisningsbild
mackinho
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av mackinho »

Satte in 100:- idag och tänkte fortsätta göra så varje månad tills vi är i elitserien igen. Hoppas det blir 11 månader alltså :D

Bra initiativ förresten! Var också lite osäker kring "vetot", men känner mig nöjd nu med alla förklaringar som getts!
Janne Tauer, Beckenbauer!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

mackinho skrev:Satte in 100:- idag och tänkte fortsätta göra så varje månad tills vi är i elitserien igen. Hoppas det blir 11 månader alltså :D

Bra initiativ förresten! Var också lite osäker kring "vetot", men känner mig nöjd nu med alla förklaringar som getts!
Stenhårt, välkommen till forumet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

mackinho skrev:Satte in 100:- idag och tänkte fortsätta göra så varje månad tills vi är i elitserien igen. Hoppas det blir 11 månader alltså :D

Fyller i där baronen slutade. Toppeninitiativ!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Klockan slår, klockan slår jag vill höra kampanjlåten nu! 8) När kommer den?
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Rocky3000 skrev:Bild

Du måste sakna 90-talet något fruktansvärt?
DIF!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Daniel942 skrev: Du måste sakna 90-talet något fruktansvärt?
90-talet säger du, var du ens född då?

Annars kan jag rekommendera denna bok, den finns på ljudbok så du behöver inte vara orolig!

Bild
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
Jepe skrev:Har även jag satt in pengar idag.

Ett tips bara i all välmening: I fortsättningen ta inte alla frågor och det man skriver här på forumet som direkt kritik riktad till er eller projektet personligen. Vet inte om mitt inlägg tidigare uppfattades som "hård" kritik, det hoppas jag inte då det var en förfrågan om hur detta "veto" skulle använts. Men ni måste ju förstå att folk undrar hur ens pengar kommer användas. Hade ett svar som Andys kommit tidigare så hade folk sluppit undra och fråga.
Hej,

vi älskar frågor och förslag som lede till att vi kan utveckla kampanjen. Ännu gladarer blir vi när folk säger att något vi gjort inte är bra och sedan kavlar upp ärmarna och gör det bättre.

Ditt inlägg var inget vi tog illa vid oss av.

Vi vet att en absolut majoritet av alla djurgårdare står bakom vårt initiativ. Det blir bara så frusterande när en liten liten klick, dessutom samma klick som var mot "Rädda Otto, återigen "bara i största allmänhet" är mot vårt bidrag till DIF. När det dessutom gårtill personangrepp blir det extra tråkigt och då måste man hugga tillbaks. Det är verkligen inte riktat mot dig.
Förstår inte riktigt vilka du syftar på är emot kampanjen? Har inte läst om någon som är emot själva grundidén. Sen kan man säkert fila på hur man uttrycker sig, men det gäller nog alla inblandade.

Själv kommer jag definitivt bidra med pengar framöver - det går ju verkligen till en bra grej.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Rocky3000 skrev:Bild

Den finns i dagsläget endast som demo inspelning, är du och några till här sångkunniga kan ni tillsammans med några spelare få möjlighet att köra under vår mäktiga refräng i en riktig studio och det är tillsvidare enda sättet att tjyvlyssna. Låten lanseras först digitalt via Spotify, i-tunes etc. Gillar man inte låten kan man stänga av volymen, sätta låten på repeat på Spotify och glädjas åt att DIF får en slant varje gång den spelas, nu ger inte Spotify så mycket per spelning men många bäckar små, , perfekt för den med ansträngd ekonomi som vill bidra till en bättre trupp.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2013-05-04 11:22:56, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

BaronVonDif skrev: Den finns i dagsläget endast som demo inspelning, är du och några till här är sångkunniga kan ni tillsammans med några spelare få möjlighet att köra under vår mäktiga refräng i en riktig studio och det är tillsvidare enda sättet att tjyvlyssna. Låten lanseras först digitalt via Spotify, i-tunes etc. Gillar man inte låten kan man stänga av volymen, sätta låten på repeat på Spotify och glädjas åt att DIF får en slant varje gång den spelas, nu ger inte Spotify så mycket per spelning men många bäckar små, , perfekt för den med ansträngd ekonomi som vill bidra till en bättre trupp.
Jag är ingen Linnros direkt, men jag tackar ödmjukast för förfrågan BaronVonDif! :D Men vill du ha lite inputs/feedback av demon, så PMa mig gärna! Ser riktigt fram emot den, kul initiativ!
Bild
Skriv svar