Millwall skrev:A19... Jag sjöng. Alla gjorde inte detta. Bra att få tyst på håkkibajarna till höger dock.Det var nån pajas som jublade iförde DIF-tröja trots att håkkibajen gjorde mål.
Varför?
Minns när jag såg en försäsongsmatch mot cluben för några säsonger sedan. Hade en kille bakom mig med någon slags vrickning.
Så fort ell håse sköt på mål vrålade han som en jävla tok i en halv sekund.
Vinkelskott - "JAAH!"
Skott från blå - "JAAAH!"
Djurgården lägger puck på mål från röd - "NÄÄÄÄJ!!"
Vill passa på att hälsa D. Tjärnqvist tillbaka från svackan, han var riktigt bra idag.
Tycker också Printz känns ruggigt stabil. Claesson var väl också okej idag, men är långt ifrån konsekvent stabil. Holmqvist och Kyle är jag fortfarande ruggigt besvikna på. Även om Kyle höjt sig något så är det inte bra nog, måste bli mycket mer aggressiv i egen zon.
Forwards sköter sig väl överlag okej. Saknas helt klart kreativitet framåt, som det ju gjort hela säsongen, men det börjar se (lite) bättre ut.
Kall-El skrev:
Hade Mackan satt pucken i öppet mål hade vi haft 1-0 istället...
...Väldigt typsikt denna säsong dock då allt bara skall gå oss emot dessutom.
Vinner vi inte denna match är Allsvenskan enligt mig ett faktum.
Jaa, eller Cehlin med öppet mål i anfallet efter 0-1.
Så typiskt denna säsong, DIF gör 7-8 väldigt bra minuter i sträck....& så gör leksand mål.
Tror ändå man känner att man är med i denna match (för det är man ju)
Så satans väntat att Mackan skulle missa chansen dock. Killen som bara viker ner sig när han borde visa vägen.
En av Mackans bättre matcher denna säsongen. Sen kan jag tycka att han får oförtjänt mycket skit av vissa.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kunde inte annat än skratta lite för mig själv när man fick se Honkens aningen runda mage i omklädningsrummet. Lika småfet som en själv.
Tränar nog inte ihjäl sig.
Haha, nej man blev inte förvånad. Flickvännen (som i övrigt verkar gilla Viasat med tanke på deras intervjuer i omklädningsrummen) undrade hur det gick ihop att man som hockeyspelare kunde vara så otränad : p
Millwall skrev:Jag är hes... Andra som inte är det kan ju ta ett steg tillbaka och observera supporterkultur...
Övriga som var påplats. Sjung för fan!
Jag förstår inte riktigt vad du vill få ut med ditt inlägg.vill du pissa på dom som inte va på plats?eller vill du bara visa dig lite bättre än oss övriga?vill du få uttryck för hur mycket djurgårdare du är?jag har i alla fall jävligt svårt att se syftet med ditt korkade inlägg!
ken1968 skrev:tycker det till stora delar är Djurgårdens match från första sekund till sista. Arbetsinsatsen är nog bland det bästa laget visat upp i år. Jag hoppas nu att spelare och ledare fattar att det är sånt här spel som krävs byte efter byte match för match om man ska va bland dom två första i serien. Grymt stolt över denna match och hur laget jobbar sig till seger.
fortsätter man jobba så här kommer självförtroendet och flytet.
Håller med dig till fullo!
Jag förstår inte riktigt vad du vill få ut med ditt inlägg.vill du pissa på dom som inte va på plats?eller vill du bara visa dig lite bättre än oss övriga?vill du få uttryck för hur mycket djurgårdare du är?jag har i alla fall jävligt svårt att se syftet med ditt korkade inlägg!
Men va? Han ger ju en känga till dom som VAR PÅ matchen UTAN att sjunga. Klackturister är ett stort jävla problem och bidrar ungefär lika mycket till stämningen som Berit 75.. Klart han ska få hetsa.
Sen är det här kanske inte rätt match att klaga, då klacken hade ett bra tryck hela matchen igenom.. Men det är en annan diskussion.
Jag plockade upp laptopen efter första och skrev att det här vinner vi, trots 0-1. Stor skillnad mot rbk-matchen, där spelarna inte var speciellt intresserade av kvalkrig. När DIF är på krigarhumöret så är vi svårslagna i KS tack vare vår högre kompetens, individuellt sett.
Det mesta har sagts och de rätta spelarna har hyllats. Många väldigt bra prestationer. Det jag vill lyfta fram är dock något negativt. Jag tycker inte att hela laget rycks med i krigarandan. 10-15 spelare är nu på det klara med att krig innebär att det fysiska spelet trappas upp, att man tar personliga uppoffringar och att man helt enkelt vågar det lilla extra. Men somliga har fortfarande inte hajjat.
Mot den bakgrunden slänger jag en liten känga mot främst Ottoson , Tim E och Claesson. Den sistnämnde har inget försvar -- du ska använda din förbannade fysik med de förutsättningar du har! Sluta dutta, det är krig!
Tack till hela familjen för en magisk måndagskväll!
Låt oss hoppas nu att vi har säsongens långa svacka och psykologiska negativa effekter bakom oss. Nu är det hög tid att få säsongens första formtopp resterande sju matcher! Ta hem allihop nu, mot 21 poäng!
Undra om någon höll statistik på hur många gånger en leksandspelare låg på ryggen. Var som någon nämnde här att det såg ut som DIF mötte ett pojklag. Jag tror faktiskt dom var riktigt skraja igår. Och kan vi få till den känslan mot resterande motstånd så kommer vi ha hälften vunnet. Sen är det bara göra mål på chanserna man får. Zibbe hade ju tydligen stannat 1½ timme och tränat extra, det bör alla göra nu. Vi skjuter i magen hela tiden, precis hela tiden.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Undra om någon höll statistik på hur många gånger en leksandspelare låg på ryggen. Var som någon nämnde här att det såg ut som DIF mötte ett pojklag. Jag tror faktiskt dom var riktigt skraja igår. Och kan vi få till den känslan mot resterande motstånd så kommer vi ha hälften vunnet. Sen är det bara göra mål på chanserna man får. Zibbe hade ju tydligen stannat 1½ timme och tränat extra, det bör alla göra nu. Vi skjuter i magen hela tiden, precis hela tiden.
Såg highlightsen från HV-FBK, där kan man snacka om spelare som kan placera pucken i kryssen.